Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kapka a závistivec z kolekce Heřmánková disharmonie
Autor: Maui (Občasný) - publikováno 18.11.2004 (13:25:07)
další ve sbírce>
Kapka a závistivec


Jestli je závist špatná, jsem zlý, závistivec.
Láska není krásná, je to velký nevěstinec.
V mých vzpomínkách na jaro, city se probouzí.
A s mou náladou toulavou, se střídá hojnost s nouzí.

Vždy když se ráno probouzím,
Probouzím do neprůhledné noci.
Jen tak, tiše sním…
Jen tiše sním o sladkém ovoci.

Kapka padá z oblohy a modlí se,
Modlí za přistání.
Má hodně dobré důvody, bojí se,
Jen jedno velké přání.

Taková kapka průhledná,
Jak malý džbánek beze dna,
Taková mrška nezbedná,
Jak mléčné slunce bez světla.

Když ta kapka dopadla
Dopadla, přímo na můj límec.
A ta mrška nezbedná, řekla si…
Je zlý… To je závistivec…


Poznámky k tomuto příspěvku
Zviřátko (Občasný) - 18.11.2004 > Asi je zbytečné psát něco dalšího, souhlas s Cobainem...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2004 >
Body: 3
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 18.11.2004 > Hmmm...mam rad rymy takze prvni plus pro tebe, ale chtelo by to nektere casti trosku "ucesat"...sem tam nesedi rytmus - pocty slabik a nektere rymy jsou az prilis jednoduche...

Abych tu jen tak neplacal...napr.:
Rytmus: Modli za pristani x jen jedno velke prani

Rym: Noci x ovoci... treba slovo pocit by tam mozna sedelo lepe...a nemenil by se tim moc vyznam...

Vždy když se ráno probouzím,
probouzím do šedé noci,
Jen tak si tiše, tiše sním,
miluji ten sladký pocit...

Jinak bych jeste doporucil - zkus to trosku okorenit nejakymi metaforami, pripadne slovy, ktere dnes nenajdes v kazde druhe basni...pouzivej nejaka mene obvykla slovni spojeni a rymy, jinak ti vetsina autoru zde na totemu bude machat okolo hlavy vyroky, ze jsou to sama "klišé":-))

Dal bych tak mezi 2-3 bodiky a posledni radu - hodne cti...poezii a i prozu...pomuze ti to hlavne tim, ze uvidis jake struktury basni se pisou, jak resi basnici rytmus, pocty slabik, rymy, a v neposledni rade to pomuze rozsirit slovni zasobu...:-))
Body: 3
<reagovat 
 Maui (Občasný) - 18.11.2004 > Cobain> Moc děkuju za radu. Jednouduchý??? Já se snažim dělat všechno tak nějak "jednoduše"
V tom je ta krása. To ovoce bylo úmyslný, protože to symbolizuje ovoce, chceš-li "plody" mého života a to, že všechny ty plody chci jen a jen pro sebe. Pocity by asi moc nešly. Ale to je fuk. Já sem to bral víc na sebe a na to, co právě prožívám, takže je to dost zmatený. Ale to jsem celej já.
Tak zatim a ještě jednou dík.
Vezmu si ponaučení.
MAUI
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 19.11.2004 > :-)) OK..v tom pripade v pohode:-)) Jen pis dal a hodne, casem zjistis ze to najednou pujde obcas samo:-))

Veršům zdar:-)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 22.11.2004 >

Ke klukúm už nemám co dodat, snad jen, že

 

Taková kapka průhledná,
Jak malý džbánek beze dna,

se mi hodně líbí.


<reagovat 
 Maui (Občasný) - 22.11.2004 > Naty> Děkuju. Neuraž se. Ale klukúm se píše klukům. S kroužkem. Pa pa a děkuju
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 22.11.2004 > Maui> Ale dyk já vím. Já se jen permanentně překlikávám. Klávesnice se mnou evidentně nekamarádí a schválně mi přhazuje písmenka sem tam. Snažím se to po sobě číst a opravama trávím víc času, než psaním, ale sem tam mi něco uteče.
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 22.11.2004 >

Zmatenost je z toho dost vidět- Jinak já mám jednoduchost rád, ale asi se budu opakovat- Nějak ti ujíždí forma- A zrovna tady ti ujíždí opravdu hodně_ Jednak jde o rýmy:

modlí se X bojí se

...

a pak rytmus:

Probouzím do neprůhledné noci X Jen tiše sním o sladkém ovoci

Daktyl, Trochej, Daktyl, Trochej      Předrážka, Trochej, Trochej, Trochej, Daktyl ? (zde je to už trochu sporné)

 

Ono by to šo, kdyby to celé bylo v bezrozměrném verši, ale tohle vypadá, že se to o rytmus snaží, ale nedosahuje ho to--- Bohužel

 

Tvorbě zdar:)


<reagovat 
 Maui (Občasný) - 22.11.2004 > Jannis> Děkuju. Sem rád za každý komentář. Fakt. Ale můj největší problém nebude to, že sem zmatenej, ani moje jednoduchost. Opravdový problém... bude v tom, že já nepíšu podle žádných tabulek ani podle rýmů. Popisuju svoje city. Prostě všemu co cítím přiřadím slovo, nebo větu. A to co z toho vznikne je moje duše rozepsaná do sloupků. Asi nikdy nebudu psát "tak jak se má" za prvé to neumim :-(( a za druhé... kdybych psal záměrně tak aby se to zamlouvalo druhým, kdybych psal bez citu jen podle rýmů, kdybych v tom nenechal kousíček sebe. Už bych to nebyl já. Asi je to dost staromódní, ale aspoň jsem to já. Ještě jednou děkuju. Dobrá rada je prý nad zlato, ale u mně je to, jako házet perly svini. :( Děkuju a tvorbě zdar, nebo tak nějak :-)))
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 22.11.2004 > Maui> 

Ale, s tím já přeci souhlasím. Já ani Cobain nepíšeme podle tabulek (až na recese v rámci LOVV- Liga ochránců verše vázaného)  ani tak, aby se to lidem líbilo. Takže v tom problém nebude- Ale musíš si ujasnit, zda píšeš jako arttherapy a nebo tak, aby z toho měl něco i čtenář. A pak už ten proud vědomí musíš korigovat- samosebou tak, aby v tom zůstral ten cit. Nejde o to psát podle tabulek, ale když už se dáš do klasické formy, tak holt musíš tu myšlenku formulovat tak, aby do ni pasovala. A nebo se na klasickou formu vykašlat, ale musí být tak nějak vidět, že je to schválně a ne chyba...

Jde opravdu o to dostat to pod kůži- a pokud nejsi zrovna génius, tak se holt musíš vypsat- a taky hodně číst. Jinak se to naučit nelze.


<reagovat 
 Maui (Občasný) - 22.11.2004 > Jannis> Já tě chápu, ale nechápu, proč musim psát buď jako arttherapy a nebo pro čtenáře. Nechápu proč, když se vykašlu na klasickou formu, by mělo být vidět, že to je schválně a né chyba. Dám příkládek. Naturalista X romantik... Myslíš, že si budou mít co říct. Já myslim, že ne. Každý píše to svoje. Romantik přece nemůže odsoudit všechno co nemá romantické prvky. Jak se dá určit co je dobré a co špatné??? Když se někdo (já) neřídí vůbec, ale vůbec ničím. Prostě píše jak chce a nepřemýšlí nad jazykovou stránkou ani obsahem, jak se dá určit, že to je špatný??? To je asi jedno. Možná to nemám v krvi. Ale určitě vím, že se mi ani trošičku nechce měnit mé vlastní já. Možná to není nic moc dobrého, ale to všechno co je na tom špatně mě zařazuje úplně někam jinam. Tvorbě zdar
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter