Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Singularita
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 10.8.2008 (02:18:56)


ztratila (Občasný) - 10.8.2008 > Termín „aspergerovská poetika“ není samozřejmě kodifikovaný. Odkazuju jím k Aspergerově syndromu, což je druh autismu, který se projevuje nedostatkem představivosti, potížemi v komunikaci a společenských vztazích. Tady bych vyzdvihla hlavně to poslední. Ty, zdá se, v posledních měsících vypisuješ útržky jednoho dlouhýho příběhu s výrazně autobiografickými prvky. Máme tu vypravěče, který úplně nechápe dění ve světě okolo, lidí v něm – a my zase úplně nechápeme jednání a myšlení vypravěče, všechno se děje jako by přes skleněný stěny. - Neříkám, že je to špatně nebo dobře, ale zdá se mi, že to tak nějak podobně je.

Tak mi taky došlo, že jsem nečetla zrovna tohle, ale že téměř totožný začátek má povídka Marlboro Classic. Nic proti tomu, ale člověk asi musí být tvůj hodně velký fanoušek, aby se tím dal ještě strhnout. Druhá varianta by byla, že bys napsal nějakej skutečnej delší, uzavřenej text, kde by se třeba tyhle monotónní diskuse i opakovaly, ale vedle toho by tam bylo něco víc, co by mohlo člověka zaujmout. Tady se může stát, že cosi vědomě buduješ, ale tak útržkovitě, že to málokdo kromě tebe pobere.

A pak je tu tak lapálie, že ty sice můžeš přesně vědět, kde co je a proč, druhá věc ale je, jak to přijme čtenář, který plně nesdílí tvou zkušenost. Tomu může kus „kouzla“ vyklouznout. Občas dost podstatný kus. Nechtěj se dostat do situace, kdy bys musel cokoli dovysvětlovat, protože to automaticky znamená, že se ti to tím textem nepovedlo. - Vedle toho si myslím, že každý text je komunikace, s někým, třeba sám se sebou, pokud jsi anální typ:), záleží na tvých komunikačních dovednostech a prioritách.




<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli ztratila
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter