Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Totem: tentokrát červnový
Autor: R.Samildanach (Občasný) - publikováno 19.6.2001 (05:25:37)
Totem červnový

Když sesmolíš pár veršů o kráse
a Totem pár dní na to setká se.
Co asi Marjánko, Jakube,
ten den se z toho vyklube?

Když příspěvky vybrané
Martinem kdysi
po směně
A neříkej mi teď že né,
nám nejsou, Trisi,
v odměně.
Když Petr, Paula, Janek,
či kdo jiný
verše přednese.
Úsměvu teď zanech!
I na naše voloviny,
potlesk ozve se!


No tak nevím kdo byl v neděli víc společensky unavený. Jestli Vašek když mě žádal abych napsal komentář ke čtení, nebo já, když jsem mu slíbil, že tak udělám. Nedokážete si představit, jak těžké je navazovat na Gentlemana, který už má v tomto zaběhnutou tradici. Takže… Kupředu s tím pomlouváním:
Přišel jsem spolu s Martinem, JiKem, Hackmanem, Farářským a Jennifer asi čtvrt hodiny před plánovaným začátkem. Bylo jasné že díky zkouškám po celé naší republice, bude účast posměváčků v hledišti přeci jen méně než bývá obvyklé. Zřejmě také proto, že se stále čekalo na to že se objeví někdo další, se začalo s přednášením později. No a přiznám se, že si myslím, že na škodu to nebylo. Snad jen na škodu těm, kterých příspěvky už nebyly pro nedostatek času přečteny. Nicméně. K průběhu programu: Ten tentokrát připravoval Janek, který někde zapomněl posledně komentovanou pěšinku. :c))) A musím přiznat, že ten darebák tentokrát odvedl moc dobrou práci. Nejen že příspěvky byly předem přečtené všemi přednášejícími, ale byla k nim připravena sice amatérsky, ale dobře udělaná scénka týkající se průběhu ukončení jednoho milostného vztahu.Vždyť to znáte, že? Jak dramatická tragedie to vždy je! A naservírovat do tohoto krátkého děje většinu vybraných příspěvků? Prostě povedený dobrý nápad.
Zmínil bych se o přednášejících. Nejprve Janek. Ten se svého exhibicionismu asi nikdy nezbaví, takže se jen zmíním, že čistě subjektivně mi jeho občasné předvádění na jevišti vadilo. Nicméně: Jak jsem napsal, můj pohled je jen subjektivní a připouštím, že se toto chování mohlo někomu líbit. Další z nám známých přednášejících byl Luboš. Ten se od té doby, co jsem jej slyšel přednášet poprvé (kdy to bylo neúnosné), hodně moc naučil. Ještě pár týdnů pilování a bude vše OK. K tomu Ti Luboši držím palce, protože opravdu zasloužený potlesk na pódiu za přednes je jistě velikou odměnou. Dále tam byly pro mě dosud neznámé tváře a to konkrétně Markéta a Theressa. Obě přednášeli moc dobře. Jen k Markétě bych dodal, že občas dost přehrávala. A místy se jí stávalo, že jí přeskočil hlas, tak že to mírně daný příspěvek rušilo. Bohužel jsem, ale nepoznal, zda-li to bylo nervozitou, anebo naopak přílišnou suverenitou přednášející. Doufám, ale že jsem si toho všiml jen já. A já na to hned po dopsání tohoto článku zapomenu, takže, jako by se nic nestalo. Zkrátka, Janku, kdyby to nebylo z dosud napsaných slov poznat, tak tohle se Ti až na malé, snadno odpustitelné chybičky povedlo. Tedy před přestávkou.
No, budu milosrdný a odpustím Ti, že jsi vynechal můj téměř geniální příspěvek. Bohužel, Ti nemohu odpustit dva sólisty, hrající v první části po přestávce. ,,To není špatný kytarista. On se jen zapomněl domluvit s flétnistou, co mají zahrát.“ Napsala mi Marjánka během jejich produkce na komentující psaníčko, kterých jsme si ještě vyměnili několik. A přesně tak mi to připadalo. Příčná flétna dobrá! A kytara? Totálně mimo. Oni se dali dohromady předevčírem? Před týdnem? A kde? Na hlavním nádraží v Humenném? Na to nemůžu říct, ani napsat nic než své oblíbené: Brekeke!
Ovšem to co přišlo v další části večera, to bylo absolutně jiné kafe! Kapela Abigail se všem, se kterými jsem o nich mluvil zalíbila a byli z ní unešení. A k tomu se nedá co dodat. Hráli, zpívali a byli super! Zpěv byl na výbornou a přestože jsem na levé ucho (to co bylo blíže k repráku pod oknem), celý večer potom téměř neslyšel, byl jsem jejich produkcí téměř unešený.
Co dodat? Toto autorské čtení se i přes nepříliš vysoký počet posluchačů povedlo. A večerní posezení v hospůdce za rohem, i to, později, u Vltavy na Kampě, jen krásně doplnilo náš poetický večer.


Poznámky k tomuto příspěvku
Lili (Občasný) - 19.6.2001 > Tak teda tentokrát nemám téměř co bych dodala! Samildanach to trefil celkem přesně.
Nápad i jeho provedení se mě moc líbili. Je vydět že chybami se člověk učí :-)))
Schodou náhod jsem z první skupiny slišela jen poslední skladbu a ještě že tak :-))) Opravdu jsem o nic nepřišla. To zrovna není můj styl. Ale to co přišlo po té ..... to byl opravdu nářez!!!
A nápad opustit hospodu a s flaškou vína si sednout u Vltavi na břeh byl SUPER!!!
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 19.6.2001 > No tenhle jazz se mi líbil ze všeho nejvíc...napsané se mi to moc nelíbí, protože jak jsi sám řekl....pokračovat ve stopách Gentlemana bylo těžké...možná sis měl zvoltit vlastni styl....jinak s faktama souhlasím....domluva těch hráčů byla "úžasná"....zatímco domluva té druhé skupiny byla doopravdy úžasná a ten saxik no prostě unikum.............

samo že ta flaška byl realizace by Thomas Hudson kdo jinej by to vymyslel :-))))

dík lidi byl to fakt dobrej večír......akorát bych byl pro to opít marjánku příště víc aby dávala víc pus :-))))))
Body: 3
<reagovat 
Madman (Občasný) - 19.6.2001 > no já se přidám. Se všemi souhlasím a to i pokud se týká komentáře toho komentáře. Jen bych dodal, že výtvarné díla neseděli moc ani k námětu ani k náladě příspěvků .... škoda
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 19.6.2001 > jo to je hudsonova chyba.....
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.6.2001 > Podle mne byl tento JazzClub od doby srazu Totemu před pár měsíci, kdy přišlo 120 lidí, úplně nejlepší...přednášející byli výborně sehraní, vše mělo hlavu a patu. U Duo kytaristy a flétny jsem trochu postrádal, že je nikdo neuvedl, ale pak to Janek zachránil alespoň na konec. Nicméně zase bych je tak neodsuzoval, podle mne kdyby nehráli tak dlouho, celkem by sedli...provozují muziku pro příliš úzký okruh posluchačů a bylo toho moc. Abigail, které přivolal Shane s Liborem odněkud až z Krumlova, rozpoutali atmosféru a myslím, že příjemnější konec jsme si nemohli přát.
PS: Jen k tomu výběru básní, je pravda, že tou dobou s ohledem na zkouškové období atp. byla redakce dost vytížená, nicméně na zločinu výběru básní se se mnou podílel 50% také Cid, kterému tímto za parťáckou spolupráci děkuji:o)

<reagovat 
čtenář Thomas Hudson - 19.6.2001 > Martine mě se třeba zobcová flétna líbí maximálně a kytara také.....flétnista hrál dobře a kytarista taky, ale proboha proč hráli každej něco jinýho??? Vždyt k sobě vůbec nesedli.....
<reagovat 
Bludička (Občasný) - 19.6.2001 > Díky všem z Totemu za krásnej večer...chybička se vždycky vloudí (ten kytarista se fakt nechytal)..a dokonalej večer by byl nudnej...
Jinak je vidět, že Samil byl zřejmě v časové tisni...
Body: 3
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 20.6.2001 > Hudsone to byla příčná flétna :-)
Co se týče kapely č1. to fakt nemůžete soudit když to neposloucháte. To nebylo mimo bylo to dobrý akorát se to nepáslo pro bandu za produkce se hihňajících!!! (levá strana u zdi, žejo?) Totem posluchačů.
Druhá kapela super, zvláště jsem ocenil bubeníka.

Jinak se Samilem v podstatě souhlasím
<reagovat 
čtenář Thomas Hudson - 20.6.2001 > JiKo.....no jo už plácámnesmysl.....samo máš pravdu :-)))

<reagovat 
SShane (Občasný) - 20.6.2001 > Myslim Smao, ze jsi to napsal celkem slusne, Gentleman to neni, ale....:-))))
POZOR Libil se Vam Abigail?
A chteli by jste jeho jedine CD, ktere zatim vydali a ktere neni v distribucni siti?:-))) Staci mi napsat nebo zavolat a je Vase. Pouze do vycerpani zasob!!
Body: 5
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 21.6.2001 > No tak si Vašku příště rozmysli, kolika lidem řekneš, aby napsali recenzi... Já už jsem to měla hotový, když v tom se tu objeví Samil se svojí verzí... no, byl hold rychlejší :(
No, jinak souhlasím, že to byl vydařenej JazzClub, Jankův výstup se mi líbil, nemám pocit, že přehrává, první skupinu bych taky zas tak neodsuzovala, jistě má své posluchače, ale taky se mi zdálo, že k sobě moc neladí a každej si hraje něco jiného.
K článku: mohl bys být trochu objektivnější, jinak to není špatný, až na ty gramatické chyby... no, a ta básnička na začátku... spíš takovej vtípek, ne? :)
Body: 3
<reagovat 
AlexBobrLetadlo (Občasný) - 21.6.2001 > Ja jsem tam nebyl (zase - už 3x jsem se tam chytal a nevyšlo mi to). Ale podle tvého (podle mě milého) popisu, to muselo být víc než skvělé. Jak mě to mrzííííí! Nečetl jsem předchozí hodnocení čtení, ale tohle je fajn.
Body: 5
<reagovat 
Herwis (Občasný) - 22.6.2001 > No vidis ajk jsi to nakonec hezky zvladl :-)
Kdyz ma nekdo talent, tak je to videt :-)
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 22.6.2001 > Pissisvore nejdrive jsem rekl Samnovi, ten to odmitl a tak jsem rekl tobe, ale kde je psano, ze na jednu akci nemuzou byt dva ruzne nazory, pohledy, recenze? Byt tebou tak ji zverejnim:-)))
Body: 5
<reagovat 
SShane (Občasný) - 22.6.2001 > Ctenar jsem ja nechapu, proc me to odhlasilo :-(
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 22.6.2001 > To bude nejspíš tím, že tím jediným okem koulíš tak, že tě to vyhazuje! :c)))))
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 23.6.2001 > všichni: Protože došlo k takovému malému nedorozumění a vznikly dva komentáře k červnovému čtení a ten druhý příspěvek od Pišišvora je moc dobrý a podstatně doplňující, přikládám vám jej také k přečtení. Byla by škoda, kdyby jste jej nečetli také: :c)
Pišišvor: jaké zamilované pohledy? Ty jsi mi neposlala ani jeden! :c))))

Červnový Jazz klub: Pišišvor

Tak jsme se opět sešli, staří “Totíci”ve známém, ale pokaždé jiném Jazz klubu, a probudili v sobě na chvíli poetickou duši. Hned na začátku bych zdůraznila jedno velké plus autorských čtení v Jazz klubu - - totiž jejich originalitu. Pokaždé jsou jiná, v jiném složeni, a proto věřím, že nikdy neupadnou do stereotypu. Pro ty, kdo nepřišli: v neděli účinkovali Janek a Luboš se dvěma sličnými, ale pro nás zatím neznámými dívkami.
Zpočátku prázdny sál se v průběhu přednesu naplňoval, takže to nakonec s učastí bylo lepši než minule. Program byl stejnoměrně rozdělen na hodinku tvorby a na hodinu hudby – zda se, že hudbě se věnuje čím dal větší prostor, takže bychom mohli vymyslet příhodnější název pro autorská čtení… co takhle Autorská hraní? Herci hraji, hudba hraje, autoři si hrají se slovíčky a vůbec, všichni si na něco hrajeme… 
Námět hraných scének přednášejících byl myslím podařeným obrazem námětu většiny básni a povídek, které na Totemu vídáme – láska a rozhodování. Na jevišti se střídalo dobro a zlo v podobě Múzy a Našeptávače (dalo by se říct také Optimismus s Pesimismem) a mezi nimi stál člověk před důležitým rozhodnutím o své lásce. Janek se zdál být přesvědčivým našeptávačem – zloduchem a škodolibcem díky svému tajemně zbarvenému hlasu… ale stejně nakonec zvítězilo dobro a naděje – jako vždy 
Přednes byl celkem v pořádku, až na malá přežblebtnutí, a se scénkami dobře sladěny. Myslím, že to bylo dobře připraveno, žádné improvizace. Luboš už ve čteni upustil od dramatických projevu, které některým autorům hýbalo žlučí a je vidět, že se zlepšuje… tentokrát jsem se mohla víc soustředit na obsah básně než na přednášejícího . Jankovi to také občas ujelo do hraní, ale neznělo to nijak křečovitě, holky četly pěkně (Múza měla takový zvlastní přízvuk – nebo se mi to jenom zdálo?). Škoda jen, že se na některé, podle mě pěkné, povídky nedostalo (např. od Rezi, Hackmana nebo Lian)… asi nebylo dost času 
Po přestávce přišla na řadu skupina (ani se nepředstavili) dvou hráčů na kytaru a na příčnou fletnu. Ne že by hráli špatně, to určitě ne, ale mému sluchu jejich hudba příliš nelahodila. Zdála se mi melancholická a trochu nesrozumitelná… neuškodilo by říci před každou skladbou alespoň jeji nazev nebo námět.
Druhá skupina přišla s trošku odlišným žánrem a usínající publikum hlasitou hudbou ožilo. Temperamentní zpěvačka měla krásny sytý hlas, jen ji občas přehlušila hudba, takže nebylo příliš rozumět slovum. Ani klávesista nezpíval špatne 
Co následovalo po Jazz klubu se ani nedá popsat, bezva atmosféra, dobré jídlo (z jednoho talíře se najedlo pět lidí, děkujeme Lili ), pár lahví vínečka, několik desítek tisíc zamilovaných pohledů, … výlet na Kampu, fotografovaní patníku, koupel ve Vltavě… apod. Jsem ráda, že se takhle jednou za měsíc sejde takováhle partička příjemných a nenormálních lidi.


<reagovat 
Čtenář - 23.6.2001 > ty jsi tak uzasnej a vtipnej reporter..mas muj obdiv
ctenarka Eva
Body: 5
<reagovat 
čtenář čtenářka Eva - 24.6.2001 > Tohle by mělo viset v tém... oném... Šikágu! Seš skvělej, fakt! Konečně jsem tě našla... nebo tak něco...
Body: 5
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 24.6.2001 > Diky Samile :) Dík i za přidání diakritiky, kterou na počítači v práci nemám :)
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 25.6.2001 > Mě se náhodou ten flétnista s kytaristou líbili.Ono to není jen tak umět takhle hrát. Nevím, zda slečna Canabis byla dostatečně či nedostatečně v lihu ( vzhledem ke stížnostem Hudsona asi nedostatečně), ale její hihňání bylo dokonalé.
Tady se asi nepíše o ničem jiném než o ztracených láskách. Jiné snad neexistují. Mě ale vždy přijde, že vystupující na čteních se strašně přehrávají. A slečna Múza má bohužel logopedický problém...
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 26.6.2001 > Evo,tak tě tu vítám.Fakt jsi tu chyběla:-))
<reagovat 
Madman (Občasný) - 7.7.2001 > Rezi příště si vem na čtení trubičky ať můžeš tu hladinu alkoholu sledovat. Myslím, že tu bylo víc těch co jim to duo nesedlo, ne jen marjánka. Možná si při čtení kritik tady měla canabis, že se ti to motá se jmény a žes ani pořádně nečetla.
<reagovat 
 Rezi (Občasný) - 9.7.2001 > Madman> Čauky Madmane,kdyby všichni na světě brali vše tak tragicky jak Ty, skončíme asi hromadnou sebevraždou pod vlakem.A jinak obě dvě marjánky jsou mi docela lhostejné, takže klídek, jo?
<reagovat 
Madman (Občasný) - 9.7.2001 > Očividně lžeš .... ale uží si to .... Kde vidíš tu tragiku .... budu se muset snažit ....
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 12.7.2001 > Pokud někoho chceš obviňovat ze lži, tak bys měl o něm něco vědět. Jinak je to sprosté a nízké-vzdálené inteligentnímu člověku - za což jsem Tě dosud považovala.
<reagovat 
zoly (Občasný) - 2.8.2001 > Madman,Rezi: :-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter