Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce "O pouštění draků ... z kolekce Sb IVb
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 8.1.2009 (14:00:18)
další ve sbírce>

"O      pouštění      draků  ... ((   -aneb      krátce      O      dětské      Houževnatosti      a  

Touze      pozvedat      k      Nebi      své      Výtvory,   a      jak      My,       dospělí,      často  

necháváme      na      podobnou      Naši      snahu      Boha      Tak,   tak      dlouho      čekat   )) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Děti      ve      vysoké

       trávě

do      pasu

 

urousané  
pouštěly  
draky 
 
 
 
 

 


 

My   … 
 
 
…   nad    hlavu 

duše      urousané 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pouštěli  
bychom      je

((   už      opět   ))

taky   …   ;  oporu,      přezevšechno       to,   že  

Tak      neúctyhodně      Často      proti  

Sobě      otálíme,   již      Navěky

Máme      v      Bohu.

 

 

."



Poznámky k tomuto příspěvku
GabrielRonay (Občasný) - 8.1.2009 >
Body: 5
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 8.1.2009 > ty seš takovej hračička, a to mám rád
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 8.1.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
kolohnát (Občasný) - 9.1.2009 > jj
Doporučil 
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 12.1.2009 > o jo -

...ve vysoké

trávě

do pasu



urousané ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 8.1.2009 > katolictví je svým způsobem těžkopádné závaží ... buddhismus mi vychází blíže kosmu, přírodě a radosti životní, nebrat život pozemský, duši, sebe, přikázání přespříliš vážně, vede k daleko větší toleranci, i mezilidské, šťastni ať jsou všici (jen subj. názor)
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 9.1.2009 > anae> o jakém kosmu a přírodě to mluvíš v souvislosti s buddhismem?, myslel jsem si vždycky, že buddhismus považuje vše smyslové za klam a ulpívaní na já, křesťnaství a katloictví mi v tomto přijde mnohem životnější a veselejší:)
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 12.1.2009 > anae> "... -"neodstřihuje" Vás ta Praha příliš...? -možná by to chtělo zase na "nějaký čas" zpět na Moravu ... :-)))).

."
<reagovat 
 anae (Občasný) - 9.1.2009 > kolohnát> to věčné sebeobviňování, to věčné - je to jen má chyba .. jedině snad barokní umění bylo chvílí katolické kostelní kyprosti .. jinak se vše motá kolem hříchu .. nebo jak? ..
<reagovat 
 anae (Občasný) - 12.1.2009 > Zeanddrich E.> moc bych chtěla ... ale asi mi není předurčeno .. předkové zvedli kotvy, mám moc kořenů v Čechách .. Morava nejspíš zůstane snem .. ale budu zajíždět ... s houslema ...
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 9.1.2009 > anae> to myslím, že se zaměřuješ na uplně zcestné otázky, pokud učiním něco takového, co druhému způsobí utrpení, pak je to jen má chyba a z pohledu křesťaství je to hřích, pokud jsi dospělý člověk bez omezení zdraví a úsudku, můžeš volit a volba je na tobě jak se zachováš, křesťaství předevší akcentuje lásku k bližnímu jako prostředek lásky k bohu a milost božího odpuštění všem, kteří si uvědomí jaké utrpení způsobili a které to vnitřně trápí, kteří litují svých činů, těm milost dává odpuštění. POkud to dbře interpretuju, pak základem křesťanství tedy i římskokatolické církve je láska. Samozřejmě že středověk například smýšlel jinak než moderní společnost, je dlaší otázkou, do jaké míry to bylo ovlivněno objektivními a společenskými podmínkami dané doby, nicméně je dobré si uvědomovat, že i křesťnaství se myšlenokově vyvíjelo a že ani dnes nezůstává zakonzervované, ač se tak mnohým jeví. Kupříkladu ranně středověké křes´taství pohrdá vším světským a upíná mysl k bohu, vše světské a pozmeské je hříšné a jediná čistota a záchrana tkví ve víře. Projevuje se to prostřednictvím chápání prostoru na křes´tnaských obrazech, které vychází ještě z aristotelského bipolárního chápání kosmologie na sublunární a superlunární, čili na nebe a zemi. Obrazy mají vertikální kompozici a neexistuje v nich perspektiva. země je jasně odlišena od nebe. Teprve po příchodu Tomáše Akvinksého, který přichází s tezí, že znevažováním stvoření se znevažuje sám Bůh, se mění pohled na víru a na pozemskou světskou skutečnost jako na božskou. POté přichází renesance a ta již objevuje perspektivu obrazu a prostor, v díle Giotta, který pokládá tak říkajíc nebe na zemi. Moderní křes´taství navíc zastává názory již v mnohém odlišné, například katlociká církev dnes tvrdí, že i lidé nepokřtění a lidé nevěřící v boha, atejisté, mají stejný přístup k boží milosti jako praktikující katolíci, protože záleží NA ŽIVOTĚ SAMÉM...toho jednotlivého člověka. A propos, křes´taství je si v mnohých otázkách s buddhismem do znančé míry podobné, ale navíc, dle mého názoru, řeší otázky které buddihsmus neřeěí vůbec a to mnohem lépe a jasněji. Například buddihsmus vůbec neřeší otázku odkud se vzal svět, prostě tvrdí že zde je, křesťanství ale ve svém zrodu už přináší onu revoluční myšlenku stvořitele. Doporučuju číst články profesora Flosse, kterého jsem měl tu čest poslouchat na přednáškách filosofie středověku v Olomouci. promiňte, že jsem si trochu ujel.)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 9.1.2009 > kolohnát> děkuji za výklad .. p.s. jsem předurčena katolickým křtem a životem předků být katolík, jsem ale na cestě ... :-) jen kostelní, zjednodušující rituály, mě občas zmáhají ... ale proč neocenit i jiné cesty? .. cest k cíli je mnoho, pro každého je přijatelnější jiná ... pocházejí z jednoho a na konci cest se snad sejdeme ..
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 12.1.2009 > kolohnát> "... -ten "výklad" je opravdu dost dobrý pane,; -díky

."
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 10.1.2009 > anae> cesta je vůbec krásná věc a je pro všechny dost nóbl:)
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 13.1.2009 > Zeanddrich E.> nejsem žádný pán..;)
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 14.1.2009 > Konečně se někdo zodpovědně zabývá formou.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 3.11.2017 > " ha ha, objevil jsem zase jednu z toho mého 92 roku :)


tato se mi, jako jedna z mála, ještě ..docela ..líbí ..snad i dnes.. :).
."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
1 2 (3) 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter