Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 2.6.
Jarmil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí T E R O R I S T I C K É Ú T O K Y - H R O Z B A ... N E B O D Ů S L E D E K z kolekce Vyznání
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 5.10.2010 (20:36:51)
další>


Bajata (Občasný) - 12.10.2010 > Jedná se o konkretní bajku.
K informacím: určitě je dobře vědět co nejméně. Na člověka z toho padá úzkost možná proložená dávkou beznaděje.
Ale s tím vším počítají a vsadili na tuto ,,kartu."
Myslím že je lépe vědět a snad se i připravit. Protože když nevíš, a žiješ s nasazenými růžovýmu brýlemi, je o to horší zjištění, že vše je úplně jinak.
Má častá zkušenost ze života. Hlavně z oblasti křesťanství.
Proto o tom mluvím. Nikomu nic nevnucuji, každý ať si udělá svůj názor a zaujme postoj. Zvláště je-li schopný podívat se na věc nezaujatě a bez předsudků. Na základě skutečnosti rubu i lícu. Každá věc má dvě strany.

Co se týká upozornění islamistů, je to tak.
Celý svět ví na základě např. Satanských veršů, že kdo urazí Alláha, bude potrestán smrtí.
A mnoho dalších vyjádření extremistů islámu to jasně naznačují naprosto přímo.
Naprosto neospravedlňuji jejich jednání. Naopak.
Otázkou církví a náboženství se zabývám dlouhou řadu let. Už z toho důvodu, že v tom jsou nuceny vyrůstat mé děti. Přiměřeně k jejich věku jim proto pkládám otázky, týkající se Boha, víry a jednání nejen klřesťanů, ale i Islamistů a jiných náboženství. Nevyjímaje domorodce pralesních kultur.
Zkus se podívat na otázku skutečných islamistů v oblasti terorismu.
Amerika a její spojenci disponují obrovskou vojenskou silou.
Rozlohou a zmíněnou silou je to boj Davida s Goliášem.
Je to jako kdyby ti chtěl vyloupit dům a poškodit tvoji rodinu mnoho násobně silnější násilník než jsi ty.
Nevím co by jsi dělal, ale já přiznávám, že v krajním případě bych použil cokoliv abych své děti, manželku a majetek, ochránil.
V nejextremnějším případě bych pravděpodobně použil i jakoukoliv zbraň bez ohledu na následky. Přežil by agresor, nebo já.
Měl by dvě možnosti: Opustit můj dům a nechat mě na pokoji, nebo riskovat že ho zabiju.
Záleželo by na něm jakou možnost by si vybral.

Vím že obyčejní občané kteréhokoliv státu jsou v této otázce na první pohled nevinní a bezmocní.
Agresi a obranu jakoukoliv formou a pod jakoukoliv záminkou určují a iniciují politici. Vlády.

Ale myslím že tento pohled je z hlediska lidí více než alibistický.
Politiků je naprostá menšina oproti obrovské síle národa. Kdyby národ řekl politikům jasné NE !!!, vůbec nic by nezmohli.
To platí pro jakoukoliv moc, náboženství, nebo kulturu.
Politici si mohou dovolit jen to, co jim dovolí národ.
A pokud národ ví, že když se bude angažovat ve spolupráci se Spojenými státy v oblasti invaze do islámských komunit, nechápu, proč se pak diví, že se islamisté brání terorismem.
Stejným způsobem se bránily všechny evropské státy fašistické okupaci. Neměly na to, aby je vyhnaly silou, proto vznikl partyzánský odboj. Zabíjely ze zálohy Němce, ničily mosty, strategické dopravní komunikace, ... myslíš že to nebyl vůči nacistickému německu terorismus??? Nebo to byla obrana???
To vše ale přestalo, když byl fašismus vyhnán, přestal se vměšovat do záležitostí jiných států.

Pokud budeš chtít, přečti si na tuto záležitost pohled světoznámého spisovatele a autora Malého prince, A.S. Exuperyho.
Výňatky jeho postřehů z druhé světové války popsal ve své knize ,,Citadela."
Pokusil jsem se o jejich citaci v jednom z předcházejících příspěvků.
Viděl jsem v televizi dokumentární rozhovor s německým pilotem, který údajně podle srovnání času a okolností sestřelil právě A.S. Exuperyho v poštovním letadle.
Německý pilot, ačkoliv sestřelil desítky nepřátelských letadel, litoval že Exuperyho sestřelil a vyjádřil se, že kdyby věděl, že v tomto letadle sedí právě Exupery, nikdy by ho nesestřelil.
Znal jeho díla, jeho myšlenky a názory. Znal jeho pohled na různé kultury.

Vím že je to na velice dlouhou debatu. Toto je můj stručný názor a pohled na celou věc otázky terorismu.
Samozřejmě nesouhlasím s násilím, které se děje.
Může to potkat mě samotného, mé děti, příbuzné, blízké, kamarády a známé. Kohokoliv.
Proto se ptám sám sebe: ,,Mohu to nějak zastavit, něco proti tomu dělat, aby to nebylo?"
Vím že jsem kapka vody v moři, sněhová vločka v husté chumelenici.
Sám nezmůžu nic.
Ale poslední kapkou přeteče pohár, protrhne se přehrada, poslední vločka strhne lavinu.
Stejně tak jeden člověk nemůže zastavit politiky v jejich bezohledném postupu.
Ale je-li lidí více, postaví-li se celý národ, nebo alespoň jeho naprostá většina, lze násilí zastavit.
Faktem zůstává, že tato skutečnost má i rub.Nejenom líc. Dokladem v dějinách je například povstání Husitů a doba po povstání.
Inu, jak píšeš, je to téma na debatu.
Záleží ale na úhlu pohledu. Bude-li nezaujatý, bez předsudků a oboustranný, nebo je jednostranný.
Snad jsem alespoň trošku vystihl srozumitelně svůj postoj a názor na celo záležitost.
V žádném případě nechci budit žádné rozbroje, hádky, nebo dokonce násilí. Jen vyjadřuji rozdílně to, s čím nás seznamují a o čem nás přesvědčují politici. Nejen naší vlády.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Bajata
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 (30) 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter