Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pasti
Autor: egil (Občasný,Redaktor) - publikováno 4.11.2009 (08:37:41)


whispermoonlite (Občasný) - 5.11.2009 > ve druhé strofě, přiznám se, mi motiv s labutí hlavou přišel nejdříve násilný, ale potom se ukázalo, jak je kolem něj básnička vybudována. nakonec se mi ta metamorfóza zalíbila. a je třeba říct, že je to povedený a vyvážený text a že dokáže chytit svou sítí splétanou za slovy. několik obrazů mi je zvlášť blízkých. moc jsem toho od tebe nečetl, ale kdybych to porovnal, shledávám zde, pro mě nově, přítomnost jakéhosi živého vlákna, způsob angažovanosti, která činí text naléhavějším a sdílitelnějším. není to gestické muzeum, nebo variace na nálady a stavy nacházené bezmála jako standardy v běžném českém lyrickém proudu. ale to neva, podržím se tohoto textu, takže mi bude vždy bližší vykročení do neznáma, do nesamozřejma znamenání v jazyce, v obrazech, ve strukruře. proto je mi i tohle blízký. myslím, i když se ve svém stylu držíš racionální osy, a v tom se tedy rozcházíme, že je zde příjemná míra ambivalence, kdy se něco přesvědčivě odehrává, ale obraz není definitivně dokroužen, uzavřen.

nějaká staženost v tom snad je, ale to není ten podstatný vjem. možná vychází z určitého váhání, zda se vydat víc všanc, nebo se raději držet jistější, rozpoznatelnější konstrukce. ideální by bylo namíchat obě tendence tak, aby se podporovaly. (tedy teď už jsem se posunul na další rovinu abstrakce, není to ke konkrétním místům v textu). Aby se podařilo zachovat pevnou strukturu, která je pro tebe samozřejmostí a zároveň ji učinit otevřenou a průchodnou a umocnit tak možnosti nabíjení a probíjéní různých vrstev významů v textu. tohle by byl takový ideální požadavek. - Ale ještě jednou zopakuji, tahle básnička nenabízí málo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli whispermoonlite
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter