Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Auto z kolekce Uvězněn v normostraně
Autor: saetri-ihn (Občasný) - publikováno 30.6.2009 (20:20:34)


 whispermoonlite (Občasný) - 14.7.2009 > saetri-ihn> Ta poznámka o dělení znaku mě zaujala. Tak na to zareaguju. Dělení forma/obsah je trochu něco jinýho. Všechny jevy, který v textu nalezneme na různých úrovních, tzn. od použití jednotlivých hlásek až po komplexní témata, mohou, nebo spíš nevyhnutně jsou součástí toho, čemu M.Červenka říká významová výstavba díla a jeho kolega M. Jankovič dění smyslu v díle. Oni ten řez, pokud se vůbec jedná o řez, vedou podle jiné osy než forma/obsah. Z jejich pohledu takové dělení ztrácí smysl, jestli jim dobře rozumím. Podstatné potom je, jak která složka funguje ve vztahu k jiným složkám. Jinak vyjádřeno, i tzv. forma v tomto smyslu tvoří tzv. obsah, řečeno starou terminologií. A zároveň, jakýkoliv prvek v díle se podílí na jeho tvarování, jakoby formě, ale rozdíl je v tom, že v tomto případě se za tvar nepovažují pouze formální prostředky.

Znak je opravdu kardinální problém. Jediné, na co se při dobré viditelnosti a slyšitelnosti můžeme spolehnout, je grafický, nebo zvukový obraz. Zbytek je nejistota, přibližnost a rozchod mezi původcem a vnímatelem, jejichž realizace znaku se nikdy stoprocentně nepřekryje. Znamená to, že v komunikaci je vždy přítomná jistá míra nedorozumění a nedosažitelnosti, která může být zároveň podnětem, nebo zárukou potřeby další komunikace, i když propast se nikdy nepodaří, v rámci znakového systému, překlenout. Odtud bych poukázal i na tvou poznámku, že jsme v jádru všichni sami, autor tedy obzvlášť. Alespoň na této úrovni.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli whispermoonlite
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter