Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 30.6.
Šárka
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Rozhovor
alias (Občasný) - 24.8.2005 >

té slečně jde trochu divně pohled - na rozhovor

jinak pozice moc dobrá

U příspěvku:za sklem
alias (Občasný) - 24.8.2005 > poe> 

no,

pořád lepší tohle, než když mě zahlcuješ grafomanskými vzlyky do zpráv

tož děkuju

U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > Život> nedávno jsem byla účastnicí přednášky na téma móda a konzum. V mnoha ohledech je to na tuhle debatu přiléhavé. Jestli najdu přepis, pošlu odkázek :o).

Dobrou noc
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Provokace je dobrá, často vyvolává novum.
A toho je třeba jak soli :).

Brou
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > Život> tobě se určitě líbí antické a potažmo klasicistické umění, žejo ?:)
U příspěvku:DOF
alias (Občasný) - 24.8.2005 > kolík individualita :o)
skvělá
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > Život> O chybu nejde. Jde o stagnaci.
Tu ale řada konzervativců nahlíží pozitivně, takže nou problem :).
Dík
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Označit pedagogiku za prestižní by bylo poněkud neuvážené :o). Nene, dělám obor na filosofii.

Říkám už poněkolikáté, milý fanýsi, že vás nepoučuji. Nabídla jsem vám v literárních kruzích převážně pozitivně nahlíženou alternativu.
Pokud se vám tato nelíbí či vás nezajímá, je to zcela v pořádku.

Jen mě prostě čas od času mrzí, když vidím stagnaci. To je všechno - žádnej boj o "správnou poezii"...jen mě lidsky štve pohodlnost, s jakou je snadný přejímat už vytěžené. Je ale v pořádku, pokud se to tak líbí autorce i pokud se to tak líbí vám.

Nechápu, kde v tom můžete vidět konflikt.
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > ALISSIE> dinosaurů jsem tu jen za dnešek viděla šest :)
ale nevadí, jednej a piš dle uvážení. To je sympatický.
U příspěvku:Jana Kremenská, Andante - překlad z bulharštiny
alias (Občasný) - 24.8.2005 > bulharsky neumím
tak koukám jenom na pravou stranu
a ta je krásná

:o)
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > ALISSIE> Nebojim. Enem ho vidím nedobře :).

Ale koukej na tu čtenost :o)
U příspěvku:Zrcadlení
alias (Občasný) - 24.8.2005 > Já si to najdu.
Domnívám se totiž, že - ač to pro posouzení, zda se mi obrázek líbí/nelíbí nepotřebuji znát - je dobré se vzdělávat.
Jinak jsem velmi šťastná, že na tomto obrázku požit není a mám tudíž čas vyhledat si jeho význam.
Nedokáži si představit ty hrůzy, jenž bymohly nastat, kdyby použit byl.

Děkuji vám
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 24.8.2005 > fanýs> Poprosila bych vás, abyste si tu nepochopenou reakci přečetl ještě jednou.

Já jsem pouze konstatovala, že my jsme se gramatický rým učili na základní škole.
Zda to pro vás je či není urážka, o tom už nerozhoduji.

Já například studuji prestižní humanitně zaměřenou VŠ a zároveň - co se týče některých přírodních věd - většinu informací z osmé třídy ZŠ už zcela jistě v hlavě nemám. A neurazí mě, pokud mi to někdo připomene, protože se za tento fakt nijak zvlášť nestydím. Ostatně - z matiky jsem byla na horší čtverku po celou dobu gymplu.
U příspěvku:Zrcadlení
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> Skoro mám tendenci reagovat, že zlatej řez se mi líbí.
Naneštěstí nevím, o co jde :o).
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> Tuhle reakci na mou metaforu a ignorování pointy, kterou jsem se na ní pokusila demonstrovat snad ani nemyslíte vážně.
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> Domnívám se, že nikoliv.
Já vám nabízím alternativu, jakou ji uznávám já a jakou ji uznává dnes většina literárních znalců a kritiků.

A je zcela na vás, zda si ponecháte svou nevzdělanost (přejímám vaši rétoriku), nebo přijmete můj názor na gramatický rým.

To není omezování vašeho práva na nevzdělanost.

Stejně jako - nabídne-li muslimovi někdo změnu konfese a přechod na křesťanství, není to omezování jeho ústavou garantovaného práva na svobodu náboženství. Jen to jen nabízená alternativa, kterou člověk, jenž mu ji nabízí, preferuje a proto o ní mluví pozitivně.
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> Máte pocit, že vám někde toto právo upírám ?
U příspěvku:tlačítko
alias (Občasný) - 23.8.2005 > ta je super
U příspěvku:Miminko
alias (Občasný) - 23.8.2005 > ale tohle se mi líbí...
ač prosté
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > Život> To máš určitě pravdu.
Jde ovšem o to, že musí existovat lidé, kteří poezii dávají nový rozměr, směr, tendenci. Čím více jich je, tím lépe. A v současnosti je jich velmi málo. I proto ten můj povzdech nad gramatickými rýmy :o).
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> picassa ráda nemám :)

Ano, básník si může psát jak chce. Ba i gramatický rým, vulgarismy, hrubky, klišé, kýčovitosti, patos a jiné využívat může. Ovšem vidím-li básníka, který je technicky výrazně nepůvodní a defakto se v tomto nachází někde před sty lety, řeknu mu to. Už proto, že mi na vývoji poezie třeba záleží. Nebo proto, aby si to sám autor uvědomil.

Ovšem líbit se to může jinému čtenáři (který se například poezií nezabývá tak hluboce a nevidí fakt, že báseň svou strukturou defakto jen kopíruje básníky už zemřelé; ba i prostě někomu, kdo má jinej vkus). A to i s gramatickým rýmem, klišé a patosem.

That´s it. :o)
U příspěvku:Svítání
alias (Občasný) - 23.8.2005 > to je skvělá fotka
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > alias> pardon, přešla jsem automaticky na tykání :o)
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > Raimund> Znám literární kritiky, kteří gramatický rým ani za rým nepovažují. :o)

Ale budiž - zrýmování básně není chybné, ale neobratné.
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> nikoliv, vrchlický je výborný autor (snad až na dvě sbírky)

pouze se ti snažím vysvětlit, že psát poezii stylem devatenáctého století nemůže přinést a také nepřináší nic nového. Tato forma už byla vyčerpána. Ostatně - o nutnosti překračovat stín vlastní techniky jsi mluvil ty sám.
Kdyby dneska každý maloval stylem van gogha, umění by umřelo. Protože tenhle styl už byl objeven a využit (když člověk kouká na některé jeho "nástupce", řekl by, že i dno bylo vyškrábáno).

A proto - budou-li autoři poezie využívat jen to, co už plně využil někdo jiný (a lepším způsobem), těžko bude vznikat něco nového a přínosného.
Ostatně - sám jsi to řekl :)
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> doporučuji trošku se vzdělat v historii poezie :)

Gramatický rým už tu byl (Vrchlický, Nezval, Sova, ...). Ale vyčerpal se.
Revoltou proto je, nedodržet tento po staletí zažitý a mrtvý způsob a začít být v rýmu snaživější a kreativnější. Právě prostřednictvím originálních souzvuků a asonancí.
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > Raimund> moc jich, pravda, není.
Gramatický rým je defakto chyba jediná :o).
Pak ještě můžou být problémy s neúplnou asonancí; ale to už je více o sluchovém vkusu :o).
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> marně hledám, kde jsem napsala něco, co by svádělo k dojmu, že dle mého názoru "někdo něco nesmí" :)

jasně
jde jen o to, že krásou rýmované poezie je právě ta kreativita rýmů. Která se tímto způsobem defakto pohřbívá.
Před dvěma lety by mi to ještě taky oči ni uši nervalo.
Možná to moc řeším :o)
U příspěvku:for.T.
alias (Občasný) - 23.8.2005 > skvělá
U příspěvku:beránku
alias (Občasný) - 23.8.2005 > hodně dobrý text
vybočuje
U příspěvku:Tvé básně příteli
alias (Občasný) - 23.8.2005 > Raimund> :-)
můžu ti najít konkrétní publikaci pro ZŠ, kde se o něm blíže hovoří; možná ji mám ještě doma

no ale hodnotit rým. poezii bez znalosti nejčastější chyby rýmu...to zas přijde podivné mně :o)
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter