Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Poslat mail správci

Podpořte nás, chcete-li

 
Totem podzimní z kolekce Gentleman
Autor: Gentleman (Občasný) - publikováno 23.10.2001 (09:04:13), v časopise 23.10.2001
Totem po létě (new version!)
Už se mi po útulném prostředí Jazzclubu Železná a po recitování a jiných exhibicích totemáků stýskalo. Jaké tedy bylo říjnové setkání z mého osobního pohledu?
    Novinkou byla absence, doufejme že opravdu neplánovaná, promítání fotek a obrázků při recitaci. Když k tomu přičtu absenci podmalovávání piánem či kytarou, zbylo jen "suché" vnímání básnických a prozaických textů. Bylo to asi jako studený řízek či vlažná polévka. Zasytí, ale jaksi si člověk moc nepochutná. K tomu ty nešťastné mikrofony, respektive neznalost práce s nimi (většina recitátorů působila jako astmatici - ty nádechy byly hrozně slyšet). A přece jen jsem vnímal jako takové domáčtější posezení, když na pódiu byli všichni najednou a jen se střídali. Přimlouvám se za zachování aspoň části tradic.
    Zpestřil jsem si recitaci čtením totemáckého magazínu, kde šotek nahradil všechna "ž" písmenkem "ť". Některé básně dostávaly rozměr až nadpozemský - škoda, že recitátoři měli texty OK. Takové "já uť nechci zapomenou, ťě se musí ťít", popřípadě "a ona ťe prý to omyl byl, ťe špatně ťíťlo (pardon číslo) vytočila, ťe chybím ti, ťe stýská se ti..." bralo u srdce.
   Z básní se mi, jak jinak, líbilo Dilema (AlexBobrLetadlo - to je všechno autor, nebo další šotek?)

Pokoj má čtyři stěny
a srdce čtyři komory
kam vodit další ženy
když život není lovestory.

    Z prózy, která většinou proběhne plaše kolem, nějak ji nestíhám čtenou vnímat, mě vysloveně dostal(a?) Black se Ztrácím tě. Emotivní a ďábelsky vypointované - prostě jsem na to skočil. Díky.
    Teď rovnou sprdnu negentlemansky ty hulváty, co se po celou dobu hlasitě bavili za dveřmi sálu. I průměrně inteligentní člověk si všimne, že dveře netěsní, navíc u baru je místa víc než dost. Nechtěl jsem, sedě až u pódia, jít kecaly napomenout. Přiznám se, že jsem myslel, že tam, jako už jednou, stojí SShane se svou pověstnou stájí kobylek a že mu to vytmavím o přestávce, ale mýlil jsem se. Nebyl tam. Omlouvám se mu.
    Divadlo Kyvadlo se mi zprvu jevilo jako samoúčelná pohybová improvizace, ale ztvárnění několika příběhů z řad posluchačů bylo více než zajímavé a zejména poslední příběh o zlomené růži a kováři a Ferlingettim stojí za pochvalu. Nevěřil bych, že se dá něco takového udělat. Některé nápady se sice přímo nabízely, ale to spíš ty popisné, co bych dokázal třeba i já. To hlavní, dotvoření samotného příběhu, to se dalo než obdivovat.
    Skupina Karí uzavřela literární večer. Bubenice mě zaujala už tím, že se posílila před vystoupením půlkou(!) rohlíku a asi půldeci vody. Skupina má zajímavé texty, dobré zpěváky, kolísavé muzikanty (tréma) a byla, aspoň v místě, kde jsem seděl, postižena špatným nazvučením.

Gentleman


Poznámky k tomuto příspěvku
SShane (Občasný) - 23.10.2001 > Ja ti dam stado kobylek:-) copak jsem nejakej chovatel? Jinak fajn shrnuti, promitani fotek a hudebni doprovod k cteni basni priste samozrejme bude, absence promitani byla zavinena zavadou projektoru a jeho pritomnosti v servisu. Skupina Kari byla fajne, i pres tremu kterou meli, se snazili. Mozna bych jim jen vytknul jejich strnulost, obcas jsem mel pocit, ze usnou nebo se unudej, ale to vse pricitam jejich treme. Priste to bude urcite lepsi.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hallk () - 23.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 23.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 23.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.10.2001 > Souhlasím ve všem s SShanem, jen abych to doplnil. Tu stať ohledně přednesu bych tak kriticky nehodnotil. Jak byla o něco kratší, než-li minule, nabyla zase na druhou stranu komorní atmosféry. Ten_s_kytarou, který v JazzClubu přednášel poprvé, nejen mne, co jsme seděli vzadu v hloučku, moc příjemně překvapil svým kultivovaným projevem. Chyběl tam pianista, který by dělal doprovod, ale jinak bych ze svého pohledu přednes tentokrát hodnotil na jedničku s *, jakož i divadlo Kyvadlo, které do vystoupení dalo ze sebe vše, co mohlo. Škoda jen, jak jsi již napsal, těch ukecaných hlasů z venku, které přehlušovaly scénu, to místy hodně rušilo. U kapely, která hrála posléze, byť třeba neměla tolik času na zvukové zkoušky, mne dost mrzelo, že hlavní kytara nebyla naladěna prakticky vůbec, ze začátku jakoby se navíc nedovedli hudebníci mezi sebou dohodnout, tréma dělá zkrátka své, to je pochopitelné... Vážil jsem si ale, že si celý repertoár od textů po muziku skládali sami, věřím, že pokud se časem hráči mezi sebou sladí, mohou z toho vzniknout pěkné věci.

Body: 3
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 23.10.2001 > Ano, omlouvám se, MEA CULPA a tak všelijak podobně; jenže my jsme fakt propadli dojmu, že uvnitř bejt slyšet nemůžeme, když marjánka nemá hlas... je mi to líto, poněvadž bejt za pitomou rušičku není můj životní cíl.
Osobně si myslím, že nepromítání bylo docela fajn zpestření, i když se to už asi víckrát nestane, bylo to jiný, takový zvláštní...
Největší překvapení (kromě zjištění, že marjánka ač hlasu nemaje, řve) byl Ten_s_kytarou, kterej na pódium vlítl jako profík a z tohohle dojmu jsem nemusel slevit ani nejmenší.
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 23.10.2001 > Ten s kytarou se mi též zamlouval i když sebou žádnou kytaru neměl(? :-))
Jinak k té muzice.... k tomu co Martin zmiňoval o nenalazení kytary (možná byla specielně rozlazená kvůli stylu ale tomu nevěřím) bych přidal tytyty pro bubenici. Zvláště v pomalejších pasážích se projevovalo, že má "málo natrénováno". První doba byla hrána zásadně pozdě, což se nutně muselo projevit, jako jakési kolísání rytmu, v záveru jsem nevěděl zda mám plakat či se smát, ale pak jsem si řekl, že vzhledem k věku to zase není tak zlý, ale vzhledem k posluchačům asi jo...
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 27.10.2001 > První JazzClub po prázdninách sice provázelo pár technických nedostatků, ale jako celek mi vyzněl příjemně. :) Nejvíce mě zaujalo divadlo Kyvadlo...A přiště bude zase o něco lepší.
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 29.10.2001 > Ten s kytarou byl výbornej, přirozenej projev a i jeho příspěvek se mi líbil. Jinak ostatní dílka se mi teda vůbec nelíbila. Byla to hrůza. Divadlo Kyvadlo příjemně překvapilo. Byla jsem skeptická, když jsem hned na začátku slyšela evidentní logopedickou vadu moderátora tohoto divadla. Příběh o růži se mi nelíbil, připadalo mi to poněkud trapné. Jinak ta dáma není žádná Kachnina matka. Kachna tam ani ten večer nebyla. Je to má kamarádka, co znám už tři roky!! Hudba byla příšerná, absolutně nesehraní, bubenice mimo,stále se pitomě smála (to bude ta puberta). Jinak mě gentleman předběhl, já už nic k tomu dál psát nebudu (tím pádem). Doufám jen, že se podaří zvednout úroveň čtených příspěvků...
<reagovat 
SShane (Občasný) - 30.10.2001 > K hudbe: Az budeme tam mit profi kapelu tak ji muzes soudit jako profi kapelu. Ze se bubenice smala bylo treba tremou, porad lepsi nez kdyby se mracila a jestli to bylo pubertou jak rikas tak co? Ty jsi ji nemela? Hm. A jestli jsi sis nevsimla, snazime se davat prostor zacinajicim amaterskym kapelam - totez plati i o ostatnim...
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 31.10.2001 > SShane. Proč to bereš tak téměř osobně. Promiň, ale já byla onehda na fesťáku 5 amatérských kapel a to bylo trošku jiný kafe. Snad můžu říct svůj názor, ne?
A pubertu jsem měla taky.
<reagovat 
Čtenář - 31.10.2001 > Neberu to osobne, jen mi pripada, ze trochu decentnosti by neuskodilo...
Body: 5
<reagovat 
SShane (Občasný) - 31.10.2001 > Neberu to osobne, jen mi pripada, ze trochu decentnosti by neuskodilo...

<reagovat 
Gentleman (Občasný) - 31.10.2001 > Je tu ještě někdo, kdo by se rád vyjádřil k problémům s pubertou? Potřebuju poradit...

Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 2.11.2001 > Já... Já mám pubertu pořád!!!! :-))))

<reagovat 
A.L.O.J.S () - 2.11.2001 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter