Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
GENEZE
Autor: Emmet_RAY (Občasný) - publikováno 5.1.2007 (05:40:18)

 

Všichni příliš daleko

když oheň lásky hořel

Na ulicích roztál sníh

vyprázdnilo se lože

 

Byla zima horečná

a vítr okny třásl

všichni příliš nablízku

když oheň lásky zhasl

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 6.1.2007 > i v poezii se člověk technice musí učit, to ano
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 6.1.2007 > anae> tak hybaj šprtat ;-)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 6.1.2007 > Václav Mráz> jen jestli to bude co platný - mně (i tobě)
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 6.1.2007 >

aha, teď už chápu víc i tu odpověď.

 

horečná zima, a přesto vítr - to by mohlo odkazovat na nějakou nemoc. a vybavilo se mi k tomu, jak má jedna známá nemocného manžela, a říká, že často již není schopna splňovat jeho partnerské potřeby, protože milenka a pečovatelka jí prostě nejdou dohromady.

takže jedna rovina mé interpretace se týkala fyzické blízkosti (když jsou si lidi prostorově daleko, bývá jejich láska silnější, protože ji živí různé představy, je menší šance zevšednění, přesycení...) a druhá se týká onoho opečovávání - ty vedou k tomu, že "plamen lásky" může zhasnout


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.1.2007 > ariel> no, ono to právě jakožto odkaz na nemoc myšleno takto až přímo nebylo, proto jsem pak tu tvou hlášku pochopil jako provokaci :-)
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 7.1.2007 > Václav Mráz> ale číst se to tak dá docela snadno... jinak si vzpomínám, že jsem napsal, že provokovat tvou osobu už nehodlám, však?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.1.2007 > ariel> já vím
<reagovat 
zirael (Občasný) - 7.1.2007 > sice se zrovna nacházím v období, kdy čím jednodušší text, tím lepší (a pro řikánky a odrhovačky mám ještě větší slabost), ale tahle je mi málo. kdybych chtěla a hluboko hrabala, třeba v ní i něco najdu, to ale u poezie nedělám a u řikánkovité už vůbec ne, ta má mluvit na první úder. zato se mi líbí její zvuk, takže je to přesně v půli: 3.
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 7.1.2007 > to byla nejdelší poznámka, kterou jsi kdy na Totemu napsala, viď? :-) Přijeď v únoru do Ovy, budu se tam nudit, možná
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 9.1.2007 > za její délku 2 - 3
Body: 2
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 10.1.2007 > Kam se hrabe Hálek, to se nedá srovnat!
<reagovat 
sojka (Občasný) - 10.1.2007 > Vendo, to nemyslíš vážně!:-) Dyť je to jak na náhrobek.
<reagovat 
vikinga (Stálý) - 16.1.2007 > No, mně to přijde kapku zu viel easy a navíc se silným nádechem "lacinosti" - třeba oheň lásky, vyprázdněné lože, horečná zima.
Rytmicky je to sice ok, ale to přece není zdaleka vše. Myslím, že dané pocity či "básníkova myšlenka" (fuj) by šly vyjádřit s daleko obsáhlejší invencí a výrazivem, tohle bych ocenila tak u deseti, dvanáctiletého hocha.
Body: 2
<reagovat 
zirael (Občasný) - 7.1.2007 > heleď jak dlouhou jsem napsala oplátce:

zirael - 27.3.2006 > Takže jo. V první řadě klišé na klišé + obsahově nulové věty:
"herci hrají zjevně s chutí a své postavy si užívají"
"Štěstí není filmem o hezkých věcech, ale filmem velmi dobře natočeným"
"jde o milou podívanou, která zaujme i vtipnými písničkami a bude se určitě často vracet na televizní obrazovky"

Dál nesmysly věcné:
"režisér si pro roli hraběte vybral charismatického Davida Švehlíka"... Švehlík tady má charismatu asi jako hnědá ponožka, nejhorší herec v celé pohádce, ostuda. jediné, co má, je pohledná tvář.
"první díl fantasy ságy C.S. Lewise"... Chronicles of Narnia není žádná fantasy, ten nátěr tomu dal jednak film a jednak autoři, kteří na Lewise (a na další, hlavně na Tolkiena) navazovali.

Formální nesmysly:
"postavy, přes komiksovou zploštělost nijak jednoznačné"... jsou zploštělé, anebo nejednoznačné?

atd.

Mám z toho celého dojem, že sis jen prolistovala pár čísel Premiere. Nemá to skoro žádnou informační hodnotu, natož kritickou.

Tak. (Jsem drsná, ale tohle mě naštvalo, takhle pošleš film na Totemu definitivně do kytek).


...v Ově máte supr výstavu ruský malby, jdi tam, nudit se nebudeš.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.1.2007 > zirael> Já byl na Klimtovi, dneska. Padesát korun v prdeli, ale nenudil jsem se, to zas ne, bylo to fajn.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 9.1.2007 > zirael> No, jo, Oplatka, té se to píše ;-) (Všimni si, jak krásně mnohznačná je to věta.)

To je fajn.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.1.2007 >

Já, se svými říkankovitými veršovánkami mám sice k tomu nejmíň co říkat, ale...

Původně jsem to chtěla přejít bez komentáře (už jich tu máš až tak dost), ale nerada bych, aby to vypadalo, že jsem přehlédla tvůj návrat k poezii po dlouhé době a úpřímně doufám, že nezůstane ojedinělým.

Obsah má nepochybně myšlenku i stavbu, napadaná "jednoduchost" mně osobně v tomto případě nevadí. Naopak, vtip toho kontrastu s náznakem nadhledu mi dokonce vyvažuje a ospravedlňuje i ta zmiňovaná klišé, která bych v jinak postaveném textu bezpochyby odsoudila.  

Dokonce mi ani nevadí (i když z přísně formálního hlediska by se to vytknout dalo) rým pouze ob verš, protože mám pocit, že při abab by to už moc inklinovalo k říkance. Takže vlastně oceňuju, že ses tomu vyhnul, ať už to byl záměr nebo ne.

Co mi vadí:

Všechny sudé verše začínají nepřízvučnou jen čtvrtý přízvučnou.

U lichých veršů obdobně, i když s obměnou, všechny končí nepřízvučně, jen třetí přízvučně.

Pro mě osobně je to dost značná vada na kráse. Místo aby do mě ta dvě čtyřverší hladce vklouzla a já mohla s potěšením vstřebat důvtip stavby a obsahu (včetně názvu), zakopnutí o rytmus mě vykolejí.

O "známku" předpokládám nestojíš.


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 5.1.2007 > PS: Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku. Pokud ji nejste schopni napsat, tak si odpusťte ty kecy...
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 17.2.2007 > Václav Mráz> cau, ja na tohle moc nejsem, ani tomu dost dobre nerozumim a tak k tomu nic rikat nebudu. nicmene chci podotknout, ze na totemu se - zejmena za posledni pulrok - dari magorum a zmrdum. je zbytecne upresnit jmenovite; sam vis, o ktere pripady jde. at jdou do prdele, pitomci. a pis dal!
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 3.3.2007 >
<reagovat 
bernall (Občasný) - 20.4.2007 >

jsem asi staromódní ale takové mám rád.


Doporučil 
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 3.7.2007 > Fakt nemáš ani chvíli pocit, žes ujel? Já si třeba vůbec nejsem jistý. A to se mně na tom líbí.
Doporučil 
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 9.8.2007 > Ze života?
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > přestože se všechny snažíš přesvědčit o opaku, je to sračka. příliš jednoduchá jak obsahem, tak formou.

těší mě, že ti můžu naložit.
Body: 1
<reagovat 
ALKATRAZ (Občasný) - 22.10.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Ymy.po (Občasný) - 5.11.2007 >

něco mi tu nepasuje................ možná to bude autor.........


Body: 5
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter