Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

Výběr z Galerie - zimní motivy pokaždé trochu jinak

 

Pravidelné střídání ročních období nám opět po roce přineslo zimu. Nejen do reálného světa za okny, ale i do virtuálního prostoru Galerie, která se plní zasněženými motivy, pohříchu s velmi kolísavou úrovní fotografického ztvárnění. Myslím, že není od věci v této souvislosti připomenout zdařilou minimalistickou kolekci d.tuin, která se v Galerii postupně objevovala přibližně před rokem:

 


gongey: d.tuin.03

 
 
Krajina, jak jinak než zimní, ve vztahu k člověku je námětem fotografie s prostým názvem Nevada. Dominantu snímku tvoří cesta, prvek vyvolávající emotivní asociace, cesta jako výsledek působení člověka na přírodu, cesta jako nit spojující osudy generací, cesta jako metafora lidských osudů… Tato cesta navíc přivádí oči diváka k siluetám dvou postav, existujících jakoby navzdory přírodním elementům, které na snímku převládají i díky dramaticky působící oblačnosti na obloze. Bez zajímavosti jistě není vertikální formát, který podtrhuje gradient mezi tmavými tóny při horním a dolním okraji a projasněným středem.
 


hermit: Nevada

 

 

Protipólem konkrétních krajinných námětů jsou abstraktní struktury vytvářené pevným skupenstvím vody. Milovníkům makra a detailů nabízí zimní příroda nespočet takových motivů, jejichž fascinující různorodost obzvláště vynikne, pokud jich poskládáme více vedle sebe.

 

Vzduchové bubliny v pevném ledu mohou biologům, navyklým pohledu do okuláru mikroskopu, připomínat jednobuněčné organismy, romantikům ostrovy uprostřed oceánu. Z fotografického hlediska je při jejich zachycení třeba dbát na správné osvětlení, s nímž lze v průsvitném materiálu dlouze experimentovat – tedy pokud fotograf pracuje při teplotě pod nulou a nehrozí rozpuštění objektu. Zajímavých efektů lze dosáhnout i při zpracování snímku v počítači, úpravám jasu a kontrastu jakož i barevného tónování se meze nekladou.

 


onestone: Revoluce evoluce

 

 

“Ledové květy” vznikající z vysrážené vlhkosti na okenních tabulkách jsou vděčným námětem, jeho zpracování je však relativně náročné na technické vybavení, neboť ostrá kresba detailu je u těchto snímků zásadním atributem. Důležitou roli hraje opět světlo, které musí vytvořit dostatečný kontrast mezi objektem a pozadím – lze docílit jak bílých krystalů na tmavém pozadí, tak i opačné kombinace.

 


Janahe: Už vám dám pokoj (ono už je stejně skoro jaro)

 

 

Slovní obrat o přírodě v zajetí zimy lze velmi pregnantně vyjádřit i fotograficky. Velké matné plochy ledového krunýře uzavřené v ladných křivkách, podpořených harmonickým čtvercovým formátem snímku, kontrastují s pilovitými okraji zamrzlého listu, odloženého pamětníka lepších časů.

 


netinka: v mrazivém objetí

 

 

Pro ty, jimž by se tento výběr zdál snad až příliš mrazivý, je tu ještě zamyšlený, jaro vyhlížející pískomil. Tedy tak jsem si tuto fotografii zcela účelově vyložil já, když jsem s ní uzavíral svůj výběr – její kouzlo ale spočívá v tom, že na chlupatého tvorečka, napůl nakročeného k cestě do pouze tušeného světa, si každý s trochou fantazie může navléci svůj vlastní příběh.

 


MPosp: To chce klid!

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter