Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 11.5.
Svatava
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Meandry
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 21.3.2007 (09:51:03)

 

 

          proudění
ve chvílích    kdy jednotkou chuti je Ampér
                         pozdní sběr
          jen se neposer
                   můj milý André
    rudá melanž
ve světle     lámané
    francouzštiny    koření
 a kypí stíny      proměnou er
vskřípěných do ohryzku
 protisměr     v hrdle    vzkříšení
         stisků              atmosfér

 z nichž barrique   prchá

              přes dvorky

     vyštěkat tíseň    přání
 a malá rýha mezi pahorky
  v dlani          zraje k odevzdání

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Hrdý (Občasný) - 22.6.2007 > tos chlastal nebo líbal?
<reagovat 
ariel (Občasný) - 31.1.2008 >
Body: 4
<reagovat 
čtenář více či méně s rýmou chod - 7.6.2007 > Žádná z Tvých posledních básní mne neoslovila. Prostě ve mně nerezonuje. A čím temnější tím hlubší platí jenom o vodě.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 7.6.2007 > čtenář> 

Milý příteli, díky za vyjádřený postoj, byť mi takto formulován k mnohému není. Každopádně nemohu odolat poznámce, co se týče oněch zmiňovaných temných hlubin - držím se jiných jistot, než pro mne anonymních a jasnozřivých soudů. Na vysvětlenou citát:

 

Je tiefer sie wohnt, je tiefer sie ist. (Ze starého německého mystika).

Je tiefer sie wohnt, je tiefer sie ist. To je řečeno o duši, anebo o lásce, o předmětu duchovních minesengerů. Jak to přeložiti do češtiny? Doslova: čím hlouběji kdo bydlí, tím šířeji se rozkládá.
Anebo: čím hlubší, tím vzdálenější.
Anebo: čím jest kdo hlubší, tím jest i nesrozumitelnější.
Anebo: čím jest kdo pokornější, tím jest i moudřejší, pokročilejší, jest dál, nežli člověk domýšlivý, nadutý a hloupý, neboť prameny moudrosti, jako všechny prameny, tekou dolů. Čím jest kdo mlčenlivější, tím jest i hlubší; proto horské bystřiny bublají, štěbetají jako housata, ale veletoky majestátně plynou, takže se zdá, že vůbec neplynou, že jsou reakcionářské, zpátečnické, nepokrokové, opatrnické - jako by hluboké a jedině užitečné bylo to, co skáče ječí a řve a jako by ta mnohočetná ozvěna v tupých lesích a skalách náležela té splašené mělké bystřině!


Jakub Deml (Česno, 1924)


<reagovat 
 čtenář více či méně... - 7.6.2007 > miroslawek> Vážený příteli, evidentně vám takto formulovaný postoj byl alespoň k tomu, abyste sem vepsal Demla. Mám jich u postele 17, shodou okolností všechny s věnováním, ale zrovna Česno mám ve skříni.
Nezpochybňuji vaši hloubku, ani váš zájem o Temnou noc duše či cokoliv, zpochybňuji svou schopnost nechat se okouzlit vašimi texty. Což arciže není vaše chyba. Prostě mě váš způsob vyjadřování neevokuje hloubku, ani by mne neměl k tomu, abych se jí začal zaobírat. Nejen proto, že slovo jako "neposer" (navíc v rýmu) mi prostě nejde k básni, na kterou se reaguje výpiskem tohoto rázu (možná jsem málo osvícen; začerněnými místy z Demla nic dokládat nemusíte, znám je) - ačkoliv u Celana nemám nejmenší potíž se slovem "kurevné", napadá mě teď. Nejen proto, že báseň zní jako hodně špatná veteš včetně pahorků a nečeho vskřípěného někam; rozházená po černém pozadí, které mě ruší. Hlavně proto, že na rozdíl třeba od Dylana Thomase, který je úplně nesrozumitelný pro mozek, ale rozumím mu srdcem, vašemu textu nerozumím vůbec ničím. Ale jak už jsem řekl, to není váš problém.
<reagovat 
 kalice (Občasný) - 12.8.2008 > miroslawek> 

Snad se vás nedotkne, že tahle vaše dávná (při mém brouzdání hlubokými vodami) zarezonovala zrovna ve mně. Asi tu dvojku potřebuju.

Ale na druhou stranu, až vyschnou ty pramínky...ga,ga,ga


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > vidím čáru vína ve tvé dlani a je dlouhá jak zájezd po vinných sklípcích kolem Balatonu :o)
narozdíl od Natashi mi tu všechno zapadá dohromady do jednoho temně rudého motivu ochutnávání a podléhání...
Body: 5
<reagovat 
paryb (Občasný) - 16.2.2009 > Výborné. Snad není třeba více slov.
Body: 5
<reagovat 
Marthas (Občasný) - 22.6.2009 >
Body: 1
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter