Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 1.10.
Igor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Noci šelem
Autor: Lamarski (Občasný) - publikováno 5.9.2005 (12:12:40)

Noci šelem

Velmi často jsme si s bratrancem hráli na noční hlídku. Hra spočívala v tom, že po většinu noci jsme museli zůstat vzhůru a pozorovat okolní tábořiště, kterým byla jedna kuchyň, jeden pokoj a jedna malá spižírna. První nutností však bylo zřídit válečný stan, čili operační centrum jednotky. Když už jsme ”velín” měli, ( v mnoha případech se jednalo o prázdný úsek za křeslem, který se dal překrýt dekou), tak nastal čas na plnění bojových úkolů a zneškodnění nepřítele. Během té nekonečně dlouhé noční doby jsme si na sebe vymýšleli různé úkoly a testy. Nejčastějším úkolem bylo se co nejtišeji proplížit kolem spícího dědy v kuchyni, vniknout do spižírny a ”ulovit zásoby pro náš kmen na celou zimu”. Vytyčený cíl byl většinou splněn. A pak se naši prarodiče ještě mnohokrát divili, proč už není žádný rohlík a houska, plátek sýra, kolečko salámu, jahodová marmeláda ani obsah celého rekreačního balíčku. A proč jsou drobky v posteli na křesle i za křeslem.

Babička jen lamentovala: ”po kom že ty děti jsou,” a snažila se nás donutit ten nepořádek uklidit. Ale i přes všechny pozdější následky jsme v noci opět drželi hlídky a dál jsme loupili ve spíži.

Jednou se nám povedl opravdu kapitální úlovek, a to: kotlety z vepřového připravené na zítřejší oběd. Chutné kousky ležely dozlatova upečené na pekáči a velice nás lákaly. I neodolali jsme a vyrazili na lup. Situace byla stížená, protože babička měla velmi lehký spánek a dveře od spíže byly zavřené na zámek. Není snad nutné dodávat, že panty u zámku dveří nebyly dobře promazány a skřípěly tak nepříjemně, že by to muselo vzbudit i sousedku Pleškovou bydlící přes chodbu. Při třetím nepodařeném pokusu se babička probudila úplně a jedovatě zasyčela do tmy: ”Hnípejte hyeny a už konečně dejte pokoj!

Ano, tehdy to bylo poprvé, co použila toto pojmenování, a pak ho používala stále častěji. Ještě několik let po tom, co nás babi ponejprv takto nazvala, jsme si z ní dělali puberťáckou legraci a neustále jsme jí jako hyeny popichovali: Hihňali jsme se jako hyeny. Hrabali jsme se v jídle jako hyeny. Hulákali jsme jako hnusné hyeny a byly jsme hloupí jako hyeny. Nicméně v tu noc jsme už neusnuli a za své vzaly i kotlety. Jaké bylo babiččino ranní zjištění, že čtyři plátky masa jsou nenávratně pryč. Okamžitě se podezíravě koukla na dědu, ale beránčí pohled našeho dedouše ji jen utvrdil v tom, že zločin máme na svědomí my děti.

”Vy hyeny,” křikla na nás, ale pak se přestala zlobit a připravila nám na úkor zbytku rodiny ty zbývající dva kousky masa k obědu. Nikdy se nedokázala zlobit příliš dlouho a na vnoučata už vůbec ne. Ani když to byla, podle jejích slov, hrozné hyeny.



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 5.9.2005 > jinak nám občas babička říkala "mrzáci zasraní" ;-))
<reagovat 
 flétnistka (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> Není nad laskavou babičku...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> Taky dobrý:))
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 5.9.2005 > Noci šelem je skvělá knížka....
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Max Bubakoff> Tak mi prosím dopiš autora, ráda si ji přečtu:) A dík, žes mi nedal jeden bod, i když to asi za to stojí;).
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 5.9.2005 > Lamarski> 

Cyril Collard....

 

nestojí to ani za ten jeden bod, nechápu, proč máš zrovny ty, která si sem vložila vcelku slušné věci, potřebu sem dávat podobné výtvory...

i když možná chápu...


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Max Bubakoff> 

Díky, kouknu se po tom.

... někdy člověk prostě potřebuje dělat i jednoduché odlehčené věci. A tímhle si zkouším jinou rovinu psaní, ale tos´ asi pochopil;)


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 5.9.2005 > Lamarski> 

jasně...

klasická berlička...

na vině je čtenář...

dobrá tato tvoje rovina je slohovka tak na úrovni páté až šesté třídy...ale i takové roviny si asi člověk musí vyzkoušet...


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Max Bubakoff> Beru a myslím, že u tohodle kousku je zbytečné dále cokoli rozebírat...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 5.9.2005 > Noční hlídka taky
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> ...a viděls ten film? Teprve snad přijde do kin, ale já hříšník jsem ho viděla stažený z netu. Je opravdu zajímavý, takový lehký naturalismus a 180° jiná produkce než ty upířiny z USA;)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.9.2005 > Lamarski> neviděl, uvidím až pojede v kině, já nemám to srdce okrádat filmaře, to bych se fakt už musel stydět

jinak, když jsi zmínila upířiny z USA, režisér Noční hlídky už má podepsanou smlouvu s americkou produkční spolěčností na natočení remaku, aby na ten film přišli i ti američtí burani z buranova
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> No snad to v kinech uvedou, k tomu remaku - nevím, nevím. Když si vzpomenu na předělávku Brutální Nikity od Bessona a další....
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.9.2005 > Lamarski> no nějak si chudák ty peníze vydělat musí, když mu lidi místo kupování lístků do kina stahujou film zadarmo z internetu
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> Ano, to máš pravdu, filmaři to nemají lehké. Na svou obranu ovšem musím říct, že já filmy z netu nestahuji a poctivě na ně chodím do kina, jen jsem měla možnost vidět ten film u známého a i tak na něj do kina půjdu.  
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 5.9.2005 > Lamarski> ok, beru

jinak trochu rozdílně se k tomu stavím co se týče hudby, protože 600kč za hudební CD mi připadá (narozdíl od 60kč za lístek do kina) opravdu přestřelených

hudební produkční společnosti umožnily vznik pirátství právě svou nehoráznou cenovou politikou, naopak ty filmové spíš politikou premiér - tj. americká premiéra i o několik měsíců dříve než ta asijská a východní
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> To mě také mrzí, že ty východní filmy se k nám dostanou později a kdejaká americká békárna se sem dostane s velkou reklamou celkem brzy. S těmi lístky do kina... no já za ně platím 160:( CD si kupuji originálky také, razím heslo když na to nemám, tak se holt nedá nic dělat. A ještě pořád jsou tu různé slušnější CD bazary. Bohužel na zpěvácích se přiživují mnoho dalších, kteřá zase tak s hudbou nemají co dělat. Ale to je na dlouhou diskuzi.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter