Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pasti
Autor: egil (Občasný,Redaktor) - publikováno 4.11.2009 (08:37:41)


 whispermoonlite (Občasný) - 5.11.2009 > cit-i-zen> to je zajímavý čtení, ale přestože ještě zcela nerozumím, koho se týká ten proslov v kurzívě z poslední strofy, dochází mi zatím aspoň toto. druhá osoba v básni je jen formou sebeoslovení subjektu, mluvčí si tím od subjektu vytváří odstup - nezdá se mi, že tam účinkuje víc než jako vyprávěcí hlas, ten mluvčí. a metamorfózu subjektu pak vnímám jako způsob prožití zkušenosti s labutí zakleslou v lešení (sdílený rozklad, zánik, snad i ten motiv zaklesnutí - proto mi na textu ani nevadilo, že je zacyklený, že jakoby neproudí s tou řekou, protože to zacyklení, jak to vyjadřuje i paryb, je jedno z témat). to může být jen část vysvětlení proměny, protože labuť se tam jen mihne. je pravděpodobné, že metamorfóza má i jiná východiska, snad i důležitější, a motiv labuť dobře posloužil jako objasňující obrazná paralela. motivy času a plynutí by tomu výkladu jen nahrávaly. dokonce by mohlo jít o mnohem širší metaforu, nějakého životního zaklesnutí, rozkladu. - jak říkám, akorát nevím, koho se přesně týká ta soutěž v rozežírání, ale nijak mě ten nedostatek informace neruší. - škoda, že nemáš víc času, tenhle text stojí za hlubší průzkum. - taky proto, že vím, že bys dokázal přijít i s odlišným a přesvědčivým čtením. jak by sis to představoval s tou neproměnou subjektu, jak navrhuješ.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli whispermoonlite
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter