Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 1.10.
Igor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O plnoštíhlosti
Autor: Lamarski (Občasný) - publikováno 29.8.2005 (13:36:00)
další v kolekci>

O plnoštíhlosti a o jídle vůbec

Jsme úplně normální rodina. Všechno se u nás tak nějak dobře vyrovnávalo. Malinká babička se svým zakulaceným bříškem oponovala štíhlému a vysokému dědovi, který je větrem a sluncem ošlehaný zálesák, věčně navlečený do zahradnického oblečku s koláči hlíny na podrážkách holínek. Oproti tomu babi, vždy čisťounká s učesanými stříbrnými vlasy a smetanově bílou pletí, vypadala jako pravá hospodyňka s půl století starou zástěrou zavázanou vzadu na mašli nad kulaťoučkým pozadí.

Někdo by řekl, že ti podsaditější lidé jsou spokojenější a veselejší. Babi byla veselá, ale když přišla řeč na štíhlost, začal nelítostný boj o to, kdo má větší pupek, popředí a zadek. Kila nekila, záleželo na poměřování.

”Má támhleta v růžových šatech větší břicho než já?” Byla obvyklá babiččina otázka, když jsme byli třeba na procházce v parku. Pak následovalo zevrubné prohlížení všech partií (včetně lýtek) i ostatních žen v dosahu půl kilometru. A pokud nenašla většinu plnoštíhlých, pak skóre bylo jedna nula pro okolí.

I když byla babi nespokojená se svou váhou, nešílela a nedržela děsivé diety, které momentálně vládnou světem ve všech barvách. Prostě si řekla, že nebude večer nic jíst, ale stejně to nevydržela. A tak nikdy nehubla, ale ani netloustla.

”To jsem se zase spravila,” byla její další oblíbená věta. Nikdy nechtěla uvěřit tvrzení těch ostatních, že to není pravda, protože pak měla v záloze připravenou další větu: ” Ale dejte pokoj, já vím sama nejlíp, jestli jsem se spravila nebo ne. Třeba tyhle šaty z třiapadesátýho jsem ještě nedávno dopnula. Večer nebudu nic jíst!”

Ale stejně jedla. Ne mnoho, ale přece. A byla stále stejně ….. babičkovsky roztomilá.

Posledních pár let se jí splnil její sen, zhubla a při své malinkaté výšce se nám skoro ztratila před očima. Ale babi byla spokojená, tak proč se tím nějak znepokojovat. Zvlášť, když jsme ji viděli, jak s ohromnou chutí baští tlačenku nebo maďarskou čabajku, aniž by ji znepokojovalo, jestli se zase ”spraví”. To jsme se pak vždycky smáli tomu, jak rychle odbyla štěkajícího a loudícího jezevčíka Dana. Obvykle se o svou porci ráda dělila se všemi jak u stolu, tak pod stolem. A hladově vyhlížející Daneček se většinou dočkal svého vytouženého a kňouráním vynuceného sousta.

”Jeje, mě to upadlo,” vykřikovala babi uprostřed večeře, oběda i snídaně. A pod stolem se hodovalo.

”Já tolik masa nesním,” protestovala babi a bez upozornění vhodila plátek hovězího ze svého talíře do nejbližšího jiného.

”Ale babi, sněz si ho, vždyť se tady pořád odbýváte, a když je uvařeno něco pořádného, tak to nechceš,” odmítali jsme část babiččina oběda.

Pak se její maso ještě několikrát přehodilo z různých talířů do jiných, až nakonec zakotvilo u dědy, který celou výměnu nevnímal a s chutí ho snědl. Všichni byli spokojeni.

Po chvíli přišly na řadu přebývající knedlíky na babiččině talíři. A bylo tu druhé kolo.

Takhle to vypadalo u většiny jídel a babičku její malá mánie opouštěla pouze v lepších restauracích, kde byla za dámu a něco podobně nekultivovaného by přece žádná dáma neudělala. Způsobně krájela porci příborem se vztyčenými malíčky a smála se zářivým chrupem zubní protézy na mladého číšníka u našeho stolu.

Ale ty obědy s babičkou doma byly stejně zábavnější. Podobně jako její srovnávání cizího pozadí se svým a ostatních tukových zásob skrytých pod šaty z “třiapadesátýho”.

Těžko říct, jestli to dělala kvůli sobě. Já babi stejně vždy podezřívala z toho, že jí nejde ani tak o svou linii jako spíš o to, aby nějaká jiná ”kost” jí neodloudila dědu. Babička svou žárlivost nikdy nedala zřetelně najevo, ale ...



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 29.8.2005 >
Body: 2
<reagovat 
prymytyftre (Občasný) - 29.8.2005 > Maxíku, maxíku,
už si kup trafiku.
Body: 5
<reagovat 
Lhostej (Občasný) - 29.8.2005 > líbíí
Body: 5
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 29.8.2005 > Děkuji.
<reagovat 
ireversible (Stálý) - 29.8.2005 >

Pak se její maso ještě několikrát přehodilo z různých talířů do jiných, až nakonec zakotvilo u dědy, který celou výměnu nevnímal a s chutí ho snědl. Všichni byli spokojeni.

Po chvíli přišly na řadu přebývající knedlíky na babiččině talíři. A bylo tu druhé kolo.

 

to mě hodně oobavilo:)

Jinak mě to zaujalo.Takové povídání co chytne, protože je z domácnosti:)

Taková oddychovka.

Díky:)


Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.8.2005 > ireversible> Díky tobě:)
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 30.8.2005 > To je ona , ta z malůvky ??
Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.8.2005 > jiri-jirik>  hádej šmudlo
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 30.8.2005 >   Je-li to ona , u mě za 5 D . Není-li to ona , mám blbě seřízenej vobraz . Takže šmudla hádá ...
Body: 5
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 31.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 31.8.2005 > jan(ek)> Děkuji
<reagovat 
 jan(ek) (Občasný) - 31.8.2005 > Lamarski> není zač, něco se mi při tom vybavilo, hezký den... :-)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 30.8.2005 > Není to ona, takový pirátský ušmudlaný šáteček by nenosila ;)
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 31.8.2005 > Lamarski> No jo - pirátskej , špinavej - jak tohle má šmudla vědět ?? 
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 29.8.2005 > Ženy má být plná náruč a když je náruč malá, tak se vymění.  Pěkné povídání.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.8.2005 > fanýs> To je vtipné s tou náručí:)))) doporučím svým silnějším kamarádkám. Díky
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 30.8.2005 > Lamarski> Avšak pozor, abyste nebyl vyměněn, že máte krátké ruce.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.8.2005 > fanýs> Jejda, já vyměněna nebudu
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 30.8.2005 > Lamarski> Sorry, nevěděl jsem, že jste  žena. Pozor na citoslovce Jejda, myslím, že ho má Nova autorsky chráněno pro jednu hvězdu BB.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.8.2005 > fanýs> Nemusíte se omlouvat, to je tím mým nickem. S tím citoslovcem (nebudu ho tedy používat:))) to mě zajímá. To je jen legrace ne? To snad ani není možné. A kde je smysl autorsky chránit citoslovce?
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 31.8.2005 > Lamarski> Je to vtip. Je to narážka na jednu z účastnic BB, která prý pět minut po vstupu do vily neříkala nic jiného než jejda. Snad tak chtěla demonstrovat svoji inteligenci.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 31.8.2005 > fanýs> Tak to jo;), BB nesleduji, spíš juknu na VV :). Ale tam také dokáží demonstrovat svou inteligenci pěkně z vostra:)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 31.8.2005 > Lamarski> 

Na úvod BB se dívala moje známá, protože chtěla vědět kvůli čemu zrušili její oblíbené pořady. Podle toho jak se tvářila, tak podruhé se asi již dívat nebude. Já televizi nemám.


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 31.8.2005 > fanýs> A děláte dobře. Televize bere čas, který se dá využít jinak, ale jsem holt vychovaná v technologické smršti, tak bedýnku sleduji:)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 31.8.2005 > Přišlo mi to napsaný ve stylu "Malostranské povídky". Moc pěkná práce z jazykem. Třeba hned třetí věta je velmi zručná- na její délku informace podává velmi pochopitelným způsobem a nemate. Tahle zručnost se táhne až do konce. Slabým článkem v takových to "veselých hrátkách se slovy a jazykem" zůstávají první dvě věty...třeba ses rozjížděla ale podle všeho by ses němi taky mohla pomazlit aby vyrostly do krásy...

U Nerudy se mi líbili ty konce, které tomu dodávali tu životnost a smrtelnost. Dělali z literarních postaviček , postavičky živé...tady to postrádám.
Ale to záleží jenom na autorovi jak to ukončí a s jakým materiálem to rozherává.
ve výsledku mi to přišlo roztomile hravé:)
Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 31.8.2005 > DondedoG> Panečku, to je pěkná kritika:) Tak já si s tím začátkem a koncem ještě pokusím něco provést. Díky;)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 31.8.2005 > Lamarski> ále to nestojí za řeč:)
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 3.9.2005 > Tak jsem to přečetla. Já vim, že mě za to ukamenujete, ale mě se to moc nelíbilo. Předem se ti omlouvám, protože můj názor není hodnotný když víš, že tomu vlastně nerozumim a tak si ze mě nemusíš nic dělat. Jen jsem chtěla být upřímná. Přijde mi, že se tlačíš někam, kam tě kdosi postrčil, víme o kom je řeč. Jenže tvůj talent spočívá podle mě v akčnějších povídkách než v tomto stylu. Jenže nečetla jsem Malostranské p., protože mě nelákají,takže se můžu dost dobře mýlit a tohle může být dílo novodobého Nerudy, těžko říct. U mě vede mafijka, ta se mi líbí moc. Jen to prosím neber ve zlém.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Rony Rubinek> Rozhodně to neberu ve zlém:) a děkuji za každý názor
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 5.9.2005 > vše už bylo řečeno


jinak: měl jsem poslední dva měsíce málo času na čtení zdejších příspěvků, ty staré už asi nedoženu, nicméně aspoň k té tvé gangsterské kolekci se ještě časem vrátím
Body: 2
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 5.9.2005 > Václav Mráz> Díky, budu ráda když se k ní časem vrátíš:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter