Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Evoluce
Autor: Saimon (Občasný) - publikováno 6.2.2004 (00:31:37), v časopise 19.2.2004

Evoluce

Alexandr byl vyčerpaný. Posadil se mezi dvě doutnající kostry a stíral si z obličeje popel a pot.

"Třeba jsme udělali velikou chybu."

"Chybu?" zeptala se Markéta. Okamžitě zaujala obranné postavení.

"Třeba jsme je neměli pobít úplně všechny." Upřesnil Alex.

Markéta si dupla. Zlaté prstýnky vlasů se roztomile rozhoupaly.

"Alexi, ty jsi ale parchant blbej! Přece víš, co by s námi udělali. Jakmile by zjistili, jak daleko jdou naše schopnosti a jak rychle si opatřujeme ještě další, nakonec by pochopili, jaké nebezpečí pro ně znamenáme. A pak by zabili oni nás."

"Mohli jsme jich zabít jenom pár, aby pochopili, co dovedeme." Namítl Alex.

"Copak jsme je fakt museli odkráglovat všechny?"

Markéta vzdychla. "Tak podívej, oni jsou ve srovnání s námi jako neandrtálci. My jsme nová rasa, máme nové schopnosti, nové city, nové názory. Jsme nejrozvinutější desetiletý děti všech dob, ale oni vládli jistou hrubou silou, na to nezapomeň. Měli jsme jen jedinou možnost, a to jednat bez varování. A to jsme taky udělali. Brzy se naučíme levitovat věci a těla, možná se je dokonce naučíme teleportovat z jednoho místa na druhé."

"Asi máš pravdu." Řekl Alex.

Jenže já jsem věděl, že pořád pochybuje a já jsem s ním část těch pochyb zdílel. Ovšem, my trojčata jsme na vyšším evolučním stupni než kdokoli, kdo se narodil před námi. Začínáme číst myšlenky, předvídat osud, kdykoliv se nám zachce, můžeme si dopřát mimotělesný zážitek. Taky ovládáme ten fígl s ohněm, při kterém proměňujeme energii myšlenek ve skutečné plameny. Alex dokáže ovládat malé vodní proudy a ta schopnost mu připadá nejzábavnější pokaždé, když se pokouším močit. Patří sice k nové rase, ale kupodivu ho pořád klukoviny baví. Markéta umí přesně předvídat počasí. Já zase mám zvlaštní empatii pro zvířata, přivolám psy (jen ten jeden druh mi nejde přivolat, jak ho jen otec než zemřel nazýval, už vím Kavkazan), kočky, ptáky a vůbec kdejakou drobnou havěť. A samozřejmě taky můžeme ukončit život jakéhokoli živočicha nebo rostliny prostě tím, že na jeho smrt pomyslíme. Jako jsme pomysleli na smrt zbytku lidstva. Přesto všechno si nemůžu vyhnat z hlavy jednu znepokojivou myšlenku. Mám pocit, že za zahubení staré rasy nějak zaplatíme.

"To je potměšilé myšlení." Řekla Markéta. Přirozeně mi četla myšlenky. Její telepatické nadání je silnější a rozvinutější než Alexovo nebo moje.

"Jejich smrt neznamená nic. Nemůžeme cítit žádné výčitky. Jsme nové bytosti, máme nové city a nové naděje a nové sny, a nová pravidla."

"Jistě." Souhlasil jsem. "To máš pravdu."

 *    *    *    *      *    *    *    *

V pátek jsme zašli na pláž. Alex a já jsme byli unavení. Ale Markéta chtěla dělat ty nemravnosti.

"Tak staré děti jako my by to ani neměli dokázat!" Bránil se Alex.

"Jenže nám to jde." Namítla Markéta. "Takže to asi dokázat máme. A já to chci. A hned!"

A tak jsme dělali nemravnosti. Alex s ní. Potom ona semnou. Chtěla ještě, ale já ani Alex jsme už nemohli. Lehla si do písku a řekla. "Takže počkáme."

"Počkáme na co?" Zeptal se Alex.

"Na to, až zase oba budete moct."

 *    *    *    *      *    *    *    *

Čtyři týdny po konci lidstva jsme zašli sami dva s Alexem na pláž, užít si sluníčka. Alex byl chvíli zamlklý. A pak konečně promluvil: "Myslíš, že u děvčete jejího věku je normální, aby byla pořád tak...chtivá? I když patří k nové rase?"

"Ne."

"Vypadá, jako...jako by jí k tomu něco nutilo."

"Ano."

"Děje se něco, co prostě nechápeme."

Měl pravdu. já jsem to cítil taky.

"Malér." Řekl.

"Nejspíš."

"Blíží se malér."

"Nejspíš. Ale jaký malér může ještě nastat po konci světa?"

 *    *    *    *      *    *    *    *

Dva měsíce po konci lidstva mě a Alexe začal dům nudit, a tak jsme se chtěli vydat na nějaká exotická místa, jenže Markéta nám oznámila velkou novinu.

"Zatím odsud ještě nemůžeme odejít." Řekla obvzlášť rázně. "A nepůjde to ještě pár měsíců. Jsem těhotná."

 *    *    *    *      *    *    *    *

Přítomnost čtvrtého vědomí jsme poprvé začali vnímat v době, kdy Markéta byla v pátém měsíci. Všichni jsme se probudili uprostřed noci, zalití potem, bylo nám z toho, jak jsme tu novou bytost ucítili, špatně.

"To je to dítě." Řekl Alex. "Je to kluk."

"Ano." Souhlasil jsem a při psychickém dotyku nového tvora jsem se celý rozechvěl. "A má vědomí, i když je ještě uvnitř tebe, Markéto. Ještě se nenarodilo, ale je dokonale při vědomí."

Markétu trápily bolesti. Bezmocně zakňučela.

 *    *    *    *      *    *    *    *

"To dítě nám bude rovné, nebude to nadřazená bytost. A vůbec už ty tvoje kraviny Alexi nebudu poslouchat."

"Jak můžeš vědět, že nám nebude nadřazený?" Zeptal se Alex. "Ani jeden mu nedokážeme číst myšlenky. Ani jeden!!"

"Nové druhy se nevyvíjejí tak rychle." Namítla.

"A co my?"

"A kromě toho nám nic nehrozí, pochází přece z nás." Řekla to tak sebejistě, jako by opravdu byla přesvědčena, že díky téhle pravdě Alexova teorie vypadá ještě víc jako lež.

"A my pocházíme z našich rodičů!" Odsekl Alex.

"A jak oni dopadli?" Co když je to tak, že my ještě nová rasa nejsme? Že jsme jenom krátký, pomíjející mezistupeň, larvální stádium, kukla něco mezi housenkou a motýlem. Třeba to dítě je..."

"Nemáme se od dítěte čeho bát." Zopakovala paličatě a poplácala se po nafouklém břiše oběma rukama.

"I kdyby to, co říkáš, pravda byla, tak nás potřebuje. Kvůli reprodukci."

"Na to potřebuje tebe." Zavrtěl hlavou Alex. "Nás nepotřebuje."

Seděl jsem, naslouchal jsem hádce a nevěděl jsem, co si mám myslet. Po pravdě řečeno mi to připadalo trošku legrační, i když mě to i děsilo. Usmál jsem se.

" Robine tady není nic k smíchu, tohle je vážná hrozba!" Okřikl mě Alex.

 *    *    *    *      *    *    *    *

Dítě nás probouzelo pravidelně, každou noc, jako kdyby se bavilo tím, že nás ruší při spánku. Když byla Markéta v sedmém měsíci, před úsvitem nás všechny surově probudila vlna myšlenkové energie, kterou vychrlila nenarozená bytost ukrytá v Markétině břiše.

"Mám dojem, že jsem se mýlil." Řekl Alex.

"A v čem?" Zeptal jsem se. V temné ložnici jsem ho sotva viděl.

"Je to děvče, ne kluk." Oznámil.

Zkoumavě jsem napnul mysl a pokusil se získat obraz toho stvoření. Z větší části se tomu úspěšně bránilo a zrovna, tak odráželo psychické sondy, které vysílali Alex s Markétou. Přesto jsem zcela jistě věděl, že to je kluk, ne děvče. A taky jsem to řekl. Markéta se posadila na posteli a obě ruce položila na pohybující se břicho.

"Jste vedle oba. Myslím, že je to děvče i kluk zároveň. A nebo možná ani jedno."

Alex rozsvítil lampičku, aby v našem domě bylo vidět a podíval se na ni.

"Co to má znamenat?"

Zašklebila se, protože dítě pořádně koplo.

"Jsem s ním v bližším spojení než vy dva. Dokážu se do něj vcítit. Není jako my."

"Takže jsem měl pravdu." Odtušil Alex.

Markéta neodpověděla.

"Jestli má obě pohlaví, nebo žádné, pak nepotřebuje nikoho z nás." Završil to. A zase zhasl. Nedalo se vůbec nic dělat.

"Třeba by jsme to mohli zabít." Nadhodil jsem.

"To nemůžeme." Řekla Markéta. "Je to na nás moc silné."

"Proboha!" Zděsil se Alex. "Dokonce tomu ani nedokážeme číst myšlenky! Když si nás to dokáže všechny tři takhle držet od těla, určitě by se to umělo ubránit. Proboha!" Zaznělo ložnicí.

"Nepoužívej takové výrazy, Alexi." Štěkla Markéta. "Je to pod naši úroveň. Bůh, pche, tyhle pověsti jsme snad už překonali. Jsme nová rasa. Máme nové city, novou víru, nová pravidla."

"Jenže nám to vydrží ještě tak měsíc." Řekl jsem...

 

 

Saimon



Poznámky k tomuto příspěvku
Muřky (Občasný) - 26.2.2004 >

Konečně něco, co se dalo  číst!!!! Blééé


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petrax (Občasný) - 26.2.2004 > Tak tady je to slibované pěkné hodnocení od někoho, kdo do toho nemá co kecat:)

Dávám Ti 5 bodů a doporučení, prtože mi to nepřijde jako opsané téma-sci-fi moc nečtu, kdyby jsi nevěděl proč:) Líbí se mi ta zvláštní "nadřazenost" Markéty klukům , ikdyž to zrovna není v kladném smyslu. A do toho ta dětskost: "Zlaté prstýnky se roztomile rozhoupaly."...

Z toho "my jsme nová rasa , máme nové schopnosti, nové city nové názory" mám pocit zaslepené nadřazenosti celého dnešního lidstva- "západní společnost" má možná více znalostí než "země třetího světa", ale čím víc toho umíme, tím víc mám pocit, že se vzdalujeme tomu "normálnímu=správnému=lidskému" nebo jak to mám říct.

Dobře, končím s těmahle kecama. Máš tam takové kouzelné obraty jako "a ta schopnost mu připadá nejzábavnější pokaždé, když se pokouším močit"-to mě pobavilo:) V podstatě jsou to ještě děti...co dělají nemravnosti:) Popis sexu je opravdu jak od desetiletého dítěte nové rasy:)

Za další. "čtyři týdny po konci lidstva", "dva měsíce po konci lidstva"-zavedl jsi nový letopočet? Př.k.l. a Po.k.l.?...tohle má být další pochvala, aby jsi věděl:)

Teď technická výtka: Kdo řídí elektrárny, atd. když jsou všichni mrtví??

Ke konci se nedá nic dodávat, ten je nej. Rozhodně bych nedodělávala další část. Přihřívaný polívčičky už nikdy nejsou takový...čerstvý... Ale byla by zajímavá kolekce, něco jako "zrůdnosti desetiletých".

Tento příspěvek vyjadřuje názory autora. Autor doufá, že Tě neunudil k smrti a tvé jméno bude ještě někdy v přihlášených:)

Čau
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 26.2.2004 > Petrax> 

Takové vyjádření si nechám libit!

Děkuji


<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 26.2.2004 > Saimon> Nezemřel jsi!:)
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 28.2.2004 > Tak tedy evoluce je boma, to mi bylo jasný už po prvních dvou odstavcích:) Napínavý tak, že mi nevadila délka ani barva písma. Pokračování by nemuselo být špatný :o) Myslím, že rezervu máš v tom, že bys moh ještě víc přitvrdit, ale s tím opatrně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 10.2.2004 > Nechci kazit průměr, jen se vždycky, když vidím takhle superlativně hodnocené dílko, na něj dívám s větší přísností :o)))

Takže technické:
Správné použití přímé řeči je
"Třeba jsme je neměli pobít úplně všechny," upřesnil Alex.
narozdíl od "Třeba jsme je neměli pobít úplně všechny." Upřesnil Alex.

jo a ještě ...část pochyb sdílel...
"Tak staré děti jako my by to ani neměly dokázat!"
"Třeba by jsme to mohli zabít."
jedině bychom!!!

Náměty nejsou úplně nejpůvodnější - co třeba Minority report? Rosemary má děťátko? ;o)))

Tohle se mi zdá nelogické:
Mám pocit, že za zahubení staré rasy nějak zaplatíme.
"To je potměšilé myšlení."

Výraz "potměšilý" znamená poťouchlý, škodolibý, zlomyslný. Má hrdina opravdu škodolibou radost, že za záhubu staré rasy sám zaplatí? Neměl by mít spíš obavy? A nechtěla Markéta říct spíš "pošetilé", protože jí se zdají jeho obavy hloupé, směšné, absurdní? ;o)))

Taky "Dva měsíce po konci lidstva mě a Alexe začal dům nudit..." Jaký dům? Najednou ho zmiňuješ jako samozřejmost, jako něco velice konkrétního, ale předtím o něm v textu nebyla ani zmínka.

Líbí se mi malé vtípky, jako třeba "Alex dokáže ovládat malé vodní proudy a ta schopnost mu připadá nejzábavnější pokaždé, když se pokouším močit." :o)))

Celek - slušná práce...
Body: 4
<reagovat 
 nag Glögg (Občasný) - 11.2.2004 > Kelly> 

No, vida, já si odbyl kecy a Kelly napsala něco literárně kritického


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 20.2.2004 > Kelly> 

Tu přísnost chápu. Ale votáčet se na prkotinách? Navíc v přímý řeči de použít téměř cokoli

Počkej Rosemara má děťátko je vo nětššem jynym. Tady de vo to, že když někoho skrouhneš, tak budeš žít neustále ve strachu, že se ti stane totéž + že zkažené plémě rodí ještě zkaženější. To neni Rosemary.

Jinak Saimone, fajn tahle poloha ti sedí vítss než reálnej život v té minulé (Maja?). Ty dialogy jsou fajn. Běží to. Uvěřitelné. Možná trochu poslechnout nejvyšší  brepttraktorku ff prkotinách.

Nebo si zvolil strategii bílého psa?


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.2.2004 > nag Glögg> Děkuji předskokanovi ;o))))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 20.2.2004 > Luk Malér> Luku, sorry, ale psaní přímé řeči má svá pevně daná pravidla. :o)))
Rosemary mi to připomnělo, jestli bude víc času, možná se ještě vrátím a vzpomenu si, čím. Pá :o)
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 26.2.2004 > Luk Malér> 

Děkuji, jo, jo všiml jsem si sám, že tady takovej styl mi sedí o dost víc než vážnější téma..:))

Díky


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 20.2.2004 > Kelly> V přímé řeči jsem myslel pravopis: např. "Xe vedé?" je podle mě v pořádku, ne ta velká a malá písmena.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.2.2004 > Saimon> 

Já bych neřek vážnější témata - tphle je taky plný votázek, mě se¨jen zdálo, že v Majovi je vidět, že tápaní v reáliích rodinného života z pohledu rodiče trochu ruší ten squěllej nápad, že když fotřik nevěří, tak je nenajde (což je faktys bezva).

Navíc tady to podáváš jako realistickej rozhovor - jako když se lidičky bavěj o práci, co a jak dál - např.

Jen tak dál.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.2.2004 > Luk Malér> Jasně, přepis mluvy záleží na autorovi - ale já brojila proti těm velkejm-malejm, tam je to holt napevno daný, snad už si Saimon všim ;o))))
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 29.2.2004 > Luk Malér> Tak, to jsi mě vážně potěšil. Mám ve vínku parádičku o kapsáři, bude to menší psycho, tak se nech překvapit..
<reagovat 
wikka (Občasný) - 1.8.2004 > Sakra tohle je fakt dobrý...Přesně můj žánr...moc pěkný: poklona :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 7.8.2004 > wikka> Díky! A když se ti tak líbí, tak kde to vázne s doporučením...víš, to mě jako autora vždy velmi potěší!
<reagovat 
wikka (Občasný) - 8.8.2004 >
<reagovat 
Draco (Občasný) - 21.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Draco (Občasný) - 21.1.2006 > Zdravím Lve, klobouček (opět) dolů, před tvými literárními schopnostmi. Jo a toho jména sem si všimnul. Jelikož tam ale bylo jen jednou, tak kdybys to neřekl, tak...
Dobrý námět, dobře napsané.....není co dodat.Z pera Sainoma vzešla zase jednou nějaká legenda :-)
Body: 5
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 21.1.2006 > Draco> Oh,díky! A co ty? Kdy tady něco od sebe zařadíš? AJ říkal,že toho máš prej na publikování dost a dost....jinak tvá kladná kritika mi dělá neskonale dobře na duši!A to doporučení,hmmm děkuji!
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter