Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Český lev a změny světa
Autor: PřilítliMimozemšťani (Stálý) - smazáno


 Kiki_ (Občasný) - 17.1.2023 > PřilítliMimozemšťani> 

Promiň ale v tomhle ti budu trochu oponovat, je vidět že nemáš přímou zkušenost s majetkem vráceným v restituci. To, že se o něco "stát staral", nebyla žádná výhra. Nebyla totiž motivace se o něco starat. Dneska jsou i podnikatelé, kteří pro své podnikání žijou v tom dobrém slova smyslu. Copak neznáš žádného podnikatele co dává do svého projektu kus ducha? Takových je, co koupili někde nějakou ruinu, přestavěli to a dneska jsou z toho pěkná místa s multifunkčními a nápaditými prvky. Já vím, že ti tohle nebude vonět jako příklad, protože většinou jsou to ta centra která nabízejí prostory pro přespání a sály pro jógu, ale většinou je z těch míst cítit, že lidi do toho dali srdce a překonali plno věcí, aby tady jejich duše dělala to, co jim dělá radost. A cokoliv, co je v rámci tabulek, omezení a nařízení, pro to nedává vůbec žádný prostor. Podle mě státní záležitost alá socík, to už bylo ale budoucnost to není, protože to brání kreativitě naprosto stejně. To jsme už zažili, fungovalo to tak nějak napůl, sice nebyli bezdomovci a na zaměstnanost to určitě bylo dobré, ale zase to znechucovalo a omezovalo všechny svobodomyslné duše, které prostě morálku mají a nepotřebují se na všechno ptát nějakýho zaprděnýho stranickýho úředníka, jestli mohou tohle přistavět, tohle opravit.

V realitě, ty zabavené a státem spravované majetky (i domy), měly nějakého správce který pobíral plat za to, že si hrál na uklízečku, sem tam opravil nějaký zámek v domě svépomocí ale na víc pomalu neměl rozpočet. Většina nemovitostí se vrátila v restitucích v dezolátním a neudržovaném stavu a kdyby se o ně stát "staral" do teď, pak by pravděpodobně musely už jít k demolici... Jasný, někteří vychcánkové když dostali nazpět takový majetek tak se z toho mamonu zcvokli, ale nebyli to všichni. Musíme se naučit o věci starat se zodpovědností a péčí, a ne že nás tady budou dávat furt do ohrádky smíš a nesmíš.
já kolem sebe mám podnikatele, kteří se snaží dávat do podnikání přidanou hodnotu a učí se to vést i podle vyšších principů, sebrat jim tu možnost je nesmysl. A podnikání, která tu přidanou hodnotu nemají, tak krachnou samy, už se tě děje. Jen lidi se teď horentně přeuspořádávají, přicházejí na to, kde je jejich místo - jestli v místě s přidanou hodnotou nebo bez ní. Ale tohle potřebuje svobodný vývoj.

Nemohu se vyjádřit o hospodářství, tam nevím jak to bylo, ale jakožto člověk, který kolem sebe celý život měl podnikatele - někteří začínali sami a někteří právě dostali tu možnost díky restitucím, tak vidím, že čím méně se stát do toho míchá, tím lépe. Stát to vždy tady posere nejvíc ve chvíli, kdy zvýší DPH, zavede prodělečné EET který je jen přezdívkou pro zadlužení podnikatelů když kupovali kasy a systémy na X desítek tisíc a za dva roky jim to bylo k hovnu a ještě se jim to nevrátilo tyhle náklady, a o lockdownech nemluvě...

Správce ví, že ho mohou kdykoliv přeložit, vyhodit a jeho milovaný projekt dají někomu jinému, ve věcech správy je každý nahraditelný, proto tam chybí ta motivace, zápal a dělání věcí s citem. Proto bych nerada, aby se místo majitelů stali správci, majitel má totiž jistotu, že on se o projekt může starat dokud si to sám neposere, nebo se nerozhodne jít dělat něco jiného.

Takže za mě ne, minulost už nevracet, nebylo to ideální, fungovalo to na půl plynu a z donucení. Kdyby to bylo tak moc ideální, tak by to v lidech taky zanechalo něco úplně jiného. V budoucnu bychom měli být schopni dělat kompromisy.

Jako, politici by zasloužili zabavit majetek, o tom žádná, protože to jsou stejně jen vykořisťovatelský trafiky, ale nemyslím si že tenhle trest si zaslouží i malí lidé, kteří si prostě rozjeli nějaký vlastní projekt a daří se jim. Ono totiž svobodné podnikání a nějaký vlastní projekt je v dnešní době naprosto JEDINÁ šance pro lidi, kteří už nemohou pracovat pro korporáty nebo pro manažery vyškolené podle americkýho stylu, kteří po zaměstnancích jenom dupou. Někdo už do takové práce třeba vůbec nemůže jít, protože pokaždé zažije akorát vyhoření a ten pyramidový systém prostě nedává. A takových lidí je čím dál více.

Politici by měli jít k lopatám, to schvaluji, ale zase poctivým lidem brát majetky? eh...



<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Kiki_
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter