Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 6.7.
mistr Jan Hus
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 4.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Vítr
toyenka (Občasný) - 16.1.2004 > :-) určitě víš, že vítr toho stíhá víc, než dokážeme vnímat..vidět, cítit.. :-))
U příspěvku:Oříšková
toyenka (Občasný) - 15.1.2004 >

Dík za reakci, jednou po čase jsem sem na Totem dala jen jeden pocit, takový detail převedený do písmenek.. Abych vás stále nezdržovala "dlouhým čtením" :-)

Jinak, je to proza, jednou třeba právě tenhle pocit ujístím do nějaké povídky. Vždycky to tak dělávám, schovávám si detaily a ty pak vkládám do povídek.. do delších celků.. Takže, je to proza, i když.. :-))

 

U příspěvku:Jinovatka
toyenka (Občasný) - 2.12.2003 > Víš co je tohle za pocit? Jen jsem škrábala ráno jinovatku ze skla auta... nic víc.. taková pitomost.. mrzly mi prsty na okně auta a já nadávala jako špaček.. :-)) a najednou jsem se začala těšit na skutečnou zimu.. :-)
U příspěvku:Jinovatka
toyenka (Občasný) - 27.11.2003 >  ale on už se stavil.. ale nechal tu jenom po ránu tu svou vlezlou sestřičku..
U příspěvku:Plíživá
toyenka (Občasný) - 26.11.2003 > Sakra, vy mě to snad donutíte předělat.. Víš, ona to je spíš podle mě tak trochu lyrická proza.. a jenom náhodou se občas cosi rýmuje... Jenomže tohle dát jako prozu, tak se budu rdít.. řekněme.. že to je "dost surově přírodní"  (jo, díky.. je to fakt o těch obrázcích "čehosi" )
U příspěvku:Plíživá
toyenka (Občasný) - 26.11.2003 >  nedělej si iluze, pohodářko, jsem nenapravitelná..
U příspěvku:Plíživá
toyenka (Občasný) - 26.11.2003 > Ty ano, já ne.. Sice se mi líbí od jiných poezie, co připomíná dokonalostí matematický vzorec, ale nevracím se k ní později.. Je to hezké, dokonalé... ale není v tom to, co neustále hledám.. Tak si pro sebe píšu obrázky nedokonalosti a dumám, jestli ty mé pocity někomu něco řeknou, někoho osloví jako mě.. Takže "neosekávám" "nepočítám rytmus" "nezdokonaluju"... promiň... :-)
U příspěvku:V podzimu
toyenka (Občasný) - 26.11.2003 > Díky, já na poezii moc nejsem, ale kdosi mi řekl vykašli se na rytmus a jen prostě zachyť myšlenku.. Je to jen pokus.. :-))
U příspěvku:Vzpomínky na Nainu I.
toyenka (Občasný) - 3.11.2003 >

Dík. Víš, že jsi první, kdo mi řekl, že jsem milej a příjemnej? Hm...

Vypadá to jako pohádka, viď? Ale tahle povídka přeci jen o něčem z lidskýho života je.. Jen se k tomu propracovat přes tu počáteční atmosféru..  (nemůžu si pomoct, prostě se mi nechce přeskakovat a zkracovat ten příběh jen kvůli obyčejnému ději...) Nechávám to plynout trochu pomaleji...

U příspěvku:Vzpomínky na Nainu I.
toyenka (Občasný) - 23.10.2003 > Něco ti prozradím: Když se mi tenhle příběh vylíhnul v hlavě, tak jsem na Petra Pana a Cink vůbec nemyslela. Ale pak, když už tu byl, tak jsem v tom začátku tu Cink taky viděla.. a říkala si, jestli od toho nejít pryč. A pak jsem si řekla, že ne, že to napíšu.. že je ten příběh o něčem jiném, než Petr Pan a že to přežiju, když mi to někdo bude vytýkat. Uvidíme.. jestli z toho nakonec bude Cink, nebo něco jinýho.. Celé to ještě dopsané není, je jen příběh v mé hlavě.. :-) A díky..za bodíky.. :-)
U příspěvku:O minulém člověku
toyenka (Občasný) - 21.10.2003 > No, nejdřív se to mělo jmenovat Pitevna a měla to být proza.. (ještě se k tomu tématu třeba někdy vrátím), pak jsem ten název přesunula na konec.. A jenom naťukala veršíky, který mě napadaly, když mi o tý pitevně moje holčička vyprávěla.. Asi budu mít v povaze zbytečně vysvětlovat.. Proč? Zjistila jsem, že na světě je víc těch druhých (co to potřebují), než těch prvních (kteří jsou tady na Totemu ).... Díky, Lian - že bych u tebe bodovala s veršíky, to by mně nenapadlo.. (jsem přece jenom na tu prozu..)
U příspěvku:Dešťová
toyenka (Občasný) - 16.10.2003 > Já si skutečně skládám písmenka jen tak pro radost a tady se třeba někdy s někým o ni rozdělím.. O ni a o své pocity.. nic víc.. :-)) 
U příspěvku:Dešťová
toyenka (Občasný) - 14.10.2003 >

Nejlíp to dneska vystihla Lian, řekla asi: "Když tady asi málokdo pochopí, že ti nejde o ambice, ale jenom o pocity.. Každý tu hledá dokonalost, originalitu.. "  Proč?

odpovědi... co lidský jazyk rády svědí...
odpovědi.. mají ten staletý nádech šedi..
a jen někdy je lidské hlavy vědí..

Asi tak... :-)) díky za váš čas, snad jsem ho moc nezneužila...

U příspěvku:Dešťová
toyenka (Občasný) - 14.10.2003 >  Nikdy s sebou nenosím tužku a nečtu téměř žádné básničky (takže sice vím, že používám zřejmě výrazy, které již použili jiní, ale zase mě to až tak jako tebe nedrásá..) . ty veršíky jsou o mém pocitu a přišly samy.. Když už dlouho přešlapovaly ve frontě, jen jsem je naklepala sem na totem.. Ale tužku bys mi musel půjčit ty.. Víš, ono už všechno bylo napsaný, nesnažím se oslnit a ani přijít s něčím novým... Ale říkám si, třeba ten pocit, co je v těch veršících, někomu udělá radost.. Je to subjektivní zachycení jedné chvilky.. nic víc.. :-))) prostě taková Dešťová.. :-))
U příspěvku:Zastavení
toyenka (Občasný) - 14.10.2003 > Ahoj, díky za přízeň.. Nepíšu básničky, jenom mě honily verše.. Asi to škobrtá, ale co chceš za 2 minuty mého času.. :-)) Mé veršíky jsou takové hraní s písmenky... a já jsem hravá..
U příspěvku:A o čem chcete pořád psát?
toyenka (Občasný) - 14.7.2003 >

Hmmm.... Svět má spoustu odstínů šedi. Podle Gausovy křivky normálního rozdělení má "průměrnost" nejširší zastoupení... Myslím na čtenáře.. Tenhle článek byl napsaný, aby lehce provokoval průměr.. A vida, vyprovokoval i tebe k nějakému názoru.. Pro průměr nelze psát nadprůměrně (většinu to pak nudí a rozptyluje, neudrží pozornost...)

 

Díky za názor.

U příspěvku:Vítej marioneto!
toyenka (Občasný) - 8.7.2003 > MZF: Takže problém příjmač - vysílač a frekvence..  Taky když čteš noviny, tak se nějak nemůžeš začíst a říkáš si, že tam ty články jsou za každou cenu, aby měli co prodávat? Tenhle článek byl reakcí na jeden takový nemastný, neslaný v novinách. Nemastný, neslaný - ale plný informací. Tenhle je bez informací, jen o atmosféře vnímané až příliš subjektivně (mimochodem, dostala jsem za něj pěkně vynadáno.. )
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 2.7.2003 > No ja, mně je naprosto jasný, co vám oběma na tom vadí. Ale právě v tom se zase já vyžívám.. Subjektivní pocit ze čtení.. Ale právě tuhle pasáž, která je pro dost čtenářů konfliktní, tam potřebuju. Protože bych jinak nevykreslila tu postavu, která je v dalším poměrně tvrdá a nekompromisní. Je to prozrazení citu na někoho, u koho by ho třeba ostatní ani nehledali. A pak, další děj se občas připomene ty japonské okamžiky jako jedno z mála hezkého, co se člověku v životě přihodí.. Ale je tu i úvaha, jestli to za to všechno skutečně stálo.. Je to mimochodem román, proto to je zdlouhavé. Mělo by se to číst v klidu a beze spěchu. Na netu to není právě vhodné, vím. Především kvůli té zdlouhavosti, tato místa jsou pomalejší, je to pocitovější a barevnější.U někoho to cosi evokuje, někoho právě tohle nudí. Ale když se tím pročteš, nakonec zjistíš, že ta dynamičtější místa (která se většině líbí) čtenáří rychle vypadnou z hlavy, ale právě tyto pocitévé části tam zůstanou.. Je to divné, ale je to moje zkušenost se čtením.. :-))
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 28.6.2003 >

Arutha: Je to takový moje malý dilema.. Jak se v psaní vyhnout červený knihovně, když on život ve své podstatě do ní občas sklouzává..  Tedy, červená knihovna mívá dobrý konec, Jehličí dobrých konců moc nemá, takže si nemyslím, že by to až nějaká červená knihovna byla. Ale je to ten problém jak psát o Životě a vyhnout se přitom vztahu mezi mužem a ženou se vším, co k němu patří... Hm? Vidím to tak, že v životě každýho člověka jsou hezký i ošklivý chvíle, kdybych se těm hezkým vyhnula, byla bych neobjektivní. Ale vystavuju se pak nařčení z červený knihovny, vím.. A teď druhá záležitost - Jehličí tě po chvíli nudilo. Toho jsem si také vědoma, je to delší celek, ukázka z románu a ne článek do časopisu, kde čtenář očekává v rychlém sledu úvod, stať a závěr, tohle je něco jiného. Vyčítají mi i tu přemíru "kudrlinek".. Ale to mě na tom právě baví, psát hodně barvitě. Já totiž právě takové texty vyhledávám i pro vlastní čtení. Mám pocit, že strohé dynamické texty sice vyhovují dnešní době, ale zase na druhou stranu čtenáře o moc ochuzují. Ale to je jen můj subjektivní názor. Nakonec, můžu si to v románu dovolit, není to detektivka, aby to vyžadovalo strohost a děj plný dynamiky. V Jehličí se ta dynamika s pomalým popisným textem střídá, je to takový můj experiment.. Jsou tam části pohodové i části hodně dynamické. První kapitola je spíš pohodová, protože vlastně čtenáře seznamuje s první postavou, jejíž životní osud v rozdahu asi 13 let pak román sleduje..

A mimochodem, díky za poznámku, právě kvůli takovýmhle poznámkám ten text sem dávám.. :-)) toy

U příspěvku:Večerní
toyenka (Občasný) - 27.6.2003 >

..... - jak jiskry nadrobené kolem ohně do popela....

 

Hm? :-))

U příspěvku:A o čem chcete pořád psát?
toyenka (Občasný) - 27.6.2003 > Řemeslo? Jen 15 minut mého času.. A jen jedna jediná myšlenka.. Jak pořád čteme o jednom a nikde nic objevnýho.. Neměla jsem chuť tam dávat nic víc, než pocit z toho, že když otevřu noviny, tak je to pořád stejný.. Jenom se to jinak tváří.. A já pitomec je pořád znovu a znovu čtu..  Radši se vrátím k tomu Jehličí.. Jo, díky za čas.. A za poznámky..
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 25.6.2003 >

Neboj, ono se to zase na tu Vysočinu vrátí, tohle je jenom výlet do minulosti.. Aby se dala posléze pochopit současnost.. Ale asi tady na totemu si už Vysočiny víc neužiješ, nechci sem dávat víc než 1. kapitolu..  :-)))

U příspěvku:Horské nocturno
toyenka (Občasný) - 24.6.2003 > Myslím, že to chce jen pár malinkých úprav a jako celek to je na jedničku.. Jestli si ty drobnosti odmyslím a hodnotím celkový pomoct, ale těch pár detailů.. Mě prostě nepřeválcuje, když se mi to jinak líbí...
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 24.6.2003 > Jo, jo, opakuju. Je to tím neustálým čtením po sobě, měla bych to nejdřív už konečně dopsat a pak to přečíst teprve celý, ne se jen vždycky na chvíli vrátit k nějakému kousku. Vím.. Jednou to tak udělám, ale problém je v tom, že i tak do toho textu stále něco dodělávám. Zrovna s tímhle, cos načala, jsem si hrála včera, něco jsem tam chtěla dopřesnit. Nakonec jsem to stejně nedopřesnila, jenom se mi místo toho povedla tahle záležitost, to je život.. Prostě je to dlouhý a nechce to uspěchat, měla bych to nechat chvíli u ledu.. Ale díky, díky vílo, aspoň mi někdo připomene, že práce kvapná, málo platná. Jenže tady to je spíš tím, jak do toho pořád šťourám, chi chi... Opravíme, Karkulko.. tak, a je to.. Stejně se to bude ještě tolikrát česat i cuchat... :-))
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 19.6.2003 > V té první kapitole budu o Japonsku ještě chvíli povídat, je tam nádherně a byla by to škoda to vyprávění odfláknout, hm? Jen jestli to bude někoho zajímat.. :-))
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 19.6.2003 > Toto je 5. část první kapitoly románu Vysočinské jehličí. Od autorů totemu se neočekávají romány, no já to stejně riskuju.. Plánuju sem dát jen tu první kapitolu, nechci zahlcovat čtenáře.. Třeba se pak zase vrátím k povídkám.. I když, mnoho z těch, které jsem sem v minulosti dala, jsou právě součástí tohoto románu.. Ten příběh se klidně mohl stát.. Je o lidech, o obyčejných lidech..
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 10.6.2003 > No ja, dlouhý.. to víš, próza.. a ke všemu ne novinařina, tak k vodě nebo na dlouhý zimní večery.. Ale jsem ráda, že se to aspoň někomu líbí.. že bych zase zkusila něco kratšího? Ale když já se vyžívám v tý rozvleklosti.. :-)))
U příspěvku:Tady tak žít...
toyenka (Občasný) - 4.6.2003 > Jo, v sobotu budu tam.. Na ysočině a budu se kochat vysočinským jehličím.. Hele, vem to po státovce, pak odboč na vedlejší, druhá odbočka je na štěrkovou cestu mezi polem a u tý velký lípy to vem do leva po louce.. Budu tam..
U příspěvku:Jehličí z Vysočiny
toyenka (Občasný) - 2.6.2003 > Díky za přízeň a za vytrvalost. Tohle je trochu víc rozvláčnější příběh a ty propletence v něm jsou, ale až později. Přijdeou tak nějak samy od sebe, v běhu docela normálního života.. Zkouším napsat příběh, jako by se skutečně stal. Je to vlastně příběh života.. Žádná detektivka, jenom obyčejní lidé, zajímavý snad jen tím, že je sledujeme, že se s nimi radujeme i pláčeme.. O tom by to mělo být. O obyčejných lidech. :-)) A možná si v tom čtenář později najde i různé zajímavé momenty.. uvidime, hm? TAk ještě jednou díky..
U příspěvku:Tady tak žít...
toyenka (Občasný) - 2.6.2003 > Myslím, že tě Lian jednou pozvu k nám, to by byly fotky.. Ta oranina tam (jestli jsem to správně identifikovala) tam působí spíš jako dálnice, která vede bažantí oborou.. Je to jaro, ale tak nějak zmoklý..  Svítí tam slunce a přesto je to spíš smutný..
U příspěvku:Přítel
toyenka (Občasný) - 2.6.2003 > Hele, tohle je výkřik a ne literatura. Ty se hledáš.. Moc zmatku v hlavě, chce to čas. Vydrž a nedělej blbosti, chce to víc o těch cestičkách přemýšlet, hm? :-))
  <<< předchozí 
4.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter