Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

Ondrej Tlach, 28 let

přezdívka na Totemu: Samson
pochází z Oravy z Tvrdošína, nyní žije v Kanadě
osobní Ondrejova stránka:
http://www.myanimalsworld.com

Fotím  v Kanadě ...
Rozhovor s fotografem publikujícím na Totemu, Samsonem


 

Jak jsi se dostal právě do Kanady?

No Kanada, je to dlhý príbeh ktorému verí málokto, a veľa ľudí sa čuduje ze je také niečo možné aj mimo filmov. Celé to začalo tým ze som sa zoznámil s jednou mladou slečnou a keď už srdcia nevedeli jedno bez druhého byt, začalo rozhodovanie čí príde ona na SK alebo ja za ňou do Kanady. Vzhľadom na to, ze vieme akú majú šancu dnes mladí na SK či CZ existovat, som sa nakoniec rozhodol, ze najrozumnejšie bude keď prídem ja za ňou. Takže to je cely príbeh môjho presunu do Kanady.

Co Tvé začátky za mořem? Na co sis v Kanadě dlouho nemohl zvyknout a co tě na první pohled okouzlilo?

Na čo som si nemohol a stále som si nezvykol je obrovské množstvo ľudí okolo mňa. Som skôr samotársky typ a veľa ľudí dookola mi veru 2x dobre nerobí. A čo ma okúzlilo? Okúzlila ma cela Kanada, je to nádherné miesto na život, je tu všetko, moria, púšte, nádherné hory a o množstve rôznich zvierat ani nehovorím.

Mám celkom zamestnanie ako to čo som mal na SK. Vďaka nemu, ale mám viacej času sa venovať mojej web stránke a foteniu. Časom by som to chcel dotiahnuť na fotografa profesionála, ale chce to ešte veľa tvrdej práce.

Chceš za mořem zůstat na stálo? Setkáváš se tu s krajany ze Slovenska nebo z Čech?

 Áno, určite tu chcem zostať na trvalo. Myslím, že Kanada je štát ktorý mi ma čo ponúknuť a dúfam že aj ja jemu.:)  Bohužiaľ zo stretnutí s krajanmi mam len zlé skúsenosti, takže sa im v poslednej dobe snažím vyhýbať. Ľudia totiž tak ako aj doma, závidia a vedie to k rôznym nedorozumeniam. Nikto si nechce uvedomiť to že, nikto ti nič zadarmo nedá, ak chceš niečo mať a dosiahnuť musíš sa snažiť a ukázať, že to naozaj chceš. Veľa ľudí žije v mylnej predstave. že ten kto žije v Kanade prípadne USA sa ma ako prasa v žite, že len čo vystúpil z lietadla padli mu hneď všetci k nohám. Opak je pravdou, každý sa tu ma tak ako sám chce. Ak si šikovný a snažíš sa máš sa dobre, keď sa ti nechce máš smolu. Poznám akademikov vied, ktorý maľujú ploty a doktorov ktorí stavajú domy a tiež ľudí, o ktorých by na SK nikto nezakopol a tu sa svojou húževnatosťou a pracovitosťou vyšvihli hore.

 

Předpokládám, že v Kanadě není podobně jako u nás zvěř, kterou může člověk lovit, ale také zvěř, která chce ulovit Tebe. Chodíš fotit s puškou?

No veru, pri foteni v Kanadskej prírode si treba dávať pozor. Stretnutia s medveďom baribalom, pumou či vlkmi sú celkom bežné a myslím, že dosť veľa ľudí na to aj doplatilo. S puškou loviť nechodím, v časoch „Domovov Pionierov“ som navštevoval síce krúžok mladý poľovník, ale to len kôli tomu, aby som sa mohol dostať do prírody kde sa normálne íst nedalo. Dokonca počas rozhodovania sa, kde budem pokračovať v štúdiu na strednej škole som mal vybratú školu SOU Lesnícke, osud však chcel inak a teraz vidím, že to tak asi malo byt J

 

Ke snímkům přidáváš i krátké povídání o daném tvoru, ty jsi biolog či je biologie součástí tvého povolání?

Biolog určite niesom, a ak aj  trosku áno, tak len amatérsky. Zaujíma ma ako dané zviera žije a čo je preň charakteristické. Preto sa vždy snažím niečo o danom druhu naštudovať a neskôr mi to pomáha pri jeho fotení.

 

Na co si dáváš pozor, pokud v přírodě sleduješ zvíře, abys jej nevyplašil?

 Veľa ľudí si myslí pri pozeraní na moje fotky, že tie zvieratá samé prídu pred fotoaparát a postavia sa presne tak ako chcem, ale opak je pravdou. Casto musím za nimi chodiť ja. Fotenie zvierat je ako poľovačka na ne, čím tichšie človek dokáže byt, čím sa dokáže lepšie zamaskovat, tým má väčšiu šancu odfotiť to co ostatní majú málokedy možnosť vidieť.


... můžeš to své zamaskovánís e v přírodě rozvést – tedy pokud nejde o lovecké tajemství?
J

Je to jednoduché, proste treba sa snažiť vždy splynúť s okolím. Najnovšie straším ľudí v maskovacom obleku od firmy Cabelas.

 


 

Na Internetu jsem se o Tobě dočetl, že publikuješ na různých serverech, jak se podle Tebe liší a který z pohledu fotografa považuješ za nejlepší?


Navštevujem
a publikujem na niekoľkých serveroch z Čiech, Slovenska, Polska a Ameriky. Rozdiely medzi nimi dost veľké, v podstate ani nie medzi fotoportálmi ako takými, pretože systém funguje dá sa povedať všade rovnako. Rozdiely sú v ľuďoch, ktorí na takéto portály chodia. Na jedných ľudia privítajú to,že sa človek s nimi chce podeli o svoje zážitky pri fotení v prírode, na iných sa na neho osočia, ze nech sa ide predvádzať niekde inde. Dokonca sú aj také, kde ma označili za profesionála ktorý je nulou v Kanade a tak si prišiel niečo dokazovat na fotoportál do Čiech či na Slovensko.

 

Jaké jsou rozdíly – myslím lidské – mezi fotografy na jednotlivých serverech v těchto zemích? Můžeš tu uvést jména těchto serverů, na které publikuješ

No keď to mam povedať natvrdo tak asi takto:


fotoaparat.cz
 – K fotografiám zvierat celkom naklonený, žiaľbohu vládne tam úplne niečo iné ako zdravá súťaživosť, kamarátstvo a objektivita nejdú dokopy, večné súboje o to kto bude v top24, vtieranie sa a dokazovanie si kto je aký majster.


Photopost.cz – Navštevujú Slováci aj Česi z celého sveta, fotky zvierat hodnotia len ľudia ktorí si vedia úprimne sami pred sebou zodpovedať otázku „Koľko kráť som toto zviera videl v prírode a dokonca som ho mal možnosť fotografovať?“. Inač je to už len na štýl „najlepší som tu ja a vy môžete byt až ty ďalší“.


DFklub.cz – prestal som publikovať. Vládne tam zvláštna atmosféra ktorú ja nedokážem pochopiť. Fotiť tam vedia len ľudia, ktorý fotia na klasiku a ostatní sú, mám pocit, vyvrheľmi spoločnosti ktorých tam trpia a dávajú im to aj značne na vedomie.


Digi.zive.cz – sem tam niečo umiestnim, ale vďaka anonymite hodnotiacich neberiem výsledky moc do úvahy, ľudia si myslia že keď sa pod niečo nemusia podpísať môžu si robiť čo chcú a tak aj radi škodia.


No a zo zahraničných
:


Photosig.com – navštevujú ľudia z celého sveta, každou minutou pribúda veľké množstvo fotografii, preto sa veľa ľudí ktorí tam publikujú snaží svojou fotkou zaujať, niekedy aj za cenu zdravého rozumu. To koľko ľudí si vašu fotku pozrie a pripadne aj okomentuje je dosť závislé od toho, v ktorom čase ste fotku publikovali, koľko bolo práve on-line ľudí a koľko z nich fotí to čo fotíte aj vy.


Plfoto.pl – fotoaparat.cz v poľskom prevedení J

Fototok.tkb.pl – Veľmi zaujímavy fotoserver ktorý navštevujú ľudia z úžasnou kreativitou vo fotografii. Urcite môžem odporučiť návštevu.


Naturphotographers.net – Server špecializovaný na fotografie fauny a flóry, ak fotíte niečo z toho a chcete sa zdokonaliť určíte navštívte. Vaše fotky komentujú ľudia ako Arthur Moris, čí Bob Steele.


Naturescapes.net – fórum s rovnakým zameraním ako naturphotographers.net pod vedením
Grega Downinga.

 

 

Existuje v Kanadě server podobný Totemu (fotografie x literatura x kresba)?  Publikuješ na něj? (pokud ano)


No existuje, ako sa to vezme. Je tu veľa špecializovaných serverov, len na fotky, literatúru či kresbu, ale v takejto zlúčenej podobe ako Totem, som tu nenašiel nič.

Jak jsi se dostal na Totem?

 Na Totem som sa dostal náhodou tri prehliadaní fotografii na nete a to, ze som na ňom zotrval bolo vďaka tomu, ze je tam kopa veci ktoré ma zaujímajú, od fotiek počnúc cez kresby po rôzne poviedky.

Fotografuješ hodně přírodu.Pověz mi něco o své technice, se kterou nejraději fotíš? 

Od začiatkov môjho fotografovania som bol zaťažený na techniku Nikon, aj keď predtým moju fotovýbavu tvorili stroje ako Zenit alebo fotoaparáty od Olympusu. Dlhú dobu som fotil na APS formát fotoaparátom Nikon Pronea 600i, ale keďže som nevedel uspokojivo digitalizovat moje práce na prezentaci na webe, rozhodol som sa pre kupu digitálnej zrkadlovky a vďaka pochopeniu aj zo strany mojej manželky som niekedy začiatkom roku 2004 kupil momentálne používanú D100ku. K mojim najobľúbenejším objektívom patri momentálně Nikkor 300/4 ku ktorému s radosťou používam telekonvertor 2x. Tuto zostavu sa v blízkej budúcnosti pripravujem vymeniť za trošku dlhší a svetelnejší objektív, ale uvidíme co mi ale financmajster dovolí J

 

Prý jsi propadl horolezectví, je to pravda? Právě odtud ses dostal k focení?

Horolezectvu som prepadol vďaka pár ľuďom z môjho okolia pracujúcich ako záchranári v horskej službe a viac ma do toho vtiahli ľudia z klubu Slimák pracujúceho pod záštitou Stromu Života na Slovensku. To co som robil sa v skutočnosti ani horolezectvom nazvat nedalo, boli to skôr pokusy o horolezectvo. Na druhej strane som rád fotil lezcov na skalách, niečo o tom aj s par fotkami možno vidieť tu http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=1807

 

 

 

 

/tázal se Martin/

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter