Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

Léto s křížkem po dožínkách 

 

Nastal ten okamžik. Okamžik dlouho očekáváný. Vychází desáté číslo časopisu Totem. Redakční mail byl již od července bombardován dotazy tisiců čtenářů, kterým chyběla jejich pravidelná dávka. Na dotazy jsme neodpovídali. Máme v tom praxi. 

Nicméně teď je vhodná doba na pár růženců a trochu toho vysvětlení. O prázdninách dochází k pravidelnému odlivu čtenářů, a tak jsme se v redakci dohodli, že časopis vyjde až po nich. Proč jsme tedy toto rozhodnutí nevyvěsili na nástěnku s informacemi a neudělali tak ve věci jasno? Odpověď je jednoduchá - prostě jsme se na to oznámení     ...zapomněli. Ale dosti o tom nepodstatném zpoždění, abstinenční příznaky jste jistě ve zdraví překonali, venku se brzy bude prohánět říjen a vy nyní zrakem čistým jako lilie zíráte na letní číslo.

Jistě jste si všimli, že každé číslo časopisu je o fousek, o fousíček lepší než to předešlé. Snažíme se je totiž postupně trochu přibližovat podobě skutečného periodika. Samozřejmě i nadále je časopis výběrem toho nejlepšího, co se na poli Totemu za poslední dobu urodilo, ale byla by škoda zůstávat jen u toho, a proto je v tomto čísle vedle zaběhaných rubrik i několik novinek. Spisovatel Zdena Koláček nám krom rozhovoru dovolil uveřejnit i jednu z jeho dosud nepublikovaných povídek. V tomto trendu bychom rádi pokračovali i příště a opět představili text nějakého zajímavého "mimointernetového" autora.

 

A ruku v ruce s tímto oživením prozaické části přichází i oživení básnických výběrů - drfaust si připravil rozsáhlé pojednání o internetových překladech poezie, já jsem zavedl rovnou novou rubriku Mezi zrcadly, kde budu vždy s vybraným autorem rozebírat cyklus jeho básní, a Lei vás stručně uvede do společnosti poezie čínské. Další novinkou, tentokrát zahrnující i příspěvky výtvarné, je Tematická stránka, ve které se Naty tentokrát zaměřila na díla, která se nějakým způsobem dotýkají města. A když už jsem nakousl výtvarno, musím se zmínit ještě o jedné inovaci, na první pohled asi nejvýraznější. Již minule jsme trochu oťukávali možnost doplnit vybrané příspěvky o původní ilustrace, tehdy šlo o ilustrace kalais a Renee R. Wilfling, nyní jsme se ale  rozhodli spojit celé číslo s postavou jednoho ilustrátora a dát mu tak ucelenější výtvarný ráz. Tento nápad se více než zdařil, a tak jen doufám, že bude využíván také v budoucnu. O ilustrování tohoto čísla jsme požádali Lumiga, který i přes docela tvrdý časový termín vytvořil nádherné ilustrace i titulní stranu. Musím ho tady veřejně pochválit a poděkovat mu, protože veškerá spolupráce s ním probíhala na naprosto profesionální úrovni.

 

Tolik k inovacím. Ale nejen těmi je živo desáté číslo a já věřím, že vás čeká spousta příjemného počtení. Takže falešné vousy nasadit, kameny do rukou a s chutí do toho.

 

A o jedno bych vás chtěl poprosit: pište nám své názory, potěší.

 

                                                                                                                             Václav Mráz

                                                                                                                             šéfredaktor čísla

 

 

 

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter