Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
NA CO SE PTAJÍ MRAVENČÍ DĚTI
Autor: tři_černí_mravenci (Občasný) - publikováno 22.10.2006 (20:27:38)

 

 

NA CO SE PTAJÍ MRAVENČÍ DĚTI

 

 

 

 

(Na skřivánky)

 

 

co je led? rybí tuk

vždyť vůbec nehřeje

 

 

Zima

že nepohnout ještěrkou

 

v čelistech větru

dva modravé požáry  žraločí zuby

jdou proti sobě

 

zima

že nepohnout rybou

 

do vodních věží

pásma točitých vírů

nás zazdily  tisíce nožů a jehel 

 

zima

že necítit medvědí srst

 

 

 

 

(Nejsi Nejsme)

 

 

má strašák strašilku? krmítko za oknem

a jak se líbají? ptáci

 

 

Za oknem

máky kyanid

 

jsou rýží černých slonů

 

napadli mravenci

bílí

jak cín

 

poslala havrana

vrátil se čáp

 

...

 

na poli

máky ani muk

 

strašák má jednu nohu

 

jdou sloni přes Alpy

padají jako nic

černí

jak třtina

 

havran se nevrátil

odletěl čáp

 

 

 

 

(Jak

světlo

pavučinou)

 

 

kdo

žije v ledovci?

nejhezčí baletka

 

 

Je

tenká

jak jehla

ze samého otáčení

 

stříhá

si vlasy

a přede z nich nit

od nebe k nebi tká pavučinu

 

zlomíš ji-

 

a

všichni

ptáci v těch železných

pletencích

shoří

 

 

 

 

                                                      Vojtěchovi

 

 

(Maškarní sníh)

 

 

a proč jsou na jaře

nejtlustší řeky?

 

 

Maškarní psi

nebe peklo a prach

 

sežrali sníh s její stopou

 

vběhli by za ní

i pod nůž co rozkrojí skálu

zakousli chřestýše s ledovým zubem

 

jenže ten den

měla řeka dva rytíře

v košili z mlhy a tonoucích stébel

 

spolkla je

jako had trávila po celé léto

 

maškarní psi

nebe peklo a prach

 

budou se ženit

až ve sněhu vyválí kosti

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Ondrej Kern (Občasný) - 25.10.2006 > věru podrobná a poetická studie. Mně se líbí jak "divně" používáš výrazy, které podle těch velkých patří k tomu "dětskému". Je to takové nadýchané, i když tak trochu Jozífek a ryby sobě.
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 27.10.2006 > I mně se líbí, jak je to "divné"... používáte úplně obyčejná slova, ale skládáte je k sobě tak, že vznikají neobyčejně výjevy a "poetické" situace - ale zároveň z nich jde tak trochu strach... tenhle druh fantazie mě vždycky dostane :o)
Doporučil 
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 27.10.2006 > Kelly> dík!...jsme ani nečekali, že se ještě někomu bude chtít to znovu číst...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.10.2006 > Jozífek_a_ryby> mně to dnes echt sedlo, jako koníkovi sedlo :o)
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 27.10.2006 > za oknem máky kyanid? to tam nebylo? jinak je to pořád dobrý... třeba i proto, že je to asi jediná svébytná poetika tady... no, jediná asi ne... ale jedna z mála... a vůbec, jedna z mála věcí, který se člověku neomrzej na první přečtení... tak.
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 27.10.2006 > Smetiprach> 

nebylo, teda jako bylo, ale nechtělo se nám tu část tady mít, ona je asi ze všech nejvíc ryby sobě...máky ani--kyanid...vzniklo to jako slovní hříčka, to jak si člověk při běhu opakuje jeden dva veršíky pořád dokola...

 

ale kuš...něco jako vlastní poetiku, natož svébytnou, nemáme...


<reagovat 
ariel (Občasný) - 7.11.2006 > viz předchozí hodnotitelé. a přitom to ještě není iritující, i když na hraně, ale právě tím to působí
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 29.11.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 1.12.2006 > velmi pěkné
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 8.12.2006 > Jen jestli nejsou ty děti ňáááký přemoudřelí!
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 9.12.2006 > mrtvé štěňátko> ahoj, škube...myslíš, že existuje něco jako mravenčí dítě? mravenci se přece rodí už úplně hotový, nemusí se učit chodit a štěkat a ochcávat básně...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 9.12.2006 > Jozífek_a_ryby> ahoj, já nejsem žádný škubánek a ty nejsi žádný káťa!
<reagovat 
g morr (Občasný) - 11.12.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 10.1.2007 >
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.2.2007 >

Maškarní psi

nebe peklo a prach

 

sežrali sníh s její stopou

 

vběhli by za ní

i pod nůž co rozkrojí skálu

zakousli chřestýše s ledovým zubem

 

jenže ten den

měla řeka dva rytíře

v košili z mlhy a tonoucích stébel

 

spolkla je

jako had trávila po celé léto

 

maškarní psi

nebe peklo a prach

 

budou se ženit

až ve sněhu vyválí kosti

 

jsem trapně sebestřednej, ale tohle mi děsně připomíná mý halucinace a takový mýtický běsnění  při mej poslední psychose. pojednávám to


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.2.2007 > tajhle: http://www.totem.cz/enda1.php?a=94497
<reagovat 
SATANICSAINT (Občasný) - 20.3.2007 > Já tomu natolik nerozumím,že tu hloubku vnímám"jen"vnitřkem-rozum nemá šanci v tom vyanalýzovat ani zárodek struktury,a snaživě tomu dát smysl-svůj smysl,kterej nepřipustí ani možnost existence smyslu nerozumového(není totéž co"nerozumného"!Rozum se chová jako misionáři,ktěří"omotávají kolem"divochů"ostnaté dráty své racionální víry,a sami sebe velebí jako"zachránce",kteří přináší pravého boha,a zbavujíˇdábla!Ve své tuposti nikdy nepochopí,že rozsévají z Boha po světě jen trnovou korunu,a kříž-mučící to nástroje.A toho"pravého"vyhnali ze srdcí-prostě jej(-pokolikáté už?)zase ukřižovali!Ale on se občas vrací-musí v přestrojení-třeba za tuhle básničku!A chvíli-snad jen zlomek zlomku zazáří!Ale záření-to už je smyslům rozumu registrovatelné,a už ho žene-zmetek Rozum-ďábel v rouše beránčím"!PS:mám v sobě asi 5piv,na což coby 99%abstinent nejsem zvyklý,tudíž pokud zde píšu naprosté bláboly,tak to teď nepoznám-až zítra(zatracenej alibismus;-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 20.3.2007 > SATANICSAINT> 

dík moc...to hlavní jsem asi pochopila, zbytek možná až v sobě taky budu mít pár piv:o)...

<reagovat 
 SATANICSAINT (Občasný) - 7.4.2007 > Jozífek_a_ryby> dneska piva nemám-básnička působí stejně dobře,ale to,co sem tam napsal já,chápu jen tak,tak,a jen proto,že se znám,tak si to nakonec přeložím,ale vůbec nedivím,že nikdo jiný asi nechápe.Já tam vidím hlavně to,jaký sem skrytý egoista-což se projevilo těmi pivy-začal jsem upřímně s kritikou díla,ale skončil vykládáním vlastního příběhu-a ani si toho nevšiml!Omlouvám se!Bylo to myšleno asi tak,že tam nenacházím žádnou strukturu,které by se rozum chytil,a stvořil si z toho vlastní interpretaci.Není vůbec lehké udělat něco,kde můj rozum nevygeneruje žádnou strukturu(-už mnohokrát jsem se přesvědčil,že protože si najde svou vlastní,dokonale skryje tu,kterou tam dal autor-pochopitelně mnohem lepší-a trkne mě to třeba úplně náhodou až za roky-prostě analytická mysl mně to dílo znehodnotí),nuž a tady to s tím analytismem pěkně vyběhlo-rozum se na to chytil jak pes,kterému hodíte kost co nejdál-ten za ní okamžitě tupě běží-"kost,letět,daleko=utíkat,najít,sežrat",a zatímco čmuchá kam se poděl oběd,vklidu si pochutnáte na schované kýtě-což by dost dobře nešlo,kdyby u toho to psisko slintalo,a nutilo abyste se podělili!Zatímco rozum byl zaměstnaný hledáním čeho by se chytil,dal příležitost vnímat dílo jinými receptory,ktrým je logika ukradená,vnímají poetiku-když tam není,nereagují-je-li,pak ji ony receptory vcucnou,a nechají projet tělem jako elektrický výboj-takový duševní orgasmus;-).A toto se mi stalo u této básně!Snad je to srozumtelnější,-a o díle,a mém pocitu z něj-a ne o víc sobě-jako ta kritika psaná po těch pivech!PS:Něco podobného máte ve jméně-vůbec nevím,co znamená-tak krásně absurdní a ujeté,že samo o sobě je to umělecké dílo-takže přidávám dalších 5bodů,a dop.-za jméno!
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 14.4.2007 > SATANICSAINT>jo, je to srozumitelnější...já asi mám typicky ženské neanalytické myšlení, takže tahle nějak vnímám většinu básní...a mimořádný zážitek je pro mě pochopení té struktury:o)

 

Jozífek a ryby je dětská knížka, s moc krásnejma obrázkama


<reagovat 
Augustin_Šípek (Občasný) - 31.10.2007 > na více čtení
velmi povedený počin, s mnoha velmi dobrými momenty, které myslím nezevšední
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 31.1.2009 > takovej kousek kdyby někdo vložil dneska! ach.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter