|
U příspěvku:Můza |
j'en ai marre (Občasný) - 13.12.2004 > Hmmm, copak je to za kytaru? Takovej tvar a kobylku neznám. Fotkám nerozumím, sorry. |
U příspěvku:Otisk v tom čerstvě napadlém |
j'en ai marre (Občasný) - 11.12.2004 > V mým příštím životě, chci být básníkem.
Oprava: básnířkou, a zároveň obstojnou bubenicí.
(hezkou) |
U příspěvku:Hrubián aneb Záhada povadlého pyje |
j'en ai marre (Občasný) - 2.12.2004 > No, to je blbina - a tolik řečí okolo toho. Porno to není. Je to akorát hloupý. |
U příspěvku:USA má další prvenství!!! |
j'en ai marre (Občasný) - 9.10.2004 > Ach jo...dyž já furt nevím, kdo je kokot :-( |
U příspěvku:.: JDI OD MÝHO BOBRA!! :. |
j'en ai marre (Občasný) - 25.9.2004 > to je nějak malej bobr :-) . Ale což, na velikosti nezáleží. |
U příspěvku:Mezijezeří |
j'en ai marre (Občasný) - 16.9.2004 > Tak to se mi líbilo moc. Při tvých popisech jsem si vzpomněl na Jakubiskovu Nejasnou zprávu. Trochu pravdy má Quotidiána, když říká, že vykreslení věrné atmosféry 20. let nějteré věci překáží. Na druhou stranu, mně Jakubiskovsky snová krajina nevadí. Už jsem tě dlouho nečetl, ale musím říct: klobouk dolů před tou vaší úrodou :-))). Měj se a piš. |
U příspěvku:Mezi dvěma muži |
j'en ai marre (Občasný) - 29.8.2004 > Hihi, docela zajímaví škála, ovšem pochybuji o její použitelnsti v reálu :-). Ale jako úvaha je to dobře napsané. No, že bych se poptal okolí, jestli jsem Jižan nebo Seveřan, hmmm, kdepak mám ta telefonní čísla :-). |
U příspěvku:Polobůžek na literárním večírku |
j'en ai marre (Občasný) - 17.8.2004 > Hell, takže opravdu existují a není to výmysl CIA. |
U příspěvku:Seznámení |
j'en ai marre (Občasný) - 15.8.2004 > A hele, humor na totemu! A dobrej. |
U příspěvku:Borůvky |
j'en ai marre (Občasný) - 15.8.2004 > No, jsem sice na zrzky, ale i tohle vypadá pěkně :-). Báseň jest pěkným nápadem podaným sdělným způsobem. To oceňuji. |
U příspěvku:Maminko....:-) |
j'en ai marre (Občasný) - 30.7.2004 > Vysokoškolská klasika, hihi. |
U příspěvku:Terorismus ruku v ruce s demokracií |
j'en ai marre (Občasný) - 25.7.2004 > No, nic nového pod Sluncem - celé se to točí kolem této věty:
"
Pokud by se vláda rozhodla s teroristy nevyjednávat, což je jediný účinný boj proti terorismu, nesla by zodpovědnost za smrt svých lidí a nebyla by s to již nikdy ospravedlnit a vysvětlit své chování slepým občanům. V následujících volbách by tak následoval téměř jistý krach."
Resp. okolo spojení "slepí občané" - proč jsou slepí? No, možná taky proto, že jim vláda lže a dělá z nich blby. Občan už dnes nemůže mít stejné informace jako vláda z mnoha důvodů, což vládu zavazuje k tomu, chovat se důvěryhodně. Stejně jako slepý člověk důvěřuje, že ten, který se mu nabídal, že ho převede přes ulici ho v lepším případě neokrade, v horším nestrčí pod auto.
Text je průměrným komentářem, možná by se dal i lépe napsat - mám pocit, žes to nechal tak, jak ti to běželo hlavou, Jisté, je to úvaha, ale přeci jen taková kadence: A teď, Tímto se, A v tuto chvíli - to mi nějak nesedí.
Zdravím.
|
U příspěvku:Jiří myslí, že by se měl zastavit právě tady. |
j'en ai marre (Občasný) - 17.7.2004 > Tento způsob psaní zdá se mi velmi šťastný. |
U příspěvku:Smyslná voltyžérka |
j'en ai marre (Občasný) - 17.7.2004 > OK, jdu si pro atlas...ale i tak, s mým omezeným vhledem - však dobře víš, co jsem dělal při biologii - hodnotím kladně, neb i ve mne to zajiskřilo obrazem. A to je co říct. |
U příspěvku:ztracený klíč |
j'en ai marre (Občasný) - 17.7.2004 > Už jen proto, že jsem pár takových (teda, ne přesně těchto !!!) otevřel. Ale možná jsem to nepochopil, každopádně mi to připomnělo krásné chvíle života. A bez klíšťat. |
U příspěvku:faustovi a jedenácti markétkám |
j'en ai marre (Občasný) - 16.7.2004 > Ano, i tak nějak to bylo. Ohniště sedí, Eliot taky...jen ten kašpárek :-) Ale, kdybych si měl tipnout, tak močil do křoví - jako ostatní kašpárci. |
U příspěvku:Studna, Kruh a Osvícení |
j'en ai marre (Občasný) - 8.7.2004 > Dobrý postřeh, ale dělat z ¨toho seriál? Prostě příliš klipovité - a místy trochu krkolomné - , jak je dnes zvykem. Nicméně, jestli text slouží k autorovu pobavení a procvičení poostřehu, tak ok. I když, myšlenka alternativní historie je jak stará, tak plodná - uvidíme, jak s tím naložíš. |
U příspěvku:Volání divočiny |
j'en ai marre (Občasný) - 25.6.2004 > Hmm, to zní lákavě. Do toho jdu, tohle vypadá na celých 90%. |
U příspěvku:Když máte dojem, že víte jak na ně, prohráli jste |
j'en ai marre (Občasný) - 25.4.2004 > Hmmm, tak tohle je dobrej nápad - ale hlavně: výborně napsaný. Fakt mne nepustil, a a to tak moc, že jsem se neodtrh ani na to, abych si ho vytisk a přečet ho z monitoru.
|
U příspěvku:Mystik u piva |
j'en ai marre (Občasný) - 15.4.2004 > Tak ty vlasy jsou super!
|
U příspěvku:V Procesoru Stvoření |
j'en ai marre (Občasný) - 9.3.2004 > Kriste, to sou nabubřelý kecy! Já dávám přednost životu na této planetě. |
U příspěvku:Jaký ještě důkaz... |
j'en ai marre (Občasný) - 9.3.2004 > Kelly> Jasně, jde přeci o hlubku kritiky...nebo to je metafora? Já s váma, básníkám nemůžu kamarádit, to jsou samý metafóry porád...No nic, jdu umejt pullitr a zkusím jak se vejde. |
U příspěvku:Jaký ještě důkaz... |
j'en ai marre (Občasný) - 9.3.2004 > Kelly> Dobrá, dobrá - jsemť hrdým držitelem bobříka míření, přec se ptám: kolik pokusů a z jaký dálky? |
U příspěvku:Jaký ještě důkaz... |
j'en ai marre (Občasný) - 9.3.2004 > Kelly> Aj! Alvárko na koleji nemám. Stačí stouni a pullitr, do kterého hodím sardinku? |
U příspěvku:Jaký ještě důkaz... |
j'en ai marre (Občasný) - 9.3.2004 > Krásné |
U příspěvku:Psaní pro Boha a Ďábla |
j'en ai marre (Občasný) - 2.3.2004 > Já si zvolil podobně. I když mi Sartrův ateismus přijde příliš militantní, připomněl bych dvě místa v jeho díle - pro inspiraci.
Podobu pekla, která není vázána ani na smrt a ani na ďábla najdeš v dramatu S vyloučením veřejnosti. Shrnul bych to do známé věty: "Peklo jsou ti druzí". Moje čtení této věty je ne zcela v duchu Sartra - ni ďáblu, ni bohu nejsi odpovědný, ale druhým lidem, kteří s tebou sdílejí - a spravují - tuto planetu.
Druhým dílem je stěžejní myšlenka dramatu Mouchy (které počítám za nejlepší kus od Sartra) - tajemstvím moci bohů je to, že lidé si neuvědomují svou svobodu (ano, spojitost d f"alešným vědomím" je zřejmá a přiznaná). Pokud si ji lidé uvědomí (spíše: připustí) a přijmou ji, bozi ztrácejí moc. Něco jako smrt Boha u Nietzscheho. Stejně tak mám ale rád Kosíkovu větu o tom, že kde nevládnou bozi vládnou strašidla. Život mezi těmito dvěma póly je údělem lidí a tak trochu tím, co si představuji po Nietzscheho nadčlověkem.
Abych nepřekvapil, zakončím ještě Bělohradského větou, která se mi velmi pozdává. Pojednává o možnostech filosofování po Osvětimi. "Nesmíš se opřít o nic, co není smrtelné", formuluje první imperativ své filosofie a dodává: "Metafyzické kategorie jako esence, substance, první příčina jsou stejně lhostejné k životu jako bota esesáka".
Obdobně se mi vryla do paměti ta pasáž z Posledního pokušení Ježíše Krista (autor Nikos Kazantzakis byl za knihu exkomunikován), kde Ježíš na cestě do kláštera potká stařenu. Na její otázku kam jde, odpovídá že do kláštera, hledat Boha. Stařena se podiví, proč by měl Bůh přebývat mezi kleštěnci. Není snad Bůh tam, kde je rodina?
Vím, že hodně cituji - ale není to tím, že (jak mi bývá podsouváno) nemám vlastní názor nebo se snažím oslnit svým čtenářským deníkem (případnáým zájemcům se omlouvám, ale nevedu si ho). Taková interpretace mých slov mne vždycky mrzí. Výše uvedené řádky jsou zkrátka něčím co formovalo a je součástí mého světonázoru a já se rád s každým podělím o zdroje své inspirace.
Krátce řečeno - i já věřím v lidský rozum, který však neztotožňuji s racionalitou. Na druhou stranu nemám potřebu bojovat za ateismus - osm let jsem strávil na Biskupském gymnásiu a tak jsem mohl potkat snad všechny myslitelné odstíny křesťanství a ateismu. A musím říct, že některých křesťanů, ať žáků či učitelů si považuji dodnes. Vedlejší produktem mého středoškolského vzdělání jsou dvě alergie - stejnou vyrážku dostávám z vědeckého ateismu jako z křesťanského kýče.
|
U příspěvku:Ne(ná)viděná racionalita |
j'en ai marre (Občasný) - 2.3.2004 > Mou reakci najdeš zde: http://www.totem.cz/enda1.php?a=58949. Tvůj text je vysoce inspirativní a dobře napsaný. |
U příspěvku:Znáte tři české lži? |
j'en ai marre (Občasný) - 26.2.2004 > Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj, to je ale hnusnej sexismus - co si ty ženský nevymyslí ;-). Ale dobrej fór. |
U příspěvku:pokračování k legitimitě |
j'en ai marre (Občasný) - 16.2.2004 > |
U příspěvku:pokračování k legitimitě |
j'en ai marre (Občasný) - 16.2.2004 > Antiamerický kýč, naprosto bez myšlenky. Zdravím váš klub, ale s tímhle se nechlub. A když se vysmíváš tuposti Američanů, tak to aspoň napiš správně česky, ty Bagdáte :-)))). Haj hou. Jsem zklamán, ale naučím se s tím žít....doktor říkal, že to pujde.
Ale když o tom tak přemýšlím :-)))):
"Nutno je v životě účast mít,
k některé přidat se straně
a srdce své nastavit dobře mířené ráně"
Autorem je:
A) K. Marx
B) F. Šrámek
C) F. Gellner
D) J. H. Krchovský
E) J. Gagarin
F) R. Reagan |
U příspěvku:USA má další prvenství!!! |
j'en ai marre (Občasný) - 13.2.2004 > Hm, takové zprávy ze světa. Teď ještě přemýšlet co s tím. Haj hou. A bacha, ať nespadneš do laciného antiamerického kýče. To je brácha oblíbeného antikonzumního pozérství. Zdar.
PS.: Zajímalo by mne, ve které válce použily USA jako první chem. zbraně. Já mám pocit, že bojový plyn byl poprvé užit u francouzského Ypres v první světové válce. Proto se mu říká Yperit. A tuším, že to byli Němci. Ale možná nemám dobrou paměť. |