Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 12.5.
Pankrác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ne(ná)viděná racionalita
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 22.2.2004 (12:29:19)


 Miroslav Langer (Občasný) - 26.5.2004 > Zefram> 

Dobrý den.

 

No, co bych na to řekl: Mé námitky směřovaly ne proti textu, ale jako jeho doplnění, jako námět na rozšíření víceméně samozřejmých, byť třeba nevyřčených a tím objevných úvah. Nebyly tak asi pochopeny, a tak ani odpověď na ně nepřinesla nic nového. Je svým způsobem zajímavá, ale na mne působí dojmem "náborářské přednášky racionalismu", která mě nijak příliš neoslovila.

 

Pro vysvětlení. Já osobně jsem alespoň uvnitř velkým racionalistou, byť mé chování tomu nemusí vždy odpovídat. Přesto, či právě proto, cítím velké překážky chladného racionalismu. Jak vidíš, nepíšu "vím o překážkách", ale "cítím je". A proto se vracím k předchozímu: Racionalismus je hezká věc, ale není to samospasitelná věc, lék na všechno - dokud člověk a jeho rozum nebude vševědoucí a dokonalý, čehož se nedožijeme ani my, ani naši potomci a ani ta nejposlednější generace lidí. Konečné vítězství racionality není možné (nejspíš stejně jako konečné a naprosté vítězství iracionality - to je má odpověď onomu postmodernismu) - a každý člověk se znovu a znovu dostane do situace, kdy bude vystaven úkolu poradit si bez pomoci svého rozumu a chladné úvahy, ať už z důvodu nedostatku času, informací nebo emocionálního klidu, potřebných na rozhodnutí.

 

P.S. Nepoužívej přechodníky, když je neumíš. Ne, že by to tak vadilo, ale je to zbytečné, snadno se obejdeš bez nich.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Miroslav Langer
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter