Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

 

 

Křest likérem aneb Milostné rošády v Brně

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx     

 

Klasická kniha převedená do zvukové podoby, namluvená jedním či více herci, nezřídka doplněná hudbou a zvukovými efekty pro příjemný poslech. V USA a v Německu je tento formát považovaný za fenomén a v různých podobách (deska, kazeta, CD) vyhledávaný v celé druhé polovině 20. století. V Česku se výrazněji rozšířil až v posledních letech.

 

 

Skleněná louka

18.3.2009, Brno – Jiří Lábus společně s režisérem Alešem Vrzákem pokřtil v úterý v brněnské kavárně Skleněná louka novou audioknihu Milostné rošády od Roalda Dahla. Křest sbírky povídek doplnily audioukázky i čtení jednoho z interpretů a kmotrů zároveň – Jiřího Lábuse.

 

 

 

Přítomnost známého pražského herce a představení v Česku zatím nepříliš rozšířeného mladého média přivedly do Skleněné louky mnoho návštěvníků.

 

 

Josef Burkovský (vydavatel), Jiří Lábus

Ti se dočkali živého čtení ukázky z povídky Roalda Dahla „Čubka“, která je spolu s texty „Velká rošáda“, „Host do domu“ a „Vyvrcholení“ součástí pikantní sbírky vydané nakladatelstvím Tympanum na pěti CD. Jednotlivé povídky namluvili známí čeští herci, například Jiří Ornest, Taťjana Medvecká a již zmíněný Jiří Lábus.

 

 

 

Jiří Lábus předčítá povídku Čubka od Roalda Dahla

 

V závěru večera byl soubor povídek pokřtěn netradičním vaječným likérem, což koresponduje s neobvyklým formátem média.

 

 

Vše probíhalo pod taktovkou rozhlasového režiséra Aleše Vrzáka.

 

 

Aleš Vrzák – režisér

 

Přítomní vydavatelé se zároveň netajili s názorem, že i v naší zemi jsou audioknihy na vzestupu a jejich vydávání má před sebou velkou budoucnost, což je ostatně patrné ze zvyšujícího se zájmu čtenářů.

 

 

 

 

 

 

Josef Burkovský (vydavatel), Jiří Lábus, Aleš Vrzák , Karel Černošek (vydavatel)


 

Milostné rošády – Roald Dahl:
Milostné rošády jsou sbírkou čtyř povídek, mistrné dějově sevřené grotesky naplněné černým humorem. Precizně komponované originální anekdoty s překvapivou, až šokující poitnou - povídky o "bezbolestné bolesti", v různých hávech obměňujíc české přísloví "kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá"... Povídky byly původně psány pro americký časopis Playboy, kde také byly prvně publikovány pod názvy – Velká rošáda, Čubka, Host do domu a Vyvrcholení.

 


 

Nakladatelství Tympanum:
Záměrem vydavatelství Tympanum je nabídnout čtenářům zvukovou alternativu k tištěným knihám.. Zaměřují se na populární krásnou literaturu českou i světovou a vydává ji jak ve formátu MP3 tak na klasických CD. Své audioknihy opatřují braillovým písmem, aby vyšli vstříc zrakově postiženým lidem, pro které je zvuková kniha mnohdy jediným přístupem k literatuře.

 


 

Na základě textu a fotografií, které zaslala redakci Markéta Havlová, stránku zpracovala Naty.

 

 

 

 

 


  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter