Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Notorda
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 15.8.2014 (17:40:18)
Kamarád se zamiloval. Neustále mi vypravoval o svém ideálu, jejích hlubokých očích, z nichž vyzařuje krása a třpyt. Již si představuje, jak by se na sebe podívali po nedělním obědu, on by ho pochválil, ona by kývla a znovu se na něj podívala, potom by si šli lehnout...On ztlumí rádio a poslouchají společně nedělní pohádku.
Snil o její ladné postavě, která společně s ním vytváří dokonalou dvojici na tanečním parketu. I když v tomto směru jsem o kamarádovi pochyboval, protože nerozeznal valčík od polky, také jsem byl určitý čas hromosvodem pro dívky, kterým při tanci šlápl na nohu.
Snil též o nosíku pršáčku, který mistrovsky nasává vůně světa a otevřené ledničky, do které právě ukládají nákup, on jí do horní části podává máslo, sýry, salámy, tlačenku, ovoce, zeleninu, vajíčka, u klobásy jí něžně zadrží ruku, poprosí ztichlým hlasem o nakrájení a poté dodá: jedno kolečko ty, jedno já...
Pokračují v ukládání do mrazáku, on ji v přestávce políbí, podá mražená kuřata, vepřové, mraženou zeleninu a vykládání z vagónu, jak říkají oba, zakončí umisťováním brambor, kávy, oleje, čaje, octa, mouky, cukru, sladkostí do špajzu. U čokolád se zastaví a zašeptá: ty jsi má největší sladkost.
Tyto a další nápady jsem slyšel u něho doma, ukazoval mně jako svátost její fotografii, kterou sehnal bůhvíkde, každý večer se na ni dívá před spaním různě dlouhou dobu, nejdelší byla hodinu a půl.
Během týdne jsme se opět rozhodli, že navštívíme další ze série tanečních zábav, které se v okolí rozrostly jako houby po dešti.
Zábava se konala ve vedlejší vesnici. Když jsme dorazili na místo, zařadili jsme se poslušně do fronty na pivo. Kamarád konstatoval, že si dá nejvýše tři, protože jej čeká příští den nový cvik a jiná trasa běhu. Obdivoval jsem jeho snahu o zdokonalení.
Pomalu jsme se blížili žízniví k nálevnímu pultu, když jsme zpozorovali kamarádův ideál. Přišla s kamarádkou. On nevěděl, kam s očima. Náhle pro něho rozkvetl celý svět. Požádal mě, abych jim sdělil, že jim koupíme limonádu. Dívky kývly a čekaly spokojeně opodál.
Najednou se rozletěly dveře a dovnitř vešel Olda. Byl známý kladným postojem k armádě, oblečený byl v maskáčích, kanady na nohou se blyštěly jako psí kulky, jak poznamenal jednou.
Přišel ke kamarádovi, podal mu ruku a povídá: ahoj notordo! Už jsem tě dlouho neviděl. Nebyl jsi na odvykačce? Vidím na tobě, že se třeseš, potřebuješ půlku piva na ex, aby ses vzpamatoval. A vůbec, připadáš mi takový zpocený, prsty chytl také třes, v obličeji máš cukání. Mám kamaráda, ten ti pomůže, dám ti jeho telefon.
Dívky, zvláště kamarádův ideál, se otočily, beze slova odešly a sen se začal nenávratně rozplývat.


Poznámky k tomuto příspěvku
vilma999 (Občasný) - 16.8.2014 > Láska je prostě úžasná. Vidím, že příběh je opět ze života a to je dobře.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 17.8.2014 > vilma999> ahoj vilmo, ano, je to ze života, ten dotyčný mu udělal skutečně takovou "reklamu"
<reagovat 
anae (Občasný) - 16.8.2014 > smutné - ale třeba opravdu notorda je, a to by mu stejně každá ženská dřív nebo později prchla
Body: 5
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 17.8.2014 > anae> ne, nebyl, opravdu ten sportovní základ měl
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 17.8.2014 >
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 20.8.2014 > lada34> ahoj láďo, reálné postavy jsou obohaceny o další, žil vojnou, tím výrokem /reálný základ / toho dost pokazil, měj se fajn, zdraví Franta
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 18.8.2014 > nejdelší byla hodinu a půl
Body: 5
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 20.8.2014 > PetrSuk-Zbraslavský> sice hyperbola, ale rád sledoval své ideály, měj se fajn a díky za zastávku, Franta
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 3.9.2014 > "

."
Body: 4
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 5.9.2014 > Zeanddrich E.> ahoj, děkuji za zastavení a zdravím, Franta
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
0 0 0 1 2 3 4 5 (9)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter