Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Trosečník pod vratkou oblohou z kolekce Hmatání krajiny
Autor: Amáta (Občasný) - publikováno 19.3.2010 (02:35:21), v časopise 19.3.2010
další ve sbírce>

undefined

 

Večerní obloha za soumraku
Potrhaný

    vetchý kopírák
Švestkově nachová plachta vraku
Rozlitý inkoust tmy
    prosáklý na piják

Plachtoví korábu prošlého dne
Škuneru

   s úlovkem propáslých chvil
V půli se rozlomil za poledne
S odlivem světla teď
   za městem zakotvil

Na břeh noci v temné barvě máku
Kde
 s pláství měsíce nad hlavou
Obatikovanou cáry mraků
Nejsem než trosečník
   pod vratkou oblohou

 


 



Poznámky k tomuto příspěvku
kouzelný človíček (Občasný) - 18.3.2010 > rozlitý inkoust tmy prosáklý na piják... 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Amáta (Občasný) - 18.3.2010 > Zdravím Tě, človíčku... :-) a děkuji za návštěvu.
<reagovat 
jindra* (Občasný) - 18.3.2010 > ***
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 19.3.2010 > jindra*> Díky, Jindřiško! :-)
<reagovat 
anae (Občasný) - 19.3.2010 > je to pěkné včetně obrázku ... u poslední sloky je těžší chytnout rytmus závěru, ale nakonec jde to :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 19.3.2010 > anae> Děkuji! Také jsem nad tím závěrem trochu dumala...ono to vychází rytmicky, ale je to trochu míň plynulé než předchozí tok textu. Nic lepšího jsem už pak ale nevydumala, tak to tak zůstalo... :-) Děkuji za zájem!
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.3.2010 >

Moc hezky prosáklé..


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 19.3.2010 > Martin> Děkuji za hodnocení! :-)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.3.2010 > do časopisu
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 19.3.2010 > Martin> Jsem tu nováček, a tak netuším, co poznámka "do časopisu" znamená... ?
<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 19.3.2010 > Amáta> Máš Amáto moc hezké verše. V redakci děláme výběry z Vašeho prostoru, co pokládáme ze svého úhlu pohledu kdo za nejzdařilejší, do sekce Dporucujeme. Každý, kdo něco vybere, se pod příspěvek za sebe takto podepíše:-)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 20.3.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
tuik (Občasný) - 19.3.2010 > to je o moc lepší než ta o kráse a Bohu...má barevnost, obraznost, osobitost..jeď takhle dál!!!
Body: 5
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 20.3.2010 > tuik> Díky! Mám radost, že v jiných laděních se shodneme... :-)

<reagovat 
BERYL.K (Občasný) - 20.3.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Pavelb (Občasný) - 20.3.2010 >

jojo

noc mám rád

je to moje dáma


Body: 5
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 20.3.2010 > baaba> Děkuju! :-)
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 22.3.2010 > Hezký to máš. I metafory se mi semtam líbily.
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 22.3.2010 > šedé> Moc děkuji za zájem! :-)
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 22.3.2010 > Stellarium že? Též jsem fanda..ale pro tenhle účel bych povypínal ty věci jako světové strany, atmosféru a popisky a trochu to zazoomoval, ale proti gustu..přeci jen hodnotím báseň a ta je skvělá, evokuje krásné obrazy..
Body: 5
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 23.3.2010 > Sartori> Děkuji za podnětný komentář! S obrázkem by si šlo jistě vyhrát...ale přiznám se, tak daleko mé uživatelské zalosti na PC nesahají... Tvoje ikonka u nicku je rozhodně působivější! :-) Zdraví Amáta
<reagovat 
Mima (Občasný) - 23.3.2010 > pěkné "výtvarně" znějící příměry při večerním přemítání , obdiv i pokora,.... líbí.....
Body: 5
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 23.3.2010 > Mima> Srcečný dík, Mimo! :-)
<reagovat 
Horac (Občasný) - 23.3.2010 > Krásný rytmus. Velmi obratně nadneseno, že denním úlovkem v síti jsou snad jen promarněné momenty. Možná to nebude tak zlé.
Body: 5
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 23.3.2010 > Horac> Moc děkuji za zájem, komentář i hodnocení! :-)
<reagovat 
Vasil (Občasný) - 24.3.2010 > moc, moc lahodné
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 24.3.2010 > JUDr> Moc děkuji za zájem o mé texty! :-) Zdraví Amáta
<reagovat 
zirael (Občasný) - 25.3.2010 >
Body: 3
<reagovat 
jeseterka (Občasný) - 7.4.2010 >
Body: 5
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 7.4.2010 > Hanov Slezakov> Děkuji! :-)
<reagovat 
čtenář L.S. - 26.4.2010 > při tvém stylu není potřeba setrvávat tolik u jednotlivých obrazů (jakkoliv právě zde se mi jeví docela čerstvé - např. škuner kotvící za městem - paráda), jako spíš vnímat je ve svých konstelacích a v toku vytvářené nálady a energie, která z textu vyzařuje. - je lepší, když obrazy vypadají svěžeji, ale není to tak důležité jako ta jejich vlastnost, že z nich stváříš svět, který je prodchnutý svou jedinečností a tvou vlastní intencí - kdo tohle dokáže vnímat, nemusí mít s originalitou metafor takový problém. - inspirace jinými autory se dají vysledovat, ale nekončí to tím, nejedná se o epigonství, i když jazyk působí povědomě.

a na druhou stranu, odráží se to příznivě v přístupnosti textu, v jeho obrazivé rovině, která jemnými proměnami známého nebo důvěrnějšího vyjadřování dokáže zprostředkovat i něco nového. - k tomu se přidá tvoje technická způsobilost a přesvědčivost prožitku a je čím se zabývat. (něco dělá i grafika - na jiných serverech by text mohl vypadat hůře - což dokládá, že vizuální podoba se počítá a je součástí onlinové realizace.)
<reagovat 
 Amáta (Občasný) - 26.4.2010 > čtenář> Moc děkuju za tak podnětné kritiky! Je to pro mne důležité, nemám (samozřejmě) od svých děl odstup a každé poučené slovo z jiného úhlu pohledu je mi zapotřebí víc než soli... :-) Díky!
<reagovat 
 Čtenář - 26.4.2010 > Amáta> :D, to mě taky těší, ale aby se nakonec neukázalo, že kecám. - (o čem zde uvažuju, je jen jeden z možných výkladů tvého psaní, nelze jej paušalizovat.)

kritický pohled na text může být užitečný v tom, že poskládá dohromady různé postřehy a úhly náhledu a dá to do nějakého balíku, který by měl mít určité východisko. - to se nemusí shodovat s tvým, ale také ti může umožnit se vůči tomu východisku a balíku postřehů nějak vymezit. - a dojít tak víc k tomu, co sama potřebuješ.

vedle toho musím říct, že ty texty jsou i pro mě příležitostí a podnětem o něčem uvažovat a že bez těch podnětů bych se do ničeho nepouštěl, takže to poděkování bude asi tak vzájmené. :)
<reagovat 
Marthas (Občasný) - 9.9.2011 >
Body: 3
<reagovat 
mystikus (Občasný) - 22.2.2018 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 4 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter