Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Kytice
Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 9.2.2001 (16:44:40), v časopise 12.2.2001


marjanka (Občasný) - 12.2.2001 > Taky bych k recenzi Kytice ráda přidala svůj názor, já totiž byla z Kytice narozdíl od Kateřiny a Thomase Hudsona přímo nadšená. Ani jsem nečekala, že ve mně filmové zpracování této sbírky zanechá tak silné pocity. Obrazy byly přímo balzámem na duši...
Narozdíl od Kateřiny se mi moc líbilo, že autoři scénáře (jen na okraj, nebyl to pouze F.A.Brabec, ale také Miloš Macourek a Deana Horváthová) popustili uzdu své fantazie a dali tak příběhům naprosto nový, snad neočekávaný, rozměr. První balada, Kytice, celý film hezky uvozuje a navodí atmosféru celého filmu.
Baladu Vodník autoři podle mě celkem chytře umístili na začátek celého filmu, protože mi přijde asi nejlépe zpracovaná. Zanechala alespoň ve mně nejsilnější dojem. Vodník, který vzápětí po svém děsném činu pláče zoufalstvím i Dívka, která neštěstím možná zešílela, mi přijdou jako dobrý nápad, jak přidat příběhu na "lidskosti", přenést ho z nadpřirozených světů na zem, protože zoufalí lidé dělají zoufalé a při tom hrůzné činy... Tady musím opět oponovat Thomasovi, protože Jana Švandová, ač ji jako herečku nemám vůbec ráda, mě příjemně překvapila a její výkon v pro ni naprosto atypické roli, mi přišel velmi věrohodný.
Co se týče Svatební košile, ta mi byla blízká asi nejméně. Autoři scénáře si zde vzali na mušku pobožnost Milé, která se modlí k Panně Marii, aby se vrátil její Milý. Věří, že stal zázrak a je ochotná následovat Milého kamkoliv, ač už je z něj pouze odporný upír (láska je holt slepá;) ) Postupně jak její Milý odhazuje její modlitební knížku, růženec a křížek (symboly její hluboké víry), začíná chápat, že nic už nebude jako dřív… Tato balada získala ve filmovém zpracování téměř komický rozměr, což byl pravděpodobně záměr tvůrců (na mě nepůsobí komicky jen Roden a Schmitzer, ale i samotná Klára Sedláčková).
Polednice se taky opravdu podařila. Co se týče otázky Kateřiny, která přemýšlí, jak vlastně mohla Polednice matku slyšet, myslím, že tvůrci pracovali spíše s motivem, kdy vlastně neškodná žebračka přijde v nesprávnou dobu na nesprávné místo. Vejde do domu poprosit o trochu jídla poté, co matka zavolá na dítě Polednici a navíc má zlou předtuchu, neboť jí karty ukázaly smrt (myslím tedy, že snad vykládání karet ani nemělo znamenat hřích, ale mělo být spíše dalším důvodem, proč by se měla matka bát neznámé stařeny).
Dceřině kletbě nechybí dramatická ponurá atmosféra. Dcera je zde opravdu zobrazena jako mrzák, ale je tak alespoň dáno vysvětlení, proč matka své dceři „zvůli dávala“, ač byla jinak velmi zbožná. Prostě se cítí vinná za její postižení.
Ve Zlatém kolovratu jsem se také pozastavila nad „překopáním“ původního příběhu, ale v konečném důsledku jsem musela uznat, že to kolovratu vůbec neuškodilo, spíše naopak.
Štědrý večer mi nepřijde odfláknutý, jen má podle mě vyvážit celý film (na počátku je krátká Kytice a na závěr opět kratší balada - Štědrý večer). Moc se mi líbil nápad vložit zhasnutí poslední svíčky, které společně s hochem hrajícím na píšťalku tvoří spojovací nit jednotlivých příběhů, přímo do děje Štědrého večera. Zajímavě pojatý je i nakonec masopustní průvod, kde tančí všechny postavy z filmu včetně těch zemřelých (patrně odkaz na koloběh života, ale zároveň také připomínka toho, že smrt je všude kolem nás).
Hudba je naprosto úžasná, už mám v počítači kompletní hudbu jako mp3:)))
Jinak sorry, že jsem se tak rozepsala, ale bylo to prostě ve mně a musela jsem to napsat…
Proti kritice Kateřiny ovšem nic nemám, protože je naprosto jasné, že kolik lidí tolik názorů... ostatně, jinak by na světě byla nuda;) Jen bych se při recenzi možná zabývala více také kamerou, režií (obzvláště, když v tomto filmu je režisér zároveň kameramanem, což je v konečném důsledku vlastně téměř "střet zájmů":) ), hudbou jednotlivými hereckými výkony... Takže dávám dvojku;)
Body: 3
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli marjanka
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter