Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
LÁSKA
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 14.6.2008 (09:13:35)

 

 

 

 

 

Stojíš nahá v bodlácích vyšších než ramena Atlase

a ptáš se, vyniká-li konečně tvá ženskost.

Odpovídám, že skrz fialový atak nedokážu pojmout

ani zbla signálů, podle nichž bych mohl určit pohlaví viděného.

Mlčíš, proto dodávám, že mě štve amortizace ženských těl

stejně jako potkani v moskevské kanalizaci, tedy nijak.

Vítr se kývá v pavučině v místě, před kterým tuším tvá ústa,

zaslechnu vzlyk a suché polknutí. Píchne mě pod levou paží.



Poznámky k tomuto příspěvku
 anae (Občasný) - 18.6.2008 > zase zkrvák> snad jo .. že se snažíš bejt cynik, ale moc ti to nejde
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 18.6.2008 > anae> mimo!
<reagovat 
 anae (Občasný) - 19.6.2008 > zase zkrvák> tak jsi jen trochu zastydlej, no
<reagovat 
Sadám (Občasný) - 19.6.2008 > Nazvat báseň láska to je sebevražda =)
Jinak to je pěkné, ty řádky jsou promyšlené, ale celkově to na mě působí moc apaticky a kapánek mě to nudilo, probudila mě až moskevská kanalizace, ta je super =)
Závěr jsem buď nepochopil nebo je fakt tak nudný
Body: 3
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 19.6.2008 > Sadám> nepochopit závěr, přiznat se k tomu, pochlebovat se názvu a používat slovo kapánek může blb. třeba pěknej a promyšlenej.
<reagovat 
 Sadám (Občasný) - 19.6.2008 > zase zkrvák> Ále zkrváčku, názvu jsem se nepochleboval, ale ,,Láska'' je nejčastějším názvem i obsahem básně a pojmenovat takto báseň, tím si vysoko nasazuješ laťku- což absolutně není na škodu, mohl sis to vzít jako kompliment...
a že něco nepochopím, což si vzal jako mé přiznání tuposti, to je výtka směrem k tobě že ani napotřetí jsem ten konec nerozlouskl, tak si ho špatně napsal- můj subjektivní názor
Ale já Tvé černé brýle nechám černými, sám sis tuto masku zvolil =)

<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 19.6.2008 > Sadám> bavíš mě, stejně jako se bavim sám. doufám, že sis blba nevzal moc k srdci. trochu mi těkaj myšlenky, takže nejsem moc rád, že mi nerozumíš (tady v poznámkách). lásku v názvu jsem promyslel. jedná se o kontrast mezi mnou a jinými (z těch nejčastějších názvů i témat). nikdo nikdy takhle. a tak by to mělo bejt. proto tak. rozumíš?
<reagovat 
 Sadám (Občasný) - 19.6.2008 > zase zkrvák> Brát si internet k srdci je kravina =) Z tohoto pohledu by mi přišlo logické že i báseň bude nějak odrážet tu myšlenku se kterou byl určen název, a to mi nepřišlo. Nebo kdyby se to jmenovalo třeba ,,Láska aneb Ano, už zase'' tak by to myslím vyznělo pochopitelněji...
Jinak pro cit-i-zen: Mě to jako nešvar totemu nepřipadá, přijde mi to jako jeho špatná ale přirozená vlastnost. Mám na mysli to, že tady autor prakticky každým nový příspěvkem začíná od nuly (byť jsou tu takoví u kterých mi připadá že jejich čtenáři jim dají pět bodů a Doporučení a až pak si přečtou to dílo =) Nicméně Totem bohužel není kniha abysme mohli autora komlexněji poznat a hodnotit, pokud se na něj vyloženě nezaměříme. Jede se od básničky k básničce... Málo autorů je tu silných zapamatovatelných individualit
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 19.6.2008 > Sadám> ne! podle toho názvu jsi to pochopil špatně! ale to nevadí. vyprávět ti to nebudu.
<reagovat 
kink (Občasný) - 20.6.2008 > a mně se to náhodou líbí (až na ten první verš - Stojíš nahá v bodlácích vyšších než ramena Atlase, vysoká ramena - tomu nerozumim)

jinak je to mile bodavě sebeironické*

;)
Body: 5
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 20.6.2008 > kink> příběh je vykreslen na pozadí událostí neurčitého roku na neurčitém místě. neurčitost místa autor mistrně podtrhuje neurčitou výškou bodláčí, o němž víme, že je až neuvěřitelně vysoké, pokud tedy Atlas, neurčitý antický hrdina, byl a byl-li, byl-li obr. můžeme se dohadovat, zda je autorovi bližší intimita neurčitosti než přirozená křiklavost, podle básně ale ano. a je to dobře. kdo se chce dívat na nahou holku na posekaném trávníku, nechať si koupí nejnovější číslo časopisu playboy. autorovi děkujeme za přesné popsání neurčitosti neviděného.
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 21.6.2008 > Myslím, že jediné, co té básni chybí, je lehká ruka. Rytmus kolísá podle nutnosti, podle toho, co zrovna chceš říci a zrovna tě nenapadá, jak to udělat bez tohodle zájmena právě teď. Kýžená vtipnost je nesena osamoceným obsahem, forma vše brzdí a bere čtenáři uvolněnost, kterou by ke smíchu či pousmání tolik potřeboval. Oceňuji především závěr básně.
<reagovat 
vřes (Občasný) - 21.6.2008 > čtu už potřetí a konečně si vytvářím interpretaci: jemné vtipkování + melancholické vyústění...
A diskuze je taky zábavná.

Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 8.7.2008 > teď chápu výtky proti Lumiikovi, ty přemejšlíš, von se s tim nesere. obsahově jo, ale: v tom ději je spousta pauz tvýho přemejšlení, ale ty to prezentuješ jako blok, mam pocit, že to neni přesný, že to chtělo rozhodit po papíru - po obrazovce, aby vynikly pauzy.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zoo (Občasný) - 17.7.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 10.9.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 30.9.2008 >
Body: 1
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 30.9.2008 > ty mě prosimtě kritizuj, podivej se jak pišeš, já jsem si tohle teda i přečet (s nucenim nevyhledávám jinak podřadnou a nehodnotnou tvorbu) dal bych 0 bodů (ne jako pomstu), ale to nejde. Nepoužívám slova jako sračka, ale je to sračka.

Jo a abys už nemusel reagovat na tento vzkaz a nudit mě svými poznámkami (a to nejsem hlupák teda podle mých aktivit a úspěchu snad ne), jednám v afektu ano jsem ubohý pisálek co nemůže nikdy být na tvé veliké urovni jsi genius a literární mág
no snad jsem na nic nezapoměl "ó veliký mistře".

Nechápu tvůj vzkaz možná sis to měl i přečíst celý, nevim jaká je tvá inteligence, ale jenom idiot nedočte, bůhví jestli si to přečte a hodnotí- jenom idiot. Jo a ještě něco Poesie je nebo by podle mého jejího ideálu měla být o meteforách- chápeš metafory.
Když v ní něco nechápeš tak se zeptej- nedělej ze sebe hned debila ač jím třeba jsi(což neříkám neznám tě, ale taky to nevylučuji).
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 30.9.2008 > Leviathan> :-)))))
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 4.10.2008 > koukám, že je důslednej...v těch jedničkách...ty seš stejně sešívanej šmejd...poplivat mu tvorbu, která pronikla až do litherárních novin...styď se, vršovickej pse...;)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.10.2008 > Max Bubakoff> no už sem za to dostal vod něj, tak mě nech. jsem z toho nešťastnej... že jsem mu tak ublížil. JAK JSEM MOHL? asi na mě ta ničemnost slávie fakt působí:-)))))))
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.2.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter