Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 19.5.
Ivo
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nad starou fotografií děvčátka
Autor: Satran (Občasný) - publikováno 3.3.2010 (08:00:00)


egil (Občasný,Redaktor) - 4.3.2010 > Ano, jafo, tvoje verze je jistě o několik řádů lepší. Patos se mění v nostalgii, i když stále dost těžkotonážní; přesto.. jak já to vnímám - kdybych měl říct, co je/může být "najsnadnějším" a zároveň nejsvůdnějším energetickým impulzem básnického gesta, byla by to nostalgie (která se, není-li člověk dostatečně soudný, může zvrhnout právě v bezuzdný patos)..... Je to silný zdroj - člověk neustále něco ztrácí, opouští.... a za sebe můžu říct, že s touto nejsamozřejmější poetickou emocí zápasím celý život, nostalgie si mě přímo podmaňuje..... Možná právě proto mě pak tak vadí, když ji čtu, když vidím, že se jí autor zkrátka oddal.... Navíc - pokud se jí zcela podvolíš, zpravidla tě pak svádí ke klišé (a těmi klišé nemyslím nějaké nadužívané slovní vazby, ne, mám na mysli myšlenkové/emocionální vzorce, které se znovu a znovu opakují a přímo touží být vyjádřeny - pokaždé svým způsobem podobně, ačkoli třeba i jinými slovy - nevyhnutelnost, stopy, zastavený čas......). Líbí se mi, pokud se autor trochu vzepře, pokud ten silný tvůrčí impuls (protože na tom se shodnem - ta silná energie v základech textu být musí) dokáže nějak transmutovat - když ta báseň pak třeba není o tom pocitu, ale o sobě..... třeba psát o hladu, když umírám na žízeň (jedna z možností), anebo použít naprosto střízlivý jazyk.... nebo - snažit se propracovat k nějaké jiné perspektivě, než je ta nejsnazší - než je ta, která pocitem tlačí na žebro... prostě s tím pocitem pracovat, použít ho coby tvárnou matérii (anebo element otevřený úplné nebo parciální transmutaci...)...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli egil
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter