Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 14.6.
Roland
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Mechové jezírko-Rejvíz
--------- (Občasný) - 17.5.2008 >
U příspěvku:A pak, že nejítají!!!
--------- (Občasný) - 17.5.2008 >
U příspěvku:Arabská kaligrafie
--------- (Občasný) - 13.5.2008 >
U příspěvku:Dobrou noc
--------- (Občasný) - 9.5.2008 > Domnívám se, že autor-fotograf, jak správně zaznělo výše, má obě děti ve sklepě/mražáků. Je načase informovat o této sérii policii. Ale fotky jsou hezké, i verše mi připadají jako výrazný nadprůměr, porovnávám-li s běžnou úrovní Totemu.
U příspěvku:Zamilovaná
--------- (Občasný) - 5.5.2008 > ale za ty krásné fotky musím.
U příspěvku:Zamilovaná
--------- (Občasný) - 5.5.2008 > Pokud to nepíše Emmet, tak je to asi pravda.
U příspěvku:Ráno
--------- (Občasný) - 25.4.2008 > Ondřej> Máme dost podobné představy... :-)
U příspěvku:Láska má
--------- (Občasný) - 23.4.2008 > oba jsou hezcí... nějaké homevideo bych fakt ocenil. :-)
U příspěvku:Proč tě nemám rád
--------- (Občasný) - 20.4.2008 >
U příspěvku:Tak nějak mě to všecko sere, pičo
--------- (Občasný) - 19.4.2008 > 300 tisíc doláčů v piči, já to seru. :-)
U příspěvku:Tak nějak mě to všecko sere, pičo
--------- (Občasný) - 19.4.2008 > :-)
U příspěvku:jaro IV
--------- (Občasný) - 18.4.2008 > Mně se zdá, jako by tam byl překlep. Nemělo být spíše ODSOULOŽÍM všechny vaše představy? :-)
U příspěvku:Nahý klaun
--------- (Občasný) - 20.3.2008 >
U příspěvku:Poslouchejte, komunikujte, bděte...
--------- (Občasný) - 12.3.2008 > Petr Christov> Pokud jsi to přehlédl, máš mailika v poště. Je v příloze. Kdyby to nešlo otevřít, napiš mi. ,-)
U příspěvku:Poslouchejte, komunikujte, bděte...
--------- (Občasný) - 11.3.2008 > Nebo ICQ - pošli mi kontakt do pošty. Líp je kecnout online, než vypisovat traktáty.
U příspěvku:Poslouchejte, komunikujte, bděte...
--------- (Občasný) - 11.3.2008 > Ještě jsem se k němu nedostal. Ale již záhy. Vím, že Ti slibuju napsat už velice dlouho. Ostatně - nemáš Skype, Petře?
U příspěvku:Poslouchejte, komunikujte, bděte...
--------- (Občasný) - 8.3.2008 > Petře, napíšu ti pár řádků do mailu o tom Tvém psaní. Dneska večer.
U příspěvku:Ráno
--------- (Občasný) - 8.3.2008 > Mně se to moc velice líbí.
U příspěvku:Jaro v Grand Canyonu
--------- (Občasný) - 8.3.2008 > ale jo, ctihodnosti. :-) koukám, že vám již taky dobře přeskakuje.
U příspěvku:Slunce září a listí padá vzhůru
--------- (Občasný) - 6.3.2008 > Není to na začátek vůbec špatné, georgí. :-)
U příspěvku:Home (dis)Credit
--------- (Občasný) - 27.2.2008 > opravdu poutavé čtivo... :-)
U příspěvku:Dinčo
--------- (Občasný) - 28.1.2008 > Yo!
U příspěvku:Láska, sex a lajničky
--------- (Občasný) - 5.8.2007 > Vypravěč, který se domnívá, že člověk po "několika gramech >>koxu<<" bude řešit, zda šestnáctka, nebo šedesátka, či že bude ještě vůbec blábolit, ve mně probouzí hluboký dojem, že autorem je šestnáctka.
U příspěvku:Plameny lezou na mozek
--------- (Občasný) - 24.5.2007 > :)
U příspěvku:ACID CIRCLET
--------- (Občasný) - 15.4.2007 > Prostě miluju tenhle žánr povídek, ve kterých proti sobě sedí dvojice tvrdejch mladejch pankáčů, jeden šňupe crack, druhej si píchá marihuánu rezatou setkou a jen tak zlehka, v rozmarném rytmu adolescentních úvah diskutují o kvintesenci bytí, zatímco nás extradiegetická fokalizátorka zaplavuje výrony svého (post?)pubertálního sentimentu, který bohužel na čtenáře se nijak textem nepřenáší... Ale tři bodíky to na Totemu dá. :)
U příspěvku:Comic strip
--------- (Občasný) - 9.4.2007 > ano... pěkné...
U příspěvku:Barvy interpretace
--------- (Občasný) - 2.4.2007 > Sugerovaný žert ve mně navozuje přesvědčení, že Lyryk přece chtěl cosi říct. A s tím, co mi zde vylézá, popravdě moc nesouhlasím.


Zde důvody:


1. Autor není žádný cynik... Jen trochu pozorný čtenář rozezná ve všech textech hluboký stesk a moralismus. Chceme-li popsat ráj, lze to i tím způsobem, že vypíšeme peklo.

2. Inkonzistence (skrytých) výtek. Na jedné straně si Lyryk uvědomuje, že forma je výsledkem schopnosti dát formu, na druhé straně pak jest naznačováno, jako by autor přece byl primitivem neužívaje v těchto konkrétních případech jiné formy, než té, jíž užil, např. způsobu podmiňovacího. To je úplně totéž, jako bychom vytýkali Villonovi, že nezná metafor. Je jisté, že Villon by svedl psáti s metaforami, leč k tomu, co psal, se mu nehodily.

3. Implikuje se, a s tím skutečně hluboce nesouhlasím, jako by poetično sídlilo výhradně kdesi na subatomární úrovni jazyka. Pozor. Ono tam dlíti nepochybně může, není však pravda, že musí. Přirovnejme jazyk k šicímu stroji, abychom si líp porozuměli. Můžeme ho rozebrat na součástky, tyto naleštit a vystavit co artefakty, můžeme totéž udělat s celkem, ale můžeme ho taky použít k výrobě čehosi dalšího. K tomu budeme zřejmě potřebovat - ó ano! - látku. A právě zde je bod nejdůležitější, čtvrtý.

4. Lyryk opět podsouvá, jako by poezie vzešlá z konkrétních citů, dojmů a zážitků byla jaksi méněcenná vůči té, jejímž obsahem jest kdosi sedící v koutku s papírem, slovníkem a touhou napsat báseň. Osobně se domnívám, že ve skutečnosti je tomu naopak.


Za zájem a k Velikonocům bodíky a déčko. :)
U příspěvku:Modřanské postsynchrony
--------- (Občasný) - 28.3.2007 > Mirku (avi opíječovi), abychom se takříkajíc necmrndolili na fleku, mohl bys mi prosím jako člověku ne zcela literárně neangažovanému a nepovolanému vyložit v nějaké mně známé řeči (čeština, polština, angličtina, němčina, slovenština), co jest obsahem výše publikovaného textu? Ocením i kritické vydání této básně doplněné o číslované odkazy k jednotlivým řádkům například takto:


má krátký dech[1] červ šlach[2]

na odsvalené[3] lebce[4]


1 – tydle slova mě napadly, když jsem potkal sousedku.

2 - chá, chá, tak todle bys, vole, nedal. to je vodkaz na jihokorejskýho básníka Kim-Han Haha, on tam měl v tom výběru, jak mi ho pučil egil, takovej vobrat "červ tlach, červ strach". no, a já - jak sem to čet - tak mě ti hned napadlo - červ šlach, tak jsem to tam prdnul.

3 - ta odsvalená lebka, to mi přišlo, jako že prostě je taková vodkrytá, chápeš, jako - totálně vodhalená, to sem jako myslel. ale to slovo nejni ode mně, vymyslela ho Malke po třetím červeným, jak jsme seděli u Monty. Já tam měl nejdřív na "vodhulené", ale ona mi říká, že to nejni spisovný, že když už tak odhulené, ale Monty, jak si dala práska z brka, říká: "co dybys tam dal odsmažené?" No a v tu chvíli, jak by do Malke vjel čert, dala mi pusu a říká "odsvalené". tak sem to tam seknul.


  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter