Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
zirael
(žena)
Občasný
Na Totemu: 53715x
Napsat zprávu

Nepublikuju tady a ani nepíšu od roku 2006.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Klášterní samota
zirael (Občasný) - 10.2.2009 >
U příspěvku:Jen vstup
zirael (Občasný) - 30.1.2009 > no to je krása
U příspěvku:Na vodách tichých tůní
zirael (Občasný) - 28.1.2009 > jako z Elle. Zvrhlé Elle.
U příspěvku:Umění pomoci. Bezejmenné básně. Předmluva
zirael (Občasný) - 22.1.2009 > až budu mít po státnicích, vydám se do pralesa pratexta i neotexta. doporučuju předem.
U příspěvku:"O básních ...
zirael (Občasný) - 16.1.2009 > "nezvolil-li by jsi Boha. " - to je pekelná čeština, je-li by to být čeština.
ale jinak; v něčem; jo...
U příspěvku:Největším rizikem je sexuální styk z cizinci
zirael (Občasný) - 14.1.2009 > Ing. Zleditor> měla jsem na mysli téma "bodíky", který jsem souběžně diskutovala se ztratilou - vy jste si toho nevšimli, že u těch bobků dole u hodnocení je napsáno "bodíky"!? (anebo to tam bylo vždycky.... :-/)
U příspěvku:Největším rizikem je sexuální styk z cizinci
zirael (Občasný) - 13.1.2009 > ztratila> mělo by se to hodit na fórum - TO je nosné téma! :)
U příspěvku:Největším rizikem je sexuální styk z cizinci
zirael (Občasný) - 13.1.2009 > číňani:)

...a teď jsem si sakra všimla, že bych ti měla přidělit "bodíky"; cože? nebyly to vždycky "body"? nebo už jsem tak mimo...
dám ti radši jen doporučení
U příspěvku:Terezín v zimě
zirael (Občasný) - 11.1.2009 > ...j e ž se utrhla
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > (a ještě mě napadla zrádná myšlenka, jestli si tady ze mě někdo nedělá pekelnou legraci... však by nebylo divu, když je silvéstre.)
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > ehm, ha. otevřela jsem mysl a zjistila, že tu asi už není co dodat. ještě si musím z těla orvat ty svazující předsudky, abych se dovlekla do jídelny na polívku. dost ji tam přesolují, ale možná to dnes uvidím v jiné, příznivější rovině.
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > jo tak mezi křesťanem a rozumným člověkem, jo? no tak tahle myšlenka tam byla vážně skrytá, to jsem z toho skutečně nevyčetla.
co kdybyste ještě chvilku postál nad Holanem, než se pustíte do hloupých textíků? třeba vás napadne, že lepší formou na vše skryté myšlenky by byl pamflet nebo taky leták do schránky. literatuře to prosím vás neprovozujte...
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > nicméně tu stále trvá pochybnost o tom, co měl ten text říct, že. čirý popis je slohové cvičení, ne literatura...
U příspěvku:Tříhlavá saň
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > LidaStudenovska> ber to tak, že ty jsi tu svrchovaný autor a je zcela na tvé úvaze, co budeš psát a jak. ostatní jsou zase svrchovaní čtenáři, na jejichž svobodné úvaze leží jejich hodnocení. měla by to být otevřená, nezaujatá spolupráce; to je ovšem ideální, nereálná představa. takže se holt musíš popasovat s tím, že se vždycky najdou negativní hlasy, stejně jak ty pozitivní. a ty si z nich soukromě vybereš, co je pro tebe relevantní, a co nepodstatné.
a co se týče vývoje - netlač na pilu.... je to záležitost dlouhých měsíců a let. vážně. kdo říká něco jiného, kecá.
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > Ale jasně, že jsem si to přečetla. Akorát, že jsem tak nějak nepochopila smysl toho textu, zdali je to satira, nebo realistický obrázek, vtip, nebo co dalšího. Tak jsem přidala otazník atd.
U příspěvku:Tříhlavá saň
zirael (Občasný) - 31.12.2008 > ariel> však já si to myslím taky (o tom vyvíjení). ale někteří se holt vyvíjet nechtějí, nepotřebují to, a vnutit jim to nelze, že... tak si myslím, že dokud si budou psát to "pohlazení" a nebudou ostatním vnucovat, že tohle a jedině tohle je ta vopravdová poesia, tak ať si dělaj, co chtěj. ale tobě je to ostatně jasný, že jo? .)
U příspěvku:GIVE TIT FOR TAT
zirael (Občasný) - 30.12.2008 >
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 30.12.2008 > !?
U příspěvku:Rozhovor s paní Magdou cestou na pobožnost
zirael (Občasný) - 30.12.2008 > ?
U příspěvku:Tříhlavá saň
zirael (Občasný) - 30.12.2008 > dívala jsem se, že tě na fóru zdrbla stará drsná garda... sice bych jim dala v lecčems za pravdu, ale zas musím přiznat, žes to slízla za dlouhou dobu za všechny místní "princezny". tj. nespravedlivě tvrdě. a protože píšeš, že stojíš o "kritickou kritiku", zkusím to teda vážně a bez ironie.

pokud se poezií vypisuješ ze svých trablů a snů, vykašli se na kritiku i body a vkládej sem cokoliv, co ti od ruky pojde. nactiutrhači se časem unaví a možná se ti podaří najít pár duší, který ti budou přát a se kterýma ti tady bude fajn. což - zdá se - chceš.

pokud to s poezií myslíš vážně, začni tím, že ji budeš číst. zní to banálně, ale přes to holt nejede vlak. ušetříš si tak spoustu pokusů a omylů a nebudeš muset složitě objevovat ameriky, co tu straší už třeba celé století. začni něčím přístupným, jako už doporučovaným Skácelem, též Seifertem, Nezvalem, možná Mikuláškem.

za třetí: zkus zvážit svůj pohled na poezii. není to bedekr konkrétních lidských citů, ani dopis, ani marné volání. nesnaž se být konkrétně pochopena - to básni strašně škodí. proč trvat na tom, že "tříhlavá saň=negativní emoce"? nech čtenáři svobodu, ať v básni najde to své, co se ho dotkne. to tvé se ho dotknout ani nemůže, páč čtenář tě nezná, husy s tebou nepás a nad každýho rozlitým mlíkem slzy ronit nelze. dej svobodu i sobě jako autorce, popusť metaforiku ze řetězu, nikdo tě ostatně na tom nenachytá, že "takhle to nebylo".

celkově: poezie je specifický umělecký kód. naučit se s ním zacházet je dlouhá cesta. když vydržíš, odmění tě to na celý život.
U příspěvku:Hlídači
zirael (Občasný) - 7.11.2008 > bezva
U příspěvku:Hora svaté Kateřiny
zirael (Občasný) - 7.11.2008 >
U příspěvku:Jelením krchovem
zirael (Občasný) - 1.11.2008 > Leatherface> samolibost - slepičí polívka pro duši každýho básníka:))
U příspěvku:Jeden den v New Orelans blues
zirael (Občasný) - 31.10.2008 >
U příspěvku:Jelením krchovem
zirael (Občasný) - 23.10.2008 >
U příspěvku:Hrůzostrašná cesta vozem budapešťského metra dalíovskou krajinou
zirael (Občasný) - 21.10.2008 >
U příspěvku:Ne me quitte pas
zirael (Občasný) - 16.10.2008 > "Řeknu A – dur, nebo cokoliv." : no, vypadá to tak. tohle nebo cokoliv jinýho, a vyjde z toho totéž. takhle to přece nejde... a v názvu máš chybu: správně je "quitte", ty tam máš místo imperativu infinitiv.
U příspěvku:Vypínače
zirael (Občasný) - 16.10.2008 > první mi připadá banální, druhá lepší
U příspěvku:Kýrovi
zirael (Občasný) - 16.10.2008 > Janele z Liků> No, autorské analýzy jsou myslím obecně špatně: ne že by neměl autor taky právo interpretovat svoje dílo, ale neměl by ani tuhle interpretaci považovat za svrchovanou. Vždyť nejlepší je právě dílo otevřené, ve kterým každý čtenář místo, kam by se vmezeřil.
U příspěvku:Kýrovi
zirael (Občasný) - 15.10.2008 > teda dočetla jsem se do místa, kde janele vysvětluje, že pan R. má alzheimera, a radši hrůzou číst okamžitě přestala. byl to žert, že jo? nemyslela janele takové trestuhodně oklešťující vysvětlení vážně?
U příspěvku:Láska je báječná věc
zirael (Občasný) - 29.9.2008 >
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter