Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci 12.15 z kolekce Verše do památníku
Autor: jafa (Občasný) - publikováno 24.8.2009 (20:31:56)


 whispermoonlite (Občasný) - 26.8.2009 > jafa> nejvýraznější změna je v tom, jak jsi srovnala motivy do strof. nečtu básničku po vrstvách, které nyní ani nejsou moc vidět, spíš jsou vzpomínkou na předchozí variantu. posíleno je syntagmatické navazování. jsou to tři scény lineárně za sebou. minipříběh vystupuje výrazněji na povrch.

svádí mě to porovnávat v termínech paradigmatické/syntagmatické navazování motivů. nevím, jak tu teorii znáš. paradigmatický navazování text zvrstvuje, otevírá prostor pro asociativní spojování motivů, jejich různé křížení. dřvější teorie měly za to, že právě tenhle způsob organizování významu je charakteristický pro poezii. syntagmatický princip byl připisován spíš próze. možná je i v našem případě vidět, jak text posílil vyprávěcí charakter.

znovu, jako v prvním případě, se zastavuju u různých drobných slov a zvažuju, jak upevňují, nebo narušují rytmus. např. "i pleť", "ten pozdrav" - významově nejsou tak důležitá, rytmicky by v 1. příp."i" šlo vůbec škrtnout (jamb jev této verzi pryč :) a v 2. příp. dát nepřízvučnou slabiku za "pozdrav". ovšem zdůraznění, že nějaký proces postihl i pleť je taky na místě.

jsem rád, že tam zůstal verš s plesknutím léta. teď se mi zvlášť líbí. stejně jako nově vystoupivší gesto poohlédnutí se.

mně se to tu mění před očima! teď (tuto minutu) mi to přijde s tou pletí lepší. celá druhá strofa je lepší, i proto, že ubylo jedno čert ví.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli whispermoonlite
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
3 4 (6)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter