Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Křičela jsem
Autor: Simonka (Občasný) - publikováno 13.1.2005 (16:17:51)


měděnobradý (Občasný) - 17.5.2010 > Tak, přišel jsem nakouknout a nejsem spokojen.
Abych nebyl lynčován, že jen co přijdu, už plivu síru, pokusím se své stanovisko objasnit.

Střídmost, oproštěnost výrazu jeví se mi zde spíše jako negativum. Je zde patrná absence jednotící linie, přitom jednotlivé obrazy mají určitý potenciál.
Synestetické "Teď se dívá/tím svým tónem!" je v básni jako pěst na oko. Znova: neupírám tomu poetičnost, ale neorganičnost výrazu z toho dělá spíš takovou rolničku na volském povozu.

Neříkám, že báseň není evokující, ale přemýšlím nad tím, jestli v té pozitivní míře.
Jestli to není jen nekonzistetní výplod, který boří hranice "autorského směřování čtenáře".
Schválně nechci použít termín autorská intence, neb si nejsem jistý, zdali něco takového vůbec existuje, ale každý autor má tendenci do básně vložit něco, čím by své čtenáře určitým způsobem směřoval - ať vidí realitu podobně jako on, nebo naopak zastírá své vidění, aby donutil čtenáře odkrývat, uvažovat apod. Vždy se tam bije princip jakéhosi náznaku s principem utajování, principem metafor. To všechno funguje, pokud v závěru dostaneme určitý obraz nebo vytvoříme efekt, který nám dá lépe pochopit "autorův svět". Tady mi však přijde, že princip zatajování převažuje nad sdílností. A ono se pak často stává, že takovouto hříčku zaplníme vlastními fantaziemi a vyvstanuvší obrazy připisujeme imaginaci básníkově, ačkoli si v rozehrané partii už hrajeme sami se sebou. Stále se mi nechce věřit, že smrt autora je směřování poezie.
3.
Body: 3
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli měděnobradý
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter