Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 18.11.
Romana
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 6.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:KRÁLOVSTVÍ ZA PÁRÁTKO
j'en ai marre (Občasný) - 30.8.2003 >

Supr, opravdu jsem se bavil. A navíc, když si tak vzpomínám na jednu prekérní situaci, tak přesně sedí tvá věta: "Už si nedokážete přesně vybavit, co bylo před vaším příchodem na toaletu. Připadá vám, že jste se u mísy narodil a vyrůstal." -

 

Tak jsem měl pocit, že před mým problémem jsem vůbec nežil, marně jsem hledal ty chvilky, kdy jsem netrpelive nepocital dny a necekal na spásnou SMS "už je tady, klid". ALe dočkal jsem se.

U příspěvku:Pořád nevím, kde má tchýně bod G
j'en ai marre (Občasný) - 29.8.2003 > Ale no tak, ten je vousatej. To se nedělá. Ale co to takhle spravit nějakým referátem o bodu G (a tchyni)...
U příspěvku:PÍSMÁK 2010
j'en ai marre (Občasný) - 29.8.2003 > Prosím, neříkej mi Ježíšku, když jsou tady lidi - což nevíš, že tu na Totemu máme i Jidashe? Zůstanem u Bobra, který si zřejmě tvůj text zasadil do špatných souvislostí a povhopil jej jako rádoby vtipnou výtku určitým osobám...ale hoďte kamenem, kdo jste se nezmýlil.....jau - no, tak mami! To je nevkus.
U příspěvku:Šaman tančí
j'en ai marre (Občasný) - 29.8.2003 >

A co na to Eliade? Jinak je to pěkná říkanka. No more, no less - take it or leave it.

U příspěvku:PÍSMÁK 2010
j'en ai marre (Občasný) - 29.8.2003 > Nejsem fanda vyřizoání si účtů tímhle ne moc vtipným ani elegantním způsobem. Jsem pro polemiky, ne jízlivosti. Každopádně ti přeji pěkný nový domov na totemu. Ale neboj, i tady máme odpadkový koš. (ale házíme se do něj sami, cenzura nám pronikla až do mozku). Zdarec. S povidkou to moc spolecnyho nema, fakt ne.
U příspěvku:Návod k požití
j'en ai marre (Občasný) - 28.8.2003 > Nic nového, nevím co tě vedle k publikování těchto (byť ne špatných) zásad. Osobně, ale to je už trochu mimo tvého příspěvku, si myslím, že filosofie tu není od toho, aby podávala návody k žití. Tak naivní nejsem.
U příspěvku:Pravopisné linčování
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 > A jěště raději jen krátký dodatek - pozor když srovnáváš písmo na papíře a na internetu. Je to jinej svět a písmo po netu má řadu jiných funkcí než dopis - opět jsi hrubě podcenil medium! (jestli mi do schránky přijde rukou psaný dopis bez háčku a čárek, tak se opravdu podivím)
U příspěvku:Pravopisné linčování
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 >  

Zdravím 3022!

 

Tak to vypadá, že Totemem zase obchází strašidlo českého jazyka. Tentokrát jsi si dal opravdu práci a je tam hodně zajímavých myšlenek k diskusi, toho si cením (jinak bych se věru nad tím moc nezamýšlel). Přesto mám závažné připomínky k tvému způsobu argumentace. I když to bude asi hodně ostré, ber to, můj milý anarchistický jazykový revolucionáři-pokrokáři, jako rady někoho, kdo zase revoltuje na jiných frontách – a má, stejně jako ty za sebou pár bitev…

 

I. Argumentace obecně

Hned v prvním odstavci jsi jasně a tvrdě deklaroval žánr, ke kterému se tentokrát hlásíš. Za slovem argumentace je váha dlouhé tradice. Vážný argument může rozhodnout na vážkách vah, jazyk to říká jasně. Tradice argumentace je, ať chceš nebo ne, poměrně stará a rozsáhlá – a v tom je její váha, proto nám říkáš, že budeš argumentovat. To abychom zbystřili sluch a brali tě vážně. Tvá smůla (jako většiny anarcho-revolucionářů, haha) je v naprostém nepochopení této tradice, kterou se snažíš využít. K argumentaci patří jasnost pojmů se kterými pracuješ, důslednost, opatrné zacházení s fakty, věcnost. A hlavně důvěra. Pokud s tebou budu diskutovat, musím věřit, že vůbec víš co mluvíš. To se ti však podaří dost těžko, když např. píšeš : „Myslím, že jednoznačně spíše ne“; co si mám myslet – je to jednoznačně „ne“. anebo o tom pochybuješ a je to „spíš ne než ano“. Možná, že jsi se jen překlepl a já tu slovíčkařím – ale už jen to, že o tom vážně přemýšlím je překážka v tom, abych uvěřil tvojí kompetenci argumentovat.

 

II. Jako vždy: pojmy a dojmy.

Tvá argumentace je jistě krásně svůdná. Až mě to zarazilo, ale už druhé soustředěné čtení odhalilo nedostatky. Při dalším čtení jsem už došel k tomu, že máš slušné vlohy pro demagoga eskamotéra. Což není to pravé pro anarchistu (prosím, ber z nadsázkou, že tu z tebe dělám anarchistu) diskutéra. Předvedu ti teď několik pojmů, kterými žongluješ takovým způsobem, že je to na hranici vkusu.

 

II. a.

Gramatika a pravopis.

Píšeš o tom, že jazyk se vyvíjí přirozeně a gramatická pravidla nikoliv. O těch rozhodují učení mloci. Dovol, abych tě upozornil, že gramatika (tedy pády, stavba věty, slovosled, zájmena) je důležitým mezičlánkem mezi myšlením a jazykem. Těžko by bez gramatiky jazyk vůbec fungoval, nemluvě o řeči. Nelze ji tedy pominout ani zdaleka tak snadno jako pravopis.To o čem rozhodují učení mloci je zejména pravopis. Tedy jen část gramatiky, která opravdu záleží na dohodě. Což je mimochodem ta část fronty,na které stojíme spolu: boj proti zdánlivým nutnostem a přirozenostem. Tímhle matením pojmů ubližuješ leda sobě, opět ti nikdo neuvěří, když nevíš o čem mluvíš, zkresluješ a zjednodušuješ.

 

 

II. b.

Tradice a konzervativizmus

Nechtěl bych tě zatěžovat přílišnými kecy, ale tradicí se jako student sociologie zabývám asi trochu víc než ty. Tradice je samozřejmě velice funkční záležitost, proti které nemá smysl bojovat. Takže věta: „…blahořečím svým předkům, kteří dokázali tradice odvrhnout, vyměnit oštep za luk…a hrůzovládu za demokracii“ je prostě pitomost – tradice střídá tradici. A demokratická tradice věru není moc pragmatická, jak všichni víme. Přesto z jakýchsi sentimentálních důvodů (jako třeba lidská práva a svobody) nedáváme přednost z hlediska rychlosti rozhodování efektivnějšímu osvícenskému absolutismu. A troufnu si říct, že ve státě s absolutistickým řízení by měl tvůj návrh daleko větší šanci na realizaci – stačilo by přesvědčit jednoho člověka a to bys možná svými eskamotérskými kousky zvládl. Tradice je zkrátka živnou půdou hodnot a jako taková je velice funkční. Ten stupidní odstavec bych dal pryč. Jestliže totiž zpočátku držíš tvář diskutéra, tady jsi zase zpět ve sloganech puberťáků. Myslím, že lidé méně otevření než já, by to rovnou zahodili.

 

Problém je samozřejmě konzervatizmus. Z mých prací víš, že speciálně politický konzervatizmus, zvláště v kombinaci s neoliberální úchylkou v ekonomii, považuji za čiré zlo v dnešní situaci. Jako příklad jedné z nejstupidnějších konzervativních organizací uveďme NRA, tedy Americkou střeleckou asociaci, jejíž perverzní předseda Ch. Heston byl spolu s Havlem oceněn nynejším militantním americkým prezidentem GWB. Každý kdo viděl film Bowling for Columbine má  jasno. Takže bojuj proti konzervativizmu a nikoliv tradici, budem v tom spolu, haha. Haha. (to proto se směji, že v tomhle případě ti militantní tradice potřísněná krví, nikoliv inkoustem, nevadí; jestli si dobře pamatuji tvá dřívější díla)

 

II. c.

Já ve svém boji proti konzervatismu často navazuji na pragmatickou tradici. Tedy, stejně jako ty, bavím se o tom, zda je to účelné, závažné atd. I ty o tom píšeš, když se nás snažíš přesvědčit o tom, že když „je něco důležité, nemůžeme to pominout“. Zajímavé měřítko, haha. Podle něj totiž pravopis není důležitý. Nikdy, až než jsem potkal tebe, jsem o jeho dodržování nemusel přemýšlet, celou školní docházku jsem tento problém pomíjel. Takže u tebe se spíše jedná o zastávání poněkud zhovadilé verze pragmatismu, totiž oportunismu. Správně by tvé kriterium mělo znít: Co je pro mne důležité, to se teď bude řešit a to a´tak, že účel světí prostředky. Že by proto tolik překroucených argumentů?

 

Prostě, nepřipadá mi, že bys touhle argumentací mohl někoho přesvědčit o relevanci problému s pravopisem a o tom, že se nejedná o problém jednotlivce, ale systému. Přesvědčit někoho o tom, že tu máme systémový problém je dost náročné – tak trochu to řeším ve svých pracech (Pochodeň, tříska….se to jmenuje). Z tvého článku jsem pochopil, že bys nejraději řešil problém politicky. Tedy tou cestou , že by stát přestal vymáhat dodržování těchto neúčelných pravidel. Přeji ti hodně štěstí s prosazováním tvého problému na pořad dne. Jestli se ti to povede, dáš mi kurzy – mám pocit, že jsou i jiné problémy, které si takovou pozornost zaslouží.

 

III. Trable s písmem.

Opět, vůbec jsi mě nepřesvědčil o tom, že bys jen trochu chtěl, natož opravdu pochopil vztah mezi písmem a řečí. To je škoda, protože je to vztah oboustranný, jedno druhé ovlivňuje. Tvůj poněkud primitivní názor, že písmo je téměř totéž co řeč je ze hry. Už staří řekové, když k nim písmo féničané přinesli, pochopili, že je to něco nového (mluvili o písmu jako o „dračích zubech, ze kterých vyrostou vojáci“ – a písmo opravdu mělo vliv na infrastrukturu armády). Písmo je naopak dost odlišné medium komunikace oproti řeči. Mrzí mne, to – ale jsi to ty, kdo tu argumentuje o jazyku, gramatice a písmu, ty bys to měl vědět (jako frídom fajtr) líp než já. Rád se tedy podělím o své sporé znalosti tohoto média (tobě doporučím třeba Neila Postmana nebo McLuhana, abys měl tu správnou munici, hahahaha).

 

Takže. Písmo umožňuje rozvíjet tradici a udržovat (konzervovat) myšlení dosud nevídaným způsobem. Slouží jako obrovská paměť, jako zásobárna. Mnohonásobně překračuje kapacitu jednotlivce. To je možné taky díky tomu, že snáze než mluvená řeč umí opustit kontext. Tvé tvrzení, že „smysl slov a vět je totiž dostatečně patrný z kontextu“ je docela legrační, když se aplikuje na písmo. Jak si vysvětlíš nekonečné diskuse např. nad biblí? Jak si vysvětlíš to, že tvůj zmatený text lidé taky moc nechápou? Kdybych seděl v hospodě s tebou, hned bych se tě zeptal a rekonstruoval kontext. Písmo je většinou bez této možnosti. A proto je také daleko formálnější a víc svázané pravidly – to aby se nahradila ztráta kontextu. Proto třeba shoda podmětu s přísudkem v češtině. Zkrátka – přečti si McLuhana a pak uvidíš, že tvé zjednodušení je scestné a padají s ním i tvé „argumenty“.

 

III.

Ale což. Pojďme si představit, že tvůj návrh projde. Děti ve školách budou mít staré učebnice (nebo všechny přepsat?), rodiče jim budou psát obstarožní dopisy a nemluvím o tom, že za pár let bude třeba vydat zákony a knihy znova. Jak prosté. Jistě to tví oponenti, až je budeš přesvědčovat o užitečnosti a praktičnosti tvého návrhu ocení. To, že to je užitečné pro tebe neznamená, že pro všechny. V tom je právě rozdíl mezi pragmatismem (účelným) a opurtinismem (účelovým).

 

IV.

A konečně – v osobní rovině je pravopis otázkou vkusu čtenáře a tady prostě budeš narážet. Aby ses pobavil použiji taky uhozenou analogii, kterých je tvůj text plný. Nikky mi nevysvětlíš, že DJ Bobo má lepší rytmiku než Mahavishnu Orchestra. Předvedu ti na tom tvou argumentaci. Samozřejmě, že DJ Bobo má lepší rytmiku – jednak jednodušší, neruší to pozornost, jednak je to automat, takže stojí míň peněz (nemusíš platit bubeníka ani soupravu!) a hlavně nechodí pozdě na zkoušky, můžeš ho ztlumit nebo vypnout podle libosti…nemá blbý kecy, neprdí a nerozhádá kapelu.

Prostě, zvlášť v umění, které pokládám za řemeslo, je prostě obtížné přesvědčit někoho o svých myšlenkách a citech, jestliže se čtenář zadrhává na tom co jsi nebyl schopen ohlídat (stačí nechat si udělat korekturu, když publikuješ). Mám rád Kryla, ale je fakt, že neumí ani hrát ani zpívat – ale vykoupil to textem. ˇPromiň, ale nezdá se mi, že bys dosahoval jeho výjimečnosti. Pro srovnání: když chce mít Nohavica dobře zahranou kytaru (byť je sám zručný!), pozve si Plíhala a nezačne dělat interview, kde vysvětluje, že je to jen předsudek, že každý tón má být přesný a čitelný…..

Poučení z této analogie? Snaž se vystříhat analogií ve svých argumentacích. Analogie jsou výjimečná didaktická pomůcka, ale ne argument. Nebo věříš argumentům šéfů Temelína, když mluví o tom, že problémy při uvádění JETE do provozu jsou jako dětské nemoci. Neznám tak nechtěné, drahé, zbytečné a nebezpečné dítě!!!

 

Takže to shnem:

1) Nauč se opravdu argumentovat a vědět o čem mluvíš, čti a uč se

2) Přesvědči druhé o tom, že pravopis není jen tvůj problém, ale i jejich, že je to systémová věc a že je účelné jej změnit

3) Smiř se s tím, že pro lidi je tradiční pravopis opravdu otázkou hodnot a vkusu, takže musíš svou argumentaci obrátit tímto směrem. Tedy přesvědčit je, že jednoduchost a pohodlnost (určitě pro tebe, já bych se znova přeučovat pravopis nechtěl, to se radši tenhle naučím pořádně!) je větší hodnotou než to, že máme nějakou identitu, řeč atd. A v neposlední řadě je přesvědč třeba o tom, že pravopisně bezchybný text je nevkus---

 

 

Promiň mi můj tón, ale jak vidíš, předvedl jsi (cením si, že snad v dobré víře!) šílenou karikaturu argumentace. Ale mluvím zcela vážně, když říkám, že čekám na tvůj další text, kde bys mohl - poněkud víc zasvěcen do problému – rozebírat opravdová pro a proti takové reformy pro společnost (ne jen pro tebe). Jsem zvědav, už jen proto, že mám výše popsaný odpor ke konzervativcům, kteří hodnotu života nechávají daleko za hodnotou militantní tradice americké ustavy a jejího možná kdysi účelného zavedení držení zbraní pro vlastní potřebu. Nebo je snad USA tou nejbezpěčnější zemí na světě? Nebo je v pořádku, že tam kulkou zemře ročně přes 10 000 lidí, zatímco v Evropě a Japonsku se při součtu nedostaneme ani na polovinu? Takhle vypadají argumenty – pusť si Bowling for Columbine, příručku mladého antikonzervativce!

 

Zdar a hodně štěstí v tvých bitvách.

 

 

 

U příspěvku:Globální násilí
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 > Báseň lehce drhne a postoj je klasický, nicneříkající. Je třeba hlubšího zamyšlení a ne to promýšlet ve sloganech. Ale asu by to byl dobrej hiphopovej text. Hip hop ovšem neposlouchám. Ale žádnou hrůzu jsi ven nepustila, není to zas tak zlé.
U příspěvku:Můj malý citátek...
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 > Nevěřím. Věříte mi?
U příspěvku:Zamyšlení nad skutečností
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 > Inu, každý si skutečnost představujeme jinak.

Zdrženlivost pomáhá zdravému rozumu,

zvyšuje kulturní úroveň.

 

/říliš Kantovské, haha. Ne, vážně věřím spíš na vášeň a nadšení pro něco. Mám prostě silnou vůli - dělá si se mnou co chce.

U příspěvku:Variace na cyranovské téma
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 > Pardon...
U příspěvku:Variace na cyranovské téma
j'en ai marre (Občasný) - 19.8.2003 > Zlatý fond totemu, pookřál jsem. PT je samozřejmě hodný hoch, který neví co je alkohol, Je to velká morální autorita a od Felipeho je pěkné, že to docenil.
U příspěvku:O vztahu
j'en ai marre (Občasný) - 13.8.2003 >

Zdravim. Tak začal bych tím, že tomu absolutně schází nápad. Ocitl ses v situaci, kterou proslo mnoho lidi a napsals o tom. Ale je to necim vyjimecne, zajimavé? Ne. Možná, že jsi jen chtěl něco sdělit, popsat atd. Ale nijak jsi to nezpracoval. Jak pise Borges, skutecnost mozna nema povinnost byt zajimava, mysleni ano. Dále je tady nec velmi rozpaciteho: opravdu ti dobre leze do usi "vztahu" - "sváru". Zkusil jsi si to prečíst nahlas? A nakonec ponekud kostrbata slovni hricka moudreho/modreho. Modry andel z textu docela vycniva a samotna barva nema jiny smysl nez tvorit naprosto zbytecnou slovni hříčku.

Nechtěl bych tu nijak obecně rozevírat úroveň, musí ti tedy stačit těchto pár konkrítních věcí.

Zdravím a přeju dobrou tvorbu.

U příspěvku:O vztahu
j'en ai marre (Občasný) - 11.8.2003 > Bejt sám he histě supr, ale když o tom píšeš, mělo by to mít úroveň. Jinak by totiž místo toho, co opravdu nemělo opustit  šuplík, stačilo napsat: JSEM SÁM A NENÍ TO OPRUZ. A já bych ti to podepsal, s tím že je fajn mít kámoše, když je nejhůř. Ale také jsem se samotou zažil pěkné chvíle, to jo.
U příspěvku:ex post
j'en ai marre (Občasný) - 11.8.2003 > Jo, tahle je fakt pěkná. S tou zvěří to jako zástupce fauny chválím.
U příspěvku:Cesta na Mars I
j'en ai marre (Občasný) - 2.8.2003 > Naprosto evidentní. Jak říká Kundera - "myslím tedy jsem" je věta intelektuála, který nezná bolest zubů. Vřele doporučuji Stopařova průvodce po galaxii.
U příspěvku:Chlapec, Chtíč a lišaj znovu rozmlouvají
j'en ai marre (Občasný) - 1.8.2003 >

Fuck the war!

Fuck USA!

Fuck US!

Fuck U!

Fuck the fuck amd fuck yourself!

U příspěvku:Strach
j'en ai marre (Občasný) - 30.7.2003 > Zkusil bych tohle obehraný téma (a jistě obecně známej pocit úzkosti) víc rozehrát. Za "reklamní trik" v mezích považuji mírně klamavý úvodniček, kde píšeš "Krátká báseň o tom, co se stane, když se necháme infikovat cizími řečmi."
Moc se toho netýkalo.
Zdravím!
U příspěvku:Bude tak líp
j'en ai marre (Občasný) - 30.7.2003 > Přeslička> Zdar. Můj oblíbený autor Ajvaz popisuje svvů tvůrčí proces takto: bydlí v domě, který je vytesán do skály, jen přední okna vedou ven. Vzadu má ventli, který když povolí tak prýští magma z podloží skály(ale to se musí uměť; povolit se musí, aby nebouchl, ale zas ne moc, aby nezničil dům). Vždycky nejřív teče takový hodně nečistý, ale když se chvilku počká je to lepší. Pak zavře ventil a láva tuhne - on jen chodí kolem a pomáhá jí do toho tvaru, který už sama trochu naznačuje...a pak je z toho socha.

Tvá věta "najednou v sobě cítíš příběh" mi to připomněla. Řek bych jen to, že jsi skočila hned po té "první várce", nepočkala až se to vyčistí a skoro vůbec netvarovala. A je to škoda, mohlo to být o to lepší.
Nicméně, už jsem taky několikrát podlehl svodu předčasné publikace, takže to chápu. Zkus přístě posečkat a tvarovat.

Měj se.
U příspěvku:Pravda o channelingové mystice Romana Palky.
j'en ai marre (Občasný) - 30.7.2003 > Vypadá to jako kachna, kejhá to jako kachna....tak to bude kachna. Supr, že někdo se sebral a napsal o tom, co je soudným lidem jasné už od začátku. Pomineme-li základní nesmyslnost pokusu popsat meditaci (protože, splynutí zabiju tím, že ho převedu do jazyka, tedy objektu), má tento článek praktický účel. A doufám, že jsi to poslal i jinam. Nemám nic proti mystice - moje cesta to není a bylo by dobrře, kdyby si mystici hlídali s kým jsou "v partě".
Z hlediska sociologického jsi dobrý případ heretika, odpadlíka. Od Nich už tě nic pěkného nečeká a přerušil bych veškeré styky.

Přeji tedy hodně štěstí a jestli jsi někomu pomohl, tak supr.

A jinak - kam se PODĚL ROMANN? KDE JSI? CO NÁM POVÍŠ?
U příspěvku:Reakce nejn na hovno na poštovní schránce
j'en ai marre (Občasný) - 24.7.2003 > Zůstávám neosloven. Cca do pěti minut zapomenu, že jsem to četl. Není to škoda?
Navíc si netroufám říct o čem to je. To sice (podle některých) sluší poesii, nikoliv však úvahám.
U příspěvku:Homo sapiens
j'en ai marre (Občasný) - 24.7.2003 > Opravdu jen lehce vtipné, musel jsem totiž překousnou profláké upocené hlášky. Co to má společného z úvahou, to bych rád věděl. Takže dávám tři za tu místy plytkost. Že je to žánrově cedle, neřešim. Jen se ptám, třeba jsem přehlíd myšlenku.
U příspěvku:Hodina entomologie aneb Pojmenuj své můry
j'en ai marre (Občasný) - 12.7.2003 > Chybka, sorry. Novej systém, dežorientace.
U příspěvku:Hodina entomologie aneb Pojmenuj své můry
j'en ai marre (Občasný) - 12.7.2003 > Dobrj název, zvláštní samota, atmosféra. Nejsem kritik básní. Víc po mě nechtějte. Snad jen že konec je dobrá myšlenka - proč ji neozvést (co dělám pro sebe, co pro druhé). A ještě: mezera po druhým dílu. To si možná od tebe někdy v hovoru půjčím - mám rád tuhle ironii. A taky by se pár mezer našlo. Ještě trochu víc čitelně a bude z tebe Gellner, tu náladu už to má, smajl.
U příspěvku:A o čem chcete pořád psát?
j'en ai marre (Občasný) - 12.7.2003 > Průměr. No, nechtěl bych to rozebírat českou žurnalistiku (která si neumí poradit ani s takovou ostudou jako je pan Korescký)...
Já to vidím podobně jako Borges - ve jedné povídce popisuje autora, který se rozhodl znova napsat Dona Quijota, lépe řečeno opsat. Světe div se, bylo by to nové dílo. Je to jednoduché, psaní je dialog, provokace, svádění světa, skutečnosti. Ta se mění, a tak se mění (nezávisle na autorovi) i psaní.
No stejně, k tý publicistice. Tak tedá máme spoustu informací, ale málo vědění. Dobrý novinář by měl být schopen informace analyzovat, dávat do souvislostí. To v dením tisku (snad až na komnetáře - v jinak hrozném - Právu) fakt nevidím (MF: bulvár, LN: hnízdo modrých tlachalů; mluvím o komentářích). Já čtu Literárky. Tam je jasný "odkud vítr vane", nijak se netají svou politickou orientací (taky proč?) a podávají delší články o zajímavých věcech. Jednou týdně je lepší než sedmkrát týdně (mluvím o čtení novim, nijak bych to nezobecňoval!!!).
U příspěvku:Kam patříme?
j'en ai marre (Občasný) - 12.7.2003 > Tak já teda nemám rád tenhle druh úvah, nevím jakou to má hodnotu pro čtenáře. Pro tebe to hodnotu má, podělíš se (nebo: vypustíš) svůj problém do světa, no proč ne. Ale nechtěj po mě, abych to bral jako slohovku, úvahu. Tolik stránka "formální".

Pokud jde o tvou orientaci, pak si prosím nenech namluvit, že je to nenormální a nepřirozené (jak o tom rád takto mluví Toono).
Je to tvá osobní záležitost (já sám bych svoji sexualitu na totemu neventiloval, ale to je otázka vkusu). Pokud jde o mne, já podporuji vše co učiní "nenormální" štastnými. Ješte jsem neviděl žádný rozumný argument proti homosexualitě, reg. partnerství, který by obstál. Držím palce, ať potkáváš fajn lidi a ať z toho (zbytečně) nemáš trauma. Měj se.
U příspěvku:Na čem lidé spí
j'en ai marre (Občasný) - 9.7.2003 > Patřím do sekty Redbullů a Semtexů, tvou filosofii neuznávám a nepotřebuju. Tvoje problémy na moji hlavu. Plánuju vstup do sdružení Mladejch Budíků----
U příspěvku:Když není kde studovat
j'en ai marre (Občasný) - 2.7.2003 > Nic nového. Jako článek neoriginální. Pokud jde o mne, nikdy bych nemohl volit sociální demokraty už kvůli jejich drzé lži, že školství je pro ně priorita.
U příspěvku:Muj svet muj dej muj zivot ma smrt...
j'en ai marre (Občasný) - 13.6.2003 > To si nech na hrob. Jinak viz. MZF.
U příspěvku:Několik dní historie
j'en ai marre (Občasný) - 13.6.2003 > Pěkný. Jestli se ti líbí takovýhle psaní, tak doporučuju P. Ouředníka, Europeana. Vlastně bych to asi nerozeznal, kdyby mi někdo tvůj text dal (to ale není výtka!). Je to dobrej styl psaní, jenže se to brzy vyčerpá. Ale tohle je dlouhý akorát.
Jenom mi vadí ten patetickej konec (Posl. odstavec). Nevím, proč na to šroubuješ otázku viny a neviny. A ještě takhle zjednodušený. Vím, že ti to možná připadá jako to zásadní, ale mě to prostě přebejvá. Shazuje to celej slušnej text do moralizování.
  <<< předchozí 
6.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter