Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Flexaret III
Autor: Thumb (Občasný) - publikováno 6.9.2011 (13:12:37)


 cvakal (Občasný) - 13.9.2011 > Thumb> 

Thumbe, první knížka o fotkách, kterou jsem kdy dostal do ruky, byla knížka sestavená z fotek pořízených Flexaretem a také o focení Flexaretem pojednávala, dostal jsem ji k Míkuláši, a Ježíšek mi pak přinesl vytoužený Flexaret, fotil jsem jím několik let, pak jsem přešel na jinou dvouokou zrcadlovku, pak na jednokokou zrcadlovku a k ní jsem si posléze přídil také jednoočku na kinofilm. Na film, černobilý i barevný jsem fotil dlouho a strávil jsem stovky, možná tisíce hodin u zvětšováku.

"Nevím jak můžeš tvrdit, že by Eugen Atget fotil digitálem a ještě k tomu barevně, kdyby měl tu možnost."  Já to samozřejmě nevím, pouze se domnívám, že by Atget fotil digitálem a barevně, kdyby tu možnost měl. Domnívám se tak proto, že Atget byl skvělý fotograf a uvítal by možnost soustředit se na vlastní focení, nemuset zápasit s neohrabanou technikou. Uvítal by určitě možnost kouknout se na displej foťáku a fotku zběžně posoudit, nemusel by čekat až na vyvolání filmu. Prostě je tisíc a jeden důvod fotit digitálem, je to jednoduché a navíc ekologické. Rozdíl mezi analogem a digitálem je asi jako mezi motykou a ruchadlem bří. Veverků, je to obrovský technologický skok.

"vždyť fotka je o světle a stínu. Už jsi viděl někdy barevné světlo nebo stín?" Ano, světlo dělá fotku fotkou. Světlo a stíny jsou barevné, to jistě víš a mohl bys vědět, že právě světlo a stín ještě dále rozšiřuje již tak širokou stupnici barev. Díval ses někdy na nějaký obraz Rembrandta van Rijna? Světlo na jeho obrazech hraje rozhodující roli, proč nemaloval černobíle? 

Píšeš, že nikoho nechceš napodobovat, to je jistě dobře, ale nestojí tvůj vzdor na trošku dětinských základech? "Všichni" fotí digitálem (a barevně) tak ty budeš fotit analogem a černobíle :-). Je to sice doba kamenná, ale ne tak vzdálená, kdy všichni fotili analogem (nic jiného nebylo) a černobíle, protože barevný materiál byl drahý a i jeho zpracování bylo zdlouhavé a drahé, mám s tím bohaté osobní zkušenosti. Digitál je osvobození, také to jednou pochopíš. 


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli cvakal
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter