Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<Zpátky TAJNÁ SCHŮZKA LITERÁRNÍHO KLUBU z kolekce Drámata
Autor: Monty (Občasný) - publikováno 28.11.2003 (10:40:09), v časopise 6.12.2003
Pokračování>

Interiér; malá hospůdka nižší cenové kategorie, v nejodlehlejším konci stojí dlouhý stůl, nad ním na zdi připíchnutý plakát s obrázkem Aloise Jiráska, na stole leží několik tlustých knih, stoh papírů a stojánek na tužky. Kolem stolu sedí čtyři muži. Jsou to CYKLISTÉ. Jeden má na hlavě cyklistickou přílbu, druhý má žlutý trikot, třetí cyklistické rukavice. Čtvrtý je v civilu.

 

Cyklista v civilu (vážně): "Milí přátelé literatury! Vítám vás na našem pravidelném výročním setkání. Dovolte mi nejprve, abych stručně zhodnotil naše výsledky za minulý rok. (bere papír, čte) Próza - 1587 kilometrů na jednoho člena, básně lyrické rýmované - průměrně 6x do roka, což je oproti loňskému roku výrazné zlepšení, básně lyrické nerýmované - mezi všemi členy klubu třikrát, což je oproti loňsku nárůst o 50%, kritiky děl - na každého člena 12x měsíčně..."

Cyklista ve žlutém trikotu (nechápavě): "Jak to, že básně lyrické nerýmované třikrát, vždyť jsem vám posledně říkal, že jsem to kolo pak našel přivázaný před sámoškou!"

Všichni (pohoršeně syčí)

Cyklista v přilbě (nakvašeně): "Ty jseš tak blbej, člověče, to je do nebe volající! Kolikrát ti budeme opakovat, že tady nesmíš říkat takový slova jako "kolo"! My všichni víme, že "básně lyrické nerýmované" znamená "odcizení kola", ale nikdo jinej to vědět nesmí!"

Cyklista ve žlutém trikotu (nechápavě): "Ale když mě se to tak blbě říká - no dyť si to řekněte sami - našel jsem báseň lyrickou nerýmovanou přivázanou před sámoškou..."

Cyklista v rukavicích (šťouchne do něj, polohlasem): "Ale takhle se to neříká! "Kolo" je přece "hexametr", a když chceš říct, že k básni lyrický nerýmovaný vlastně nedošlo, tak musíš říct ,Našel jsem hexametr, který jsem už považoval za ztracený´. "

Cyklista ve žlutém trikotu (smutně): "Když já holt nemám pamatováka, no. Pět let jsem v klubu a dodneška jsem si pletu jamb a trochej."

Cyklista v civilu (lehce pohrdlivě): "Helejď se, to je přece jednoduchý. ,Jamb´ je to, co používáš, když potřebuješ zvýšit atmosférickej tlak v duši, a ,trochej´ je to, na čem máš nohy, když šlapeš."

Cyklista ve žlutém trikotu (píše si na papírek, zadumaně): "Jo, takže ,jamb´ je hustilka a ,trochej´je pedál?"

Všichni (pohoršeně syčí; cyklista v přilbě ho pod stolem nakopne)

Cyklista v rukavicích (naštvaně): "Hele, já jsem to nechtěl říkat takhle na plnou hubu, ale už mě štveš. Jseš jedinej z nás, kdo doteď nepochopil, o co vlastně jde. Před tejdnem jsem tě přistihl, jak si před závodem čteš."

Cyklista ve žlutém trikotu (nechápavě): "To byla jenom pohádka o princezně Koloběžce! Já myslel, že vo kolech číst můžeme, dyť předseda si tuhle četl návod na flastrování pneumatik v Ábíčku!"

Cyklista v civilu (nakvašeně): "Hele, hele! Já jsem nic takovýho nedělal, já se jenom koukal na obrázky galusek! A kromě toho, nikdy nikdo neřekl, že se smí číst něco o kolech. To bylo na začátku. Ale od tý doby, co jsi sem přines´ tu knížku od Hayleyho, co se jmenovala ,Kola´a vůbec vo kolech nebyla, jsme to zrušili. My nemáme čas na nějaký blbý čtení, my musíme trénovat. Podívej se na Kuliše, ten nikdy nepřečetl ani "ESKA" a letos je nominovanej na Závod Míru!"

Cyklista v přilbě (zasyčí, polohlasem): "Tsss, předsedo! Epigram! Dobříš!"

Cyklista v civilu (odkašle, vážně): "Ano, děkuji za upozornění. Takže, aby bylo jasno, Kuliš nikdy nepřečetl ani epigram, a letos už má zamluvenej pokojíček na Dobříši."

Cyklista ve žlutém trikotu (smutně): "No jo, to je pořád samej Dobříš, samá Katovna, že jo, ale vono je někdy těžký se uhlídat. Mě se tuhle máma ptala, jestli ještě furt dělám ten sport, a já jí na to musel říct, že jsem fejetonista."

Cyklista v přilbě (zasyčí, zlostně): "Epos! Epos!"

Cyklista ve žlutém trikotu (dotčeně): "Já vím, kurva, že se neříká ,sport´, ale ,epos´, jenže moje máma to neví."

Cyklista v civilu (souhlasně): "A ani to vědět nesmí!"

Všichni (souhlasně pobrukují)

Cyklista ve žlutém trikotu (dotčeně): "Podívejte, mě už to nebaví. Vlastně jsem vám chtěl říct, že končím. Já už nechci mluvit pořád o tý pitomý literatuře. Abych pořád říkal ,Thomas Mann´, když chci říct ,Pavel Padrnos´. Včera jsem si podal přihlášku do Klubu českých cyklistů. (shýbá se pod stůl a vytahuje igelitovou tašku) Tady vám vracím toho Hálka a Bezruče, Hněvkovskýho vám vrátím pozdějc, má ho rozečtenýho děda. Odhlásil jsem Literárky i Tvar a už měsíc odebírám Sport. To jsem vám chtěl říct." (obrací se a odchází)

Všichni (pohoršeně): "Odpadlík!"

Cyklista v civilu (tleskne, vážně): "Ticho, přátelé, prosím o klid. Vraťme se prosím k naší výroční zprávě. Prozódie - 7x ročně, obkročný rým - 4x na 100 kilometrů...."



Poznámky k tomuto příspěvku
ush_ack (Občasný) - 28.11.2003 >  pobavilo...
Body: 5
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 28.11.2003 > Super!
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 28.11.2003 > Legrační.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 28.11.2003 > milá, až montypythonovská záležitost:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 28.11.2003 >

Je to promakaný, jenže nechápu, proč se scházej tak tajně, proč ta "tajná" řeč? Zvlášť když ten jeden (ve žlutém trikotu) na konci se v pohodě "odhlásí". A proč nesmějí číst....ani o kolech?

Možná jsem někde něco přehlídla:-(

Jinak napsané je to skvěle.


Body: 5
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 28.11.2003 > BlueSky> To je právě to nevyřčený tajemství, který dává dílu atmošku... přece. :o)
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 28.11.2003 > Monty> A tak to jó:-)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 28.11.2003 > Je to skvělé!! TIP
Body: 5
<reagovat 
Silona (Občasný) - 29.11.2003 > Zajímavý klub. :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 30.11.2003 >


Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 28.11.2003 > výtečný klubík, milí lidé. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 30.11.2003 > stanislav> Opravdu milí. Svou kódovanou řečí tak trochu připomínají agenty KGB. Ať tak, či tak, pobavil jsem se...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 30.11.2003 > Montrealer> Jo, to byla jedna scéna v Monty Pythonech... jak se tři agenti KGB navzájem dohadujou, jestli zelinář je vyšší funkce než zmrzlinář...:o)))
<reagovat 
Unge (Občasný) - 2.12.2003 > Chybí mi tam James Bond (třeba jako cyklista s Berettou ráže 0.33)...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Unge (Občasný) - 2.12.2003 >
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 3.12.2003 >

dobrá práce!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.12.2003 >

taky mi to trošku připomnělo Monty Pithnony...

... nicméně konečně bylo odhaleno, jak to vlastně s těmi intelektuály v kavárnách je!


Body: 5
<reagovat 
 Petr Vaněk (Občasný) - 3.12.2003 > Quotidiana> jo to je vono: už vím, kde jsem to bručení a syčení vespolek viděl. Jehova, Jehova:o))
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 4.12.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Silona (Občasný) - 4.12.2003 >
<reagovat 
Helen (Občasný) - 4.12.2003 > :-))*
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 5.12.2003 > Opět nepokazilo pověst pověst MP! Pokojíček na Dobříši bude tvůj!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 5.12.2003 > Má to nápad, to se musí nechat... :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 7.12.2003 >


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 28.2.2004 > taký ten humor pri ktorom sa človek moc nerehotá ale ví
že to je ftipné (to som to ale pekne zamlžil:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.1.2005 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 (4) 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter