Je Január. Mesiac v splne, obzor zláti v snežnej vlne a vychádza nad chotár. Ako dobrý hospodár obzerá si pole. Spočíta hviezd roje, popasie baránky z večera i zaránky.
Je Január. Mesiac zimy. Zasnežený, biely, snivý, listujem kalendár. Studený Február ešte... Potom sa roztvoria kliešte a príde krásna jar. Mladý Marec, Apríl, Máj... Vody zurčia, kvitne kraj a všetko je naj,naj, naj...
Je Január. Sneží, sneží. Večerný zvon zvoní z veží, vietor klope teraz,zas, kvety kreslí do okien mráz, ľad zem v pancier zakuje, Meluzína žaluje, komín kvíli čierne kvilby. Je večer. Je čas modlitby.
Januára večer kráča ako uzimené vtáča. U ľudí hľadá príchylu. Sadne si k piecke na chvíľu, hreje si ruky skrehnuté, k teplu srdca primknuté, počuť chce povestí rozpravu, tichú pieseň, srdca vravu,vidieť nehu, radosť, smiech, šepot prosieb, modlitieb.
Je Január. Všetko v snehu, inovati. Zima márnotratne tratí snehový šat páperí. Mrskne ho do okien, do dverí, rozhadzuje v metelici po poliach i po ulici. Srieň sa chveje na chvoji. Zem je ako v závoji.
Je Január. Čas beží k noci. V Božej ruke, v Božej moci spí slovenská krajina.Bielu krajku dala si na tvár, ňadra,na vlasy, a v závejoch usína.
Ach, ako krásne usína
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze n
|