Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
(existenciální) krize
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 16.1.2003 (20:42:26), v časopise 5.3.2003


egil (Občasný,Redaktor) - 17.1.2003 > Nedávno jsem si pročítal právě Baudrillarda a smál jsem se chvílemi na celé kolo. Dokonalý zločin po sobě nezanechává stopy, zatímco.. To je vážně totální krize. Ale na druhou stranu mi B. názory přišly jako elegantní projekce, ideální k subsistenci v absurdním světě. Podle mě je nutno brát ho + - metaforicky a jeho filozofický systém + - vážně. POdle mě se svým dílem jako takovým snaží poukázat na současnou krizi postmoderního světa, protože můžeš v současnosti vymyslet podobných systémů x a všechny mohou být stejně diskutováníhodné - o nic méně, než třeba tradiční metafyzika. Zmiňuješ krizi vědy, přičemž její počátky já vidím u Bergsona, a ta s tímto bezprostředně souvisí. Realita? Dívám se např. na krajinu a vidím krajinu? Ne vidím především své vnitřní krajiny. Mám jedno oblíbené místo a pokaždé ho vnímám jinak, dle momentální naladěnosti. Všichni jsme snílci. Heidegger prokázal nesmyslnost Descartova subekto-objektového členění. Jakási ryzí empirie neexistuje. Člověk nikdy nevystoupí ze sbe sama, aby si problém (či věc) mohl postavit jako objekt a vnímat ho odvisle od sebe sama. Realita? Opakuji: všichni jsme snílci. A právě z toho - podle mě - tak trochu těží právě Baudrillard. Realita coby stopy nedokonalého zločinu? Proč ne. Lze VYPÁTRAT pachatele? A kdo může zodpovědně prohlásit, že nás k němu stopy nedovedou. Možná ten, kdo nevěří na objektivy svých očí (zkus si přečíst mou báseň "Stará světla")

Ocenil jsem, že cituješ F. Pessou (resp. jedno z jeho heteronym). Proč necituješ Camuse? Anebo jsem něco přehlédl? Vím, zmiňuješ epizodu ze Sartera, odehrávající se před propletenými kořeny stromu, kde je problém absurdity nastíněn (a při vcítění se ho nelze pominout), ale Camus celkem obšírně diskutuje problém sebevraždy jako potenciálního východiska (nakonec seznává být samotnou sebevraždu absurní, takže vlastně ne-východiskovou). Stejně tak postrádám diskutaci nad Heideggerovým modem existence, coby "ono se" a potažmo diskutaci nad dalšími mody e.. Problém je natolik komplexní, že ho tvá esej spíše předběžně nastiňuje a místy rozhodně ne vyčerpávajícím způsobem. Plánuješ pokračování? Ale díky za zajímavé čtení:)..
Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli egil
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter