Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky PROHIBITION z kolekce Chlapíci
Autor: hajka (Občasný) - publikováno 7.11.2004 (19:00:00)

Prolítáváte si vztahy jako squashový míček, občas se odrazíte ode zdi ke zdi, odskočíte od rakety a jenom se zachechtáte. Ale čím víc se smějete, nevěřícně kroutíte hlavou nad tím, že vaše nejlepší kamarádka se bláznivě zamilovala do ženáče, navíc kolegy a říkáte si to své ‚tohle se mi nikdy stát nemůže,‘ tím rychleji se blížíte okamžiku, kdy pochopíte, že nikdy se nemá říkat nikdy. Chlap z řady PROHIBITION se rychle vstřebá pod kůži, ale dlouho a pomalu ji opouští. 

Sebekriticky, velice potichu a pokud možno pouze v černočerné tmě si přiznávám, že na tomhle chlapovi jsem ulítávala od začátku. Moje proklínaná slabost pro ramena přes celá záda se rozrostla o slabost pro sekuriťáky.

Usínám k ránu. Od té doby, co znám Filipa, často usínám k ránu. Teda pokud za často považuji dvě rána v týdnu, kdy má Kamila službu a Krtko spí u babičky. Filip si totiž před deseti lety pořídil manželku a syna.

Slavíme moje narozeniny. Z posledního baru nás právě vyhodili, venku je sníh. Chci se koulovat, ale nějak se mi poskládaly nohy. Přistanu na zadku a vůbec se mi nechce vstávat, natož se mrcasit přes půlku města do vlastní postele. Právě teď na ní vůbec netrvám, ke štěstí by mi stačilo, kdyby to tolik nestudilo.

„Hop, vstávat, jde se spát.“

„Hájinka ale nece ťapat, skládaj se jí nožičky.“

Přiopilá jsem silně infantilní a na zabití. Kupodivu mě nikdo nechce zabíjet, dokonce mi brání zvolit smrt podchlazením. Zvedá mě ze země a přehazuje přes rameno jako pytel brambor.

„To snad nemyslíš vážně,“ vztekám se, kopu nohama, ale zároveň se dusím smíchy. Koukám do jeho zad, občas na zem a je mi jasné, že z téhle výšky padat nehodlám. Trochu se zklidním, navíc jsem zvědavá, jak dlouho mě hodlá poponášet. Má to promyšlený, bydlí ve vedlejším vchodě. Při hledání klíčů dojde k menší kolizi a já se praštím do hlavy o skleněnou výplň.

„Já umím chodit, okamžitě mě postav na zem.“

„Jo? Sem si ani nevšim.“ Takže zůstávám tam, kde jsem. Na protest začnu zase kopat nohama.

„Jak myslíš, já bych to sice nedělal, ale koneckonců, ty spadneš a nameleš si.“

Na zem mě postaví až v předsíni. Zkouším si sundat boty, ale ve stoje mi to rozhodně nejde. Kecnu s sebou na koberec.

„Prej že umí chodit,“ řehtá se nade mnou Filip.

„Já říkala chodit, ne si sundávat boty,“ odseknu, podívám se nahoru a začnu se chechtat taky.  Když dokončím operaci se zouváním kozaček a pokouším se zvednout, zase se ocitám v poloze pytel brambor.

„Sem chtěla jenom pomoc vstát,“ zavrčím, ale dál už se nehádám, stejně to nemá cenu.  V ložnici mě odloží na postel a jde pro něco do kuchyně. Za tu chvilku, než donese pití, se mi podaří vysoukat z džín. Podává mi skleničku a tričko. Kouknu se na něj poněkud nechápavě. „To je na spaní.“

Hmmm, tak teda půjdeme spát, přistupuju na jeho hru.

„Otoč se, musím se převlíct.“

Navlékám se do jeho trika s jistou pomstychtivou škodolibostí, používám totiž výraznou voňavku a jak tohle bude vysvětlovat manželce, to nevím. Vleze si ke mně pod deku a najednou mě začne lechtat.  Převalujeme se, pošťuchujeme, chvilku se líbáme a zase pošťuchujeme.

„Chtěl bych si dneska jenom povídat.“

Proč ne, změna je život. Vypráví mi o Kamile, jak je mu lhostejná, jak už spolu nespí, jak zůstává jedině kvůli Krtkovi, jak ji pustí k vodě, jen co Krtko bude trochu starší. Taky jak se do mě zamiloval hned poprvé, co se se mnou miloval a jak na mně ujíždí. Úžasně se to blabla poslouchá, dneska tomu dokonce i věřím. Tulím se, mazlím se, odmítám myslet na ráno. Vím proč.

Ráno mě budí rychlá pusa lípnutá někam za ucho a jeho „Dělej, musíme vypadnout, za chvilku dorazí Kamila.“ Tomu říkám přímo raketový návrat do reality.  A kdybych náhodou nepochopila, stačí mi jeden pohled na jeho nervózní pokukování po hodinkách a rozpačité muchlání trika, ve kterém jsem spala. Vztekle mu ho vyrvu z ruky, mrsknu s ním do batohu a štěknu: „Vypraný vrátim.“ Vyletím z bytu jako fúrie a stepuju u výtahu, vchod tohohle domu se totiž zamyká, takže bych stejně čekala u něj. Sjíždíme dolů, nasedáme do auta a jedeme do práce. V duchu se zaříkávám, že tohle bylo vážně naposled, co jsem s ním něco měla, že to nemám zapotřebí a tak dál. Vydrží mi to přesně do prvního kafe v Creperii a jeho prvního omluvného úsměvu.



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 7.11.2004 >

panenanebi...to je drsná úchylka...sekuriťáci....esi sou to ti z vobchoďáků, tak se komunikace vomezuje na reakce na světlo a tmu...:))ale celkově nejlepčí ze série....zatím...

P.S. capat nožičky u mě vyvolalo silný záchvat....který vypadal trochu jako epilepťák....ale mělo to tam asi bejt....grrr.....:)))


Body: 5
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 7.11.2004 > Max Bubakoff> 

jojo, melo bejt...:o))) já nepsala úchylka, já psala slabost...:o))))  a to nevíš, co se ženskou udělá oblek na ramenou přes celá záda?...:o))) to se pak teprve vomezujou reakce :o))))

<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 7.11.2004 > To je tedy skvělé o)))
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 8.11.2004 > Nemám výtek Ze života....
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 8.11.2004 > C´est la vie:-)
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 8.11.2004 > výborně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
delikt (Občasný) - 7.11.2004 >

Už 2x mi nezobrazil poznámku k příspěvku.. No, hlavně že se tu řešej píp-oviny, žejo..

A už to potřetí teda FAKT psát nebudu..

snad jen:

Přiopilá jsem silně infantilní a na zabití

= geniální věta!!! :))


Body: 5
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 8.11.2004 > delikt> tomu se rika sebekritika :o)))
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 8.11.2004 > hajka> no, tak to je teda moc dobře, že už nepiješ!!! :)))
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 8.11.2004 > delikt> vseho do casu, me to zasejc brzy prejde, ten abstinentismus, to je jako boleni hlavy, taky casem prejde....o))
<reagovat 
Adina (Občasný) - 8.11.2004 >  My securiťáci holt haji máme ramena přes celá záda. A jak tak vyvracím krk, zjišťuju, že mám ještě navíc skoliozu
Body: 5
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 8.11.2004 > Adina> Hlavne si ho nezlom, prosim Te, dalsi uryz uz ne...:o))
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 9.11.2004 > hajka> Ehm..... no... na některých pracovištích se velice často stávají úrazy. Tato pracoviště bývají všeobecně označována jako riziková. Tu a tam si někdo vykloubí koleno, jiný podlehne prohibition, nu a copak potká třetího... možná obojí, kdož ví :o)))))))))))
<reagovat 
swao (Občasný) - 10.11.2004 > Jo,to je fakz napsaný životem
Body: 5
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 11.11.2004 > swao> Napsáno životem? hajko, to bych se urazil...:)))
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 11.11.2004 > Max Bubakoff> Že bych to tam zaslala? Ňákej fifník by se hodil....:o)))
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 15.11.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 22.11.2004 >

profesně dobrá práce - odsejpá to, dobře se čte, lehounké, takové to "smích a pokyvování", takže ačkoli nic nového (ostatně co nového se dá psát), tak dobrý


Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 10.12.2004 >

viz pošta - chi


Body: 5
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 21.6.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 9.8.2005 >

:))


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter