Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cesta vlakem
Autor: back (Občasný) - publikováno 29.4.2006 (19:12:11)
 

     Jedu vlakem a nevím, kde vystoupit. Tadá-tadá-tadá. Nemám lístek. Řek jsem průvodčímu, že jestli mi nedá pokoj, tak vyletí z vlaku. Kurva. Málem se posral. To dělá ta kérka co mám v ksichtě. Páni. Mít kérku v ksichtě je být skoro bůh. Jo. Jsem boží kluk. A s tím kvérem v kapse nepřekonatelnej boží kluk. Klidně típnu týpka. Ne pro pětku nebo dvacku. Takových jsou plný kriminály. To by muselo bejt něco většího. Třeba meloun. Páni. Mít tak meloun. Šel bych do bordelu a koupil si couru s největšíma kozama. Za ty kozy bych jí tahal a pak by dostala pár facek. A možná bych jí típnul. S melounem můžete típnout koho chcete a nic se vám nestane. Vážně. A ještě vám poděkujou. Na ten kvér v kapse musím pořád sahat. To je věc.

     Zavřu se v kupéčku, vytáhnu ho a přehazuju z pravé do levé. Beng-beng. Otevřu okno. Co kdybych si jednou prásknul ? Nikdo to neuslyší. Zamířím z okna a prásk. Cítím tu sílu. Je to nádhera. Lehnu si a usnu.

     Probudím se a čumím z okna. Představuju si za tou černou tmou moře. Když jsem byl malej, fotr sliboval že k moři pojedem, ale musím držet hubu. Prej to dělají všichni fotři. Večer přišel a strkal to do mě. Zavřel jsem oči a představoval si to moře. Hovno. Zavřeli ho peďáka zkurvenýho do lochu. Vojel nějakýho kluka před naší školou. Chápete ? Do tý školy jsem chodil. Vlastně pak už moc ne.

     Fotr vylez z krimu za čtyři roky. Bezzubá troska. Prásknul jsem mu hned ve dveřích. Vod tý doby jsem ho neviděl. Matka mně sbalila kufr a prej táhni.

    Tak jsem šel. Je mi líp. Jezdím vlakama a teď mám dokonce kvér. Na dalším nádraží vystoupím. Je to nějaký malý městečko. V sámošce vedle nádraží štípnu jídlo. Je tam pošta. Rozhodnu se hned. Vlezu na tu poštu a ani se nemaskuju. Na poště jsem jen já a nějaký dědek. Počkám až vypadne. Jdu k přepážce. Pokladní mě tak divně pozoruje. Vytáhnu kvér a namířím jí ho do ksichtu. Celá zkoprní. "Naval prachy mrcho," zařvu a hrozivě se na ní podívám. Začne bulit. Kurva. Nesnáším ženský bulení. Přes otvor v přepážce protáhnu ruku a z otevřené pokladny beru hrst bankovek. Ani se nehne. Strčím prachy do kapsy a vyběhnu z pošty ven. Uvědomím si, že pořád v ruce držím kvér. Rychle ho zastrčím za opasek kalhot a běžím pryč. Na nádraží jsem akorát včas. Právě odjíždí vlak. Naskočím do něj a jedu. Bezpečí. Sednu si do volného kupé. Chce si přisednout nějaký dědek, ale zatvářím se tak, že radši odejde.

     Přepočítám prachy. Asi dva tisíce v padesátkách. Kurva. Třesou se mi ruce. Sáhnu na kvér, a to mě uklidní. Přijíždíme na další nádraží. Je obšancované fízlama. Jak to tak rychle stihli ? Že jsem netípnul tu mrchu na tý poště!

     Vyskočím z druhý strany vlaku. Slyším psí štěkot. Utíkám směrem k nějakým vagónům a pro jistotu vytáhnu kvér. "Jménem zákona stůjte," ozývá se za mnou. Tůdle-nůdle. Nejsem debil, jsem boží kluk. Slyším jak střílí. Už jsem skoro u těch vagónů. Těsně za mnou funí pes. Otočím se a vystřelím na něj. Zakňučí a padne. Svině. Chci běžet dál. Najednou pecka do nohy. Spadnu na zem. Koupil jsem to. Necítím bolest. Nemůžu se postavit a tak se plazím. "Odhoďte zbraň," zařve fízl asi tři metry ode mě. To neznáte božího kluka. Zamířím na něj a chci vystřelit. Bum. Chytl jsem jí někam do hrudníku. Kvér mi vypadl z ruky. V puse cítím krev.

     A zase ten zvuk.  Tadá-tadá-tadá. Z posledních sil zvednu hlavu a vidím, jak po vedlejší koleji přijíždí vlak. Z oken čumí samý plešatý kokoti, mávaj vlajkama  a řvou : Spartáááááá, Spartáááááá,  bůzerantů partááááá !!    

 

    Všechno se točí a mně je  příjemně teplo. V uších mi začíná hučet a já vím, že právě tak nějak hučí moře.....



Poznámky k tomuto příspěvku
Lola (Občasný) - 29.4.2006 >

hm...


Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.4.2006 > mno...škoda, že si tomu nedal nějakou džoukovnou pointu...třeba že z druhý strany přijížděl vlak plnej vlajkonošů...a floydi čekali na ně.,..a tendle kretén si to ve svý ironem zmožený palici špatně přebral...vylít a bylo to...;)

takhle je to pointování dost fádní...řek bych až kvílivý...
<reagovat 
 back (Občasný) - 29.4.2006 > Max Bubakoff> Kurva. To je dost dobré. Já to snad předělám....
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 29.4.2006 > back> 

Mno, myslím, že nee, myslela jsem si, že to takhle něják dopadne, tudíž jsem byla víc překvapená tím, že to dopadlo jinak


Doporučil 
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 29.4.2006 >

No, ty čárky: nevím(čárka)kde; pokoj(čárka)tak; mrcho(čárka>uvozovky)zařvu; kvér(čárka)a to; stůjte(čárka>uvozovky)ozývá.

 

Příběh je dost dobrej. Líbí se mi ta psychologičnost, či jak to říct... Prostě se Ti povedl;)


Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 29.4.2006 > Lenki> Děkuji. Potřebuji editora. Zn. za hubičku. Nemáš zájem ? :-))
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 29.4.2006 > back> 

Beru, aspoň budu mít před ostatníma náskok ve čtení nových příspěvků;)

Ale zas tak dobrý korektor nejsem, sama čárky moc neovládám...


<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 29.4.2006 > back> Koukám, žes ale neopravil všechno...
<reagovat 
zajik (Občasný) - 29.4.2006 > hej. bomba
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 29.4.2006 > hucty...
nicméně několik výhrad mám - viz MB; ten závěr, byť je napsanej supr, mi přišel fádní, jako kdybys nevěděl jak to zakončit a tohle byla první věc, která ti přišla na mysl.
a ještě jedna věc - jak mohl prostrčit ruku k pokladně na poště, když je tam asi 5cm místa a navíc je to zapuštěný do přepážky? to musel bejt jak z fantastický čtyřky(((:
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 29.4.2006 > the_dark_side_of_me> 

No. třeba u nás na poště je jeden otvor uprostřed pro mluvení a dole tolik místa, že bys tam skoro prolez. Jó, venkov

 :- )))


<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 29.4.2006 > the_dark_side_of_me> bůhví, co to bylo za poštu;)
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 29.4.2006 > back> ty šeš ale fofrák(((:
kdeže to bydlíš? že bych se qám přiejl podívat vlakem(((:
<reagovat 
 back (Občasný) - 29.4.2006 > the_dark_side_of_me> Slezsko, panáčku, Slezsko.... :-))))
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 29.4.2006 > the_dark_side_of_me> Já bych radši vlakem nejezdila
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 30.4.2006 > bubák nemá ouplně špatnej nápad 8¨-)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 30.4.2006 > backu, já musím něco dotáhnout do konce :) ve fóru o zakomplexovaném malcontentovi jsem se zmínila o tom, že pod zvratky nic nepíšu, jen se zasměju - nerada bych, aby sis myslel, že to platilo i v případě tvýho příspěvku - někdy nepíšu nic, protože se mi prostě nechce bejt chytrá jak rádio - ale když už jsem začala s těma jasnýma vyjádřeníma: MB má pravdu s tím koncem, když ho vymkneš z běžný linie: zkurvený dětství -zločinec -zločin -trest, a ten trest bude ještě ke všemu vlastně souhrou náhod, uděláš z toho kluka ještě většího lůzra + navíc pointa získá momentem překvapení -- ale to ti je asi jasný -- chtěla jsem říct, co se mi na týhle prózičce líbí: je napsaná uvěřitelně, jako čtenář ti věřim to, co píšeš, děj odsejpá, daří se ti držet napětí -- takže chybí jen dovybrousit závěr - motiv vlaku řvoucích vlajkonošů, kterej to všechno, co se dělo předtím, absurdně a brutálně "přejede", je hodně silnej
<reagovat 
 back (Občasný) - 30.4.2006 > MiKa> 

Ano. Je těžké to všechno zachytit do pár řádků. Ten blb ze sebe toho lůzra neudělal sám. Všechno se vším souvisí.

 

 Beru to jako takové desetiminutovky, abych nevyšel ze cviku. Mezitím se rodí něco ucelenějšího :-))

 

A dík za zastavení a názor. A když napíši výblitek, klidně napiš výblitek. Budu rád :-)))  


<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 30.4.2006 > back> jasná zpráva :)
<reagovat 
Bell (Občasný) - 30.4.2006 > Vše (viz výše) bylo řečeno, text ač drastický klouže do palice hladce, má to spád. V pár řádcích je vše. Dobrý - moc
Doporučil 
<reagovat 
Harriet (Občasný) - 1.5.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Vespa (Občasný) - 1.5.2006 > ftipný :)

co mělo bejt řečeno, bylo...tak já se zase sunu dál, abych tě náhodou nevytáčela
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 1.5.2006 > Vespa> Klidně vytáčej. Diskuse s tebou je přínosná :-))
<reagovat 
Vespa (Občasný) - 1.5.2006 > pokud máš mozek navíc, kterej bys byl ochoten darovat na dobročiné účely, tak klidně diskutovat budu...ale myslim, že si budeš muset počkat do zejtřka :)
<reagovat 
 back (Občasný) - 1.5.2006 > Vespa> Tak jo. Odpočívej.
<reagovat 
Bunny (Občasný) - 2.5.2006 > Jo,kérka v ksichtě to je věc :)
Body: 5
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 3.5.2006 >

Nechci se opakovat...ale je to pohodička....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 3.5.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.5.2006 >

Dávej si velký pozor na psaní čárek.

 

Jinak nic nového nepodotknu: je to napsaný uvěřitelně, jsem ráda, že tu ej něco civilního, ale na druhou stranu je to fádní: takovej tklivej předvídatelnej příběh, jak z časopisu Rytmus života:)


Body: 4
<reagovat 
 back (Občasný) - 4.5.2006 > ztratila> Cože ? Rytmus života ? Hm.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.5.2006 > Takovej časopis, co si kupuje moje maminka.)
<reagovat 
 back (Občasný) - 4.5.2006 > ztratila> 

Já ten časopis samozřejmě znám. Ale ta povídka by tam asi nezapadla. Je to spíš počteníčko pro ženy v přechodu :-))

 

Ještě znám časopis ABC, Bravo, Rexlex. Chvilku života, z mých mladých let Mladý Svět....


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.5.2006 >

Anebo by to šlo do nějakýho tematickýho vydání Napsáno životem...

 

Na mě nemusíš demonstrovat svý znalosti, já ti jen napsala svůj názor. Sám jsi tu někde napsal, že to ej takový cvíčko: a já pravím, na úrovni článků tohoto typu. Je to uvěřitelný a má celkem jednoznačnej průběh i závěr. Takový příběhy s těmito konci jsou jaksi zvláštní, vyzdvižený nad jistou mez, ale velmi často bývaj (jako mementa anebo prostě povídačky) vykládaný, prezentovaný v médiích, tištěných i dalších.


<reagovat 
 back (Občasný) - 4.5.2006 > ztratila> Já jen rád diskutuji. Opravdu. Nejsem z těch zapšklých, co se hádají pod svými příspěvky. Dokonce s tebou i částečně souhlasím. Ale jsem schopen vycítit jakési opovržení, nasrání. Dík za přečtení. back :-)) 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.5.2006 > jo, něco takovýho tam taky je - ale není to nic zásadního. dalo by se to říct i jinak: (aniž bych ti - a vůbec komukoli -  chtěla kázat o tom, o čem psát a jak na to hledět, je jednodušší taková ta romantizující snaha ztvárnit někoho na okraji, kdo to má krušný, předvést jakousi story, kterou čteme nejen v těch časopisech, ale třeba i v rádiu, v televizi, ve všech těch černých ovcích a navlastníchočích... Tento hoch neměl dobrý start do života a taky dopadl blbě. A vlastně týmiž slovy: je to uvěřitelný, ale necloumá to se mnou. je to zpráva o stavu tohoto světa, není to hudební skladba, která s tebou flákne o dveře, pak tě pohodlně usadí do křesla a podrbe za ušima, aby s tebou v nestřeženým okamžiku zase flákla o dveře... Jestli víš, co myslím.)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.5.2006 > a v tomhle smyslu tam vlastně žádný opovržení není: jako svíčko to je dobrý. A vůbec - slovo opovržení bych vynechala. Patří to ve zdejším kontextu mezi smysluplnější texty.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 4.5.2006 > ztratila> Zato ty tvoje kecy jsou mimo mísu a když chceš někoho kritizovat "pozor na čárky", tak začni u sebe se svým psaným projevem "aj" a jiné lahůdky od Qudlitindlity (nebo jak se to píšeš) to beru, ale pod nickem (Stálý,Redaktor) ne.. jinak doporučuji otevři si věštírnu - u všech příspěvků víš totiž konec předem.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.5.2006 >

Bell, máš-li k tomuto mému názoru nějaké připomínky, budu ráda, když se je pokusíš srozumitelně zformulovat a věcně moje názory vyvrátit. Tvůj subjektivní názor na mou osobu mě nijak nezajímá.

 

Tvoje angažmá v tomhle případě je nadbytečné, protože jsme to s autorem (troufám si tvrdit, že k oboustranné spokojenosti) zvládli probrat sami. Netvrdila jsem, že je tenhle text průšvih - min. si všimni bodov.

 

Akce čárky: Shodneme se jistě v tom, že písemný projev redaktora by měl být (pravopisně) vždy bezchybný a já mám v tomto při psaní komentářů/poznámek co zlepšovat. Píšu spontánně, velice často se přepisuju (a někdy, na fórech třeba) to nejde opravit, někdy zase ignoruju velká/malá písmena... Při hodnocení textů nevnímám pravopis nijak fatálně, přesto si myslím, že když člověk něco napíše a reprezentuje se tím, mělo by to být co nejdokonalejší (i pravopisně). Já coby redaktor mám jasnou povinnost hodnotit texty uživatelů, nejen je chválit, ale i upozornit na případné nedostatky. Uznávám, že někdy jsem snad až příliš příkrá, přesto by podle mě bylo špatně mazat všem bez rozdílu med kolem huby jen proto, že cosi zapsali a ono to má začátek a konec. Tímhle se žádný autor nezlepší - a ruku na srdce, dokonalých spisovatelů tu není mnoho.

Styl svých projevů samozřejmě nemám důvod měnit a pokud tě nějak iritují, prostě je nečti. Taky by bylo milé, kdybys - až se zas příště začneš do někoho navážet - byla schopna třeba jen správně opsat jeho nick: Quotidiana, nemýlím-li se.   

 

A poslední výtka: nemůžu za to, že existují jistá dokolečka omýlaná žánrová klišé, k nimž se řada totemích autorů velice často uchyluje.

 

 

 

 

 


 


<reagovat 
Periskop (Občasný) - 6.8.2006 > tak jsem zase jednu dočetl... :-)
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter