Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
v rezavém plotu rudě hoří růže
Autor: hukumu (Občasný) - publikováno 3.5.2012 (00:00:00)


 Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > cit-i-zen> mně to taky přijde spíš mdlý a bez nápadu, no ale proč si nehrát třeba takovýmhle způsobem? - tím s tebou nijak nepolemizuju, spíš se opakovaně zamýšlím nad smyslem literární kritiky zde.

za sebe mám radši naivní a a technicky neumětelský verše, kde je pronikavá potřeba něco vyjádřit, nebo se aspoň podělit o radost z tvorby. - tenhle text mi přijde ve všech směrech polovičatý. - to bohužel..

prostě když čtu "kocoura noci pořezala písmena", nebo "koberec praskal tíhou/ světa" - tak už to není nevinná lidová tvorba, ale pokus o koketérii s poezií, protože to sou takový snahy něco objevit, takže se na to hned dívám jinýma očima, než kdybych četl nějaké citové výpovědi...

A pak taková ta klišé "dávno marná káva", nebo závěrečné dvojverší, ta to vůbec pohřbívají. - klidně tudy běžte, ale to se nedivte, že někdo začne prskat. - je mi milejší tvorba, která si na nic nehraje. a pokud hraje, tak ať je to tak šikovný, že mě to oblafne. ..

"za okny věže//nebe tloukl sníh" - x-tý recyklát něčeho - to fakt nejde dohromady s verši, které chtějí být novátorské (viz ten kocour) - snad váháte, snad ještě nevíte, která stylová poloha vám vyhovuje nejlépe - proto asi tak rozporuplný dojem z celého textu. ..

ano, stále zřejměji mi ta rozporuplnost vychází z kloubení dvou stylů, které ve mně navozují těžko smiřitelné kódy, jakým klíčem otevřít celou báseň. - na jedné straně obraz s kocourem a s kobercem, na druhé straně prostá vyjádření o lžích, o tichu. - problém je v tom, že v jiném prostředí by ten závěr nemusel vypadat tak, jak jsem jej označil výše. - ale v sousedství zde přítomných obrazů to tak dopadá. - bude potřeba si vybrat, zda se chcete spíš zpovídat, nebo zda chcete vynalézat.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Myšpulín
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter