Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zlo, Freud a pohádky
Autor: Fafejta (Občasný) - publikováno 27.4.2007 (09:55:06)


jafa (Občasný) - 10.7.2009 > V jedné Montessori školce-škole v Praze se zakazují: hračky, sladkosti, pohádky, autorita, pochvala, odměna, trest. Dítě jimi nemá být manipulováno, má být jen jemně přivedeno k pocitu sounáležisti a touhy, aby netrpěl nikdo v jeho okolí. A je to tak, že většina dětí k tomu opravdu dojde, "má to v sobě" a v pozitivním vstřícném prostředí jsou i ony pozitivní a vstřícné. Rychle se orientují v tom, kdo se jak cítí a "co udělat, abychom se spolu cítili líp". Rostou z nich takoví malí manažeři spolupráce. Mají samostatnost, určitou moc, cítí se důležité, spokojené.
Proto úplně nesouhlasím s tím zdůrazněním zla v dítěti, které musí být "radikálně" potlačeno. Zlo v dítěti ale může vzniknout - kdykoli, kdy je dítě frustrované. Proto se tak dobře na dětech pozná, jak se spolu mají rádi jeho rodiče. A taky, jak moc autoritativně se k němu chovají. Co s těmihle "zlými" dětmi? Ukázat jim dost přesvědčivě, že pozitivní strategie je přirozeně (tj. bez použití trestů či odměn) uspokojí víc, než "zlo-bení", což je i pravda. Dokonce i v životě, ne?
Být zlý a šťastný se přece vylučuje, pomineme-li statisticky nepatrný extrém psychopatů. Podle některých míst téhle práce to spíš vypadá, že být hodný a šťastný se vylučuje...
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli jafa
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter