Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 13.5.
Servác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
city na pranýři
Autor: Li-duše (Občasný) - publikováno 5.5.2010 (21:56:14)


whispermoonlite (Občasný) - 6.5.2010 > mám z tvých básniček vždycky nejradši ty, kde jsi co nejvíc svá, a toto je ten případ. - měl jsem pocit, že mluví tvé nitro, tvá zkušenost. - že se neuchyluješ k sentimentálním okrasnostem, jak se ti někdy stane, ale že potřebuješ vypovídat o něčem hmatatelném. - a tuším v té abstraktně symbolické malbě i větší hloubku. - např. poznání, které přináší první strofa, není vůbec samozřejmé, vede k zamyšlení. - podobně další strofy, které se dotýkají vlastně největších ontologických záhad: co je a co není? - co je skutečné a kde/jak to je?

asi si to neříkáš takto intelektuálně a je to dobře, protože sděluješ symboly a prožitkem toho stavu. - to je cenné svědectví.

musím přemýšlet také nad vinou, kterou dávají kapky zemské přitažlivosti. že myšlenky-kapky opadají, je ve smyslu celé básně, tomu rozumím, ale poukaz na vinu je zvláštní, hm. - musím přemýšlet o roli viny a zemské přitažlivosti v celém procesu - napadá mě, že už u Březiny se touha po duchovních sférách křížila se symbolickou-smyslovostí jeho obrazů. - a zde, kdy jsme nezbytně na zemi, ale pochybujeme o její skutečnosti - jak z toho ven? - alespoň jí přisoudíme vinu, i přesto že nás drží před propadem do vesmírného bezedna?

i bez těch řečí, nejvíc z textu vnímám tvůj hlas, a to je vždy milé.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli whispermoonlite
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter