Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 21.5.
Monika
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Konflikt aneb přeměna radikála, a to nedokonalá - jako u hmyzu
Autor: Luk Malér (Občasný) - publikováno 15.12.2003 (10:42:27)


 Luk Malér (Občasný) - 20.12.2003 > Velvet> 

To už si přesně nepamatuju. Je to nějaká, mám pocit, dost hnusná chemikálie.

Aerobní organismy, které získávají svoji energii převážně  redukcí kyslíku, jsou nepřetržitě vystaveny působení jeho reaktivních forem. Tyto reaktivní formy kyslíku mohou reagovat s jakoukoli buněčnou strukturou nebo molekulou. Vznikají jako důsledek endogenních procesů nebo procesů exogenních (působením xenobiotik, farmak a různých druhů záření).

    K reaktivním formám kyslíku patří singletový kyslík 1O2, superoxidový anion radikál O2- ·, peroxid vodíku H2O2 (HOOH) a hydroxylový radikál OH· . Často používaný termín radikál je částice s nepárovým elektronem, která je vysoce reaktivní. Singletový kyslík je tvořen osvětlením fotosenzitivních látek a v malém množství i kooxidací a dalšími enzymovými reakcemi (Degan et al. 1991). Superoxidový anion radikál (až 15 % respirovaného O2 projde superoxidovaným stavem) a peroxid vodíku, ze kterého mohou následně vznikat hydroxylové radikály, jsou produkovány v mitochondriích. Tyto radikály jsou tvořeny kontinuálně jako vedlejší produkty respiračního řetězce, tj. nedojde ke 4elektronové výměně, ale jeden z elektronů předčasně reaguje s kyslíkem za vzniku superoxidového radikálu.

Více na: http://www.weinberger.cz/dmev/DMEV300/09samco.htm


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Luk Malér
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter