Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 12.5.
Pankrác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Demonstrace proti radaru
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 9.7.2008 (00:43:59)


Kejchal (Občasný) - 14.7.2008 >

K tomu aby člověk šel demonstrovat musí mít určitou náturu. Jasně, že my suchaři ze středních vrstev bychom tam nešli. Raději si přečtu tu smlouvu http://zpravy.idnes.cz/dokument-smlouva-ceske-republiky-a-usa-o-vybudovani-radaru-pox-/domaci.asp?c=A080709_112632_domaci_jw, co se podepsala a nic zvláštního tam nevidím. Američané budou sedět na té své základně a nebudou okupovat Prahu, jak to bylo v osmašedesátém od Rusů. Výhodou této smlouvy je její vypověditelnost. S roční výpovědní lhůtou. Výhody pro naši zemi jsem tam žádné nenašel. Jednoduše každá strana financuje své závazky. Naše strana vyběhá a zaplatí potřebná povolení. Také zajistí ostrahu. Americká strana dostane zdarma pozemky, na kterých bude provozovat vojenskou základnu chránící, podle smlouvy, především území USA. To je celé. Možná pan kníže oplátkou dostane podobný pozemek v USA. Nevím. Pro někoho to je záruka bezpečí a jistoty. Někoho to pěkně sere. Chápu, že s ohledem na pohnutou historii naší země je příslušnost cizích vojáků na našem území citlivá věc. Každopádně jakékoliv srovnávání s Marschalovým plánem, nebo s posrpnovou okupací je zcela zcestné.

 

Dle mého soudu jde více o politiku, než o bezpečnost. Nad smysluplností radaru z vojenského hlediska visí hodně otazníků. Proč naše vláda docela horlivě vyjednává? Potřebuje vykázat nějaké výsledky své práce. Reformy, které slibovala v předvolební kampani těžce prosazuje při těsné většině v parlamentu. No a proč Americká strana stojí o to zrovna v Brdských lesích, kousek od Prahy, mít podobnou základnu jakou má na Marshalových ostrovech? Prostě potřebují potvrdit sféru svého vlivu v Evropě. Jde o to mít zde NĚJAKOU vojenskou základnu. Já prostě nevěřím tomu, že vojenští experti v USA optimalizovali místo umístění protiraketové základny a výsledkem byly souřadnicei právě v Brdech. Mě základna přijde pro USA výhodnější politicky než vojensky.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Kejchal
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter