Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Modřanské postsynchrony
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 27.2.2007 (10:48:48)


 miroslawek (Občasný) - 6.3.2007 > Opíječ tchýní> 

Chápu, že jsi skromný, ale nemyslím, že bys měl ostatní připravovat o tu podmanivou extázi ze zjevení svých hlubokých myšlenek tím, že je smažeš. Asi by nebylo poctivé mít jen soukromou potěchu a tedy si bez dalšího komentáře dovolím citovat, jen co mi také smích dovolí:

 

Opíječ tchýní (Stálý) - 5.3. > Fajn,miroslaweku. S konečnou platností jsem si ověřil spojení "koleje se utíkají k dálce". Je to spojení (podle jazykové poradny) "knižní", ale jazykově v pořádku a srozumutelné. Přiznávám své pochybení v této věci. Ostatně já jsem hned v první reakci řekl, že mámo něm pochybnosti a to také z hlediska "básnické" obratnosti vlastně celé básně. (Už jsem na to rezignoval, dokonce se omluvil, co se dá dělat? - řečnická otázka.) Máme tady ovšem celou řadu dalších nedorozumění ať už s tebou nebo s Malke (její erudice je mi ukradená - co se týče tvé básně v podstatě upozornila jen na moji neoprávněnou pochybnost s tím, že moje poznáka nevypovídá o kvalitě díla. Nevím tedy o čem jiném primárně vypovídá, ale budiž). Stejně tak mě popudila tvoje nesmyslná reakce, že poznámky,když dílu nerozumím nemají smysl. Takhle jde oragumentovat v podstatě na cokoliv, za "nerozumět" dosaď dle libosti co chceš. Nechci ti vysvětlovat, co je argument, popřípadě skrytý argument a to, že argument má co dočinění s tvrzením. To by bylo jako vysvětlovat, že kvalita díla souvisí s jeho srozumitelností - proněkohojasná věc.

Ano, gramatické hrubky jsou mojí specializací - nepročítám si své reakce zpětně - jednak v grafice totemu na reakce je to tak nepříjemná operace, že to vzdávám. Dokonce se ani nesnažím své realce nějak vybrušovat, pro totem ztráta času.Ale je to můj poněkud laxní přístup, určitě. Třeba se v jiných případech(jiném prostředí) o to více budu snažit, když má člověk zkušenosti s "hnojníčkem". Ale nemyslím to zle. Celý tenhle galimatyáš vznik v podstatě z jednoho,podle mě trefného, mého hodnocení - až na tu "pochybnost", ale já tak trochu u tvé básně pochybuju o všem. Mám také své zkušenosti, světe div se, a ta báseň prostě nadprůměrně dobrá není - ale otázkouje, co budeme průměrovat, že? Jinak - smiř se s tím, že publikuješ na amatérském literárním servru a reakce na tvé dílko budou amatérské. Celé kouzlo problému. Můžeš se kvůli tomu postavit na hlavu, jako Lyryk mě přesvědčit o tom, že jsi už měl před deseti lety dostat profesůru, ale je to prostě zbytečné. Nedosahuje kvalita mého hodnocení tvé básně - dobře. Může být. Přeji ti fundované hodnocení, třeba od malke, třeba od akademie věd, ale i když to rozeberou z hora dolu a z dola nahoru a vydají o tom úsudek, a pokud mají soudnost, nemůžou tvrdit, že tvá báseň je dobrá. Je to vidět už jen trochu zkušenějším nezaujatým okem. To je vše a nechť se koleje utíkají do dálky, i kdyby tím chtělo být řečeno, že za sebou táhnou vozíček s občerstvením. Je už načase tuhle diskuzi skončit, já svou neoprávněnou pochybnost nad jedním veršem přiznávám, ale moje pochybnosti o celé básni trvají a jsou možná ještě hlubšínež na začátku. Záleží na tom? Mně určitě ne.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli miroslawek
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter