Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fotosoutěž Zahrada jinak
Autor: Minerva (Občasný) - publikováno 19.5.2006 (04:43:17)

Zahrada jinak

Lukáš Jasanský a Martin Polák - z cyklu Vesnická rekonstručko

Lukáš Jasanský a Martin Polák
Z cyklu Vesnická rekonstručko

Nížeuvedení výtečníci vyhlašují fotosoutěž, v níž porota z nich složená zhodnotí a odmění fotografické cykly na téma Zahrada jinak.

Hodnoceny budou všechny fotografické kolekce, zveřejněné na serveru Totem (www.totem.cz) od okamžiku vyhlášení soutěže do neděle 25. června 2006 včetně. Předmětem soutěže nejsou jednotlivé fotografie, ale výhradně soubory dvou a více snímků, svázané názvem a tématem a splňující následující podmínky:

  • V názvu souboru se musí vyskytovat slovo "Zahrada" či některý jeho tvar.
  • Kratší strana zveřejněných fotografií nesmí být menší nežli 600 bodů, delší strana nesmí být kratší než 950 bodů. Do rozměrů fotografií se nezapočítává případný rámeček. V případě velmi protáhlých formátů, s nimiž se nevejdete do limitů Totemu, zveřejněte na Totemu pouze menší variantu a soutěžní fotografie zašlete na pokhara@centrum.cz.
  • Autorem nesmí být člen poroty.

Tématem soutěže je Zahrada jinak, přičemž slovo zahrada je možno chápat jak doslovně, tak volně či přeneseně. Důraz je kladen na slovo jinak. Porota se zavazuje hodnotit na prvním místě jinakost pohledu, objevnost přístupu fotografa, jeho vynalézavost a bohatství myšlenkového světa, který fotografie zobrazí. Porota výslovně varuje před zasíláním snímků něžných kytiček, z nichž barvy tečou proudem! Takové fotografie nejenže nic nezískají, ale jejich autoři budou veřejně zostuzeni způsobem, který porota uzná za dostatečně otřesný.

Dále porota žádá autory, aby se vystříhali laciných efektů dosažených úpravami fotografií v grafických programech. V zuřivém kolorování, rozstříhávání či pokrytí snímků perfidními texturami lze jen zřídka spatřovat skutečně nový pohled na svět. Přednost budou mít fotografie čisté a nemanipulované, hodnocen bude na prvním místě obsah a nikoli forma.

Po uzávěrce soutěže každý z členů poroty rozdělí mezi soutěžní kolekce podle svého uvážení celkem nejvýše 100 bodů. Kolekce budou seřazeny podle součtu bodových hodnocení. Následně porota rozhodne, kolik ze tří věcných cen rozdělí mezi nejlepší autory. Předpokládá se, že všechny tři, nicméně pokud celková úroveň soutěžních prací nebude dostatečná, porota si vymiňuje právo první, druhou či dokonce ani třetí cenu neudělit. Toto opatření je však třeba chápat jen jako mimořádný, neočekávaný případ. Soudíme, že mezi účastníky rozdělíme všechny tři nachystané ceny.

Výsledky budou vyhlášeny do tří dnů po uzávěrce soutěže, tedy do středy 28. června 2006 včetně. Zveřejněna budou hodnocení všech členů poroty, výsledné pořadí všech účastníků a jména těch, kteří získají cenu. Následně bude vítěz kontaktován, aby si vybral jednu ze tří nachystaných věcných cen, po něm si vybere soutěžící, který obsadil druhé místo, a třetí získá cenu, která zbude. Jestliže se soutěžící o žádnou z cen do pěti dnů po vyhlášení výsledků nepřihlásí, získá leda figu borovú, cena v takovém případě propadá.

V případě shody bude vítězem uznán ten, kdo získá nejvyšší hodnocení od jednotlivého člena poroty. Pokud se i nejvyšší bodový zisk bude shodovat, rozhodne nejnižší hodnocení. Jestliže i ta budou stejná, vítězí ta kolekce, která obsahuje více fotografií. Dojde-li i zde ke shodě, rozhodne vyšší počet pixelů. Shodne-li se i počet pixelů, budou kolekce seřazeny dle úhrnného objemu v bajtech. Jestliže ani ten nerozhodne, jde o zřejmý komplot a shodující se kolekce budou ze soutěže vyloučeny.

Ceny budou podle přání vítězů buď předány osobně (Brno, možná Praha a Ostrava) nebo zaslány poštou.

Vyhlašovatelé a základní členové poroty: Janahe, Minerva a seth.

Dále účast v porotě přislíbil S.P. (díky), a osloven bude též - dle názoru některých - nejvýznamnější současný český fotograf Michal Kalhous. Porota si vymiňuje právo přizvat mezi sebe ještě další hodnotitele i v průběhu soutěže, vždy však jen s jednomyslným souhlasem všech tří vyhlašovatelů a nejvýše do celkového počtu sedmi členů poroty. Jednou přizvaný a schválený člen poroty nemůže být odvolán.

Soutěžící kolekce

Pražský hrad - fotografie ze zahrady Na Valech (tsunami)
Záh(r)ada rajská (Cchajownik)
Tam,kde žije starý zahradník (Filipb)
Zahrada z cukrove vaty 1, 2 (M27Dumbell)
Spatřil jsem zahradní domky (Filipb)
zahrada pokroku (sveřepes_umřetý)
Tam kde nežije starý zahradník (Filipb)
Detaily zlínských zahrad I. (mmiiaa)
Domácí zahrádky (vodouch)
Jarní zahrada (KA33)
nezahrada (Strážce_majáku )
Zahrada inak? Stále rovnako. (maxima gali )
Zahrada Plasticky (gongey)
Přes záhradu do zahrady (Vitovan )
Zahrada Plasticky II. (gongey )

Hodnocení

V soutěži se sešlo dvanáct hodnocených příspěvků od devíti autorů, další dva příspěvky byly z bodování vyloučeny pro nesplnění technických kritérií (velikost fotografií). Nevelká účast nedává prostor k hlubším rozborům, proto celkové hodnocení soutěže bude jen krátké.

Všeobecná úroveň příspěvků není nijak oslnivá. Ani jeden z nich nepřináší nic výrazného, osobitého, nic, co bychom v mnoha obměnách neviděli už mnohokrát. Je zřejmé, že autorům nečiní problémy ovládání jejich přístrojů, nemají potíže s technickým zpracováním fotografií a dokonce dokáží i najít nějakou tu blízkou zahradu. Nedaří se jim však objevit vlastní, neobvyklý, překvapivý přístup. Žádný ze soutěžních souborů výrazněji nevybočuje ze zaběhnutých, někdy až frázovitých způsobů nazírání na svět, asi ani jeden nám nepřijde kuriózní či kontroverzní. Ani jednou se šokováni nezeptáme, zda autor myslí svůj pohled na téma vážně, ani jednou nebudeme doopravdy pobouřeni, a - obávám se - ani jednu z kolekcí si natrvalo nezapamatujeme.

Nicméně alespoň dva porotci hlasovali pro udělení prvního místa, a tak mezi autory budou rozděleny všechny tři připravené ceny.

 

Janahe Minerva S.P. seth Celkem
Zahrada z cukrove vaty 1, 2 (M27Dumbell) 1     4 5
Přes záhradu do zahrady (Vitovan ) 7     1 8
Pražský hrad - Ze zahrady Na Valech (tsunami) 5     6 11
Zahrada Plasticky II. (gongey ) 8 1   3 12
Detaily zlínských zahrad I. (mmiiaa) 6 2   5 13
Domácí zahrádky (vodouch) 2 2   15 19
Tam,kde žije starý zahradník (Filipb) 11 8   8 27
Jarní zahrada (KA33) 14 10 5 4 33
Tam kde nežije starý zahradník (Filipb) 15 12   12 39
Spatřil jsem zahradní domky (Filipb) 2 14 20 12 48
nezahrada (Strážce_majáku ) 25 31   15 71
Zahrada Plasticky (gongey) 2 20 70 15 107
         
98 100 95 100 393

 

 

Katalog soutěže (62 stran PDF, 12 MB) se všemi příspěvky a podrobným hodnocením si můžete stáhnout na adrese http://www.edisk.cz/stahni/eeda22efada83916f06ea14f45ade04e0d33cda0.

První tři ocenění (gongey, Strážce_majáku a Filipb) si mohou postupně vybrat z následujících cen

Poslední cena dorazila k výherci 17. července 2006, soutěž je definitivně ukončena.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 Minerva (Občasný) - 17.7.2006 > al-ash> S možností, že některý z porotců ocení jen jeden příspěvek maximem bodů se od začátku počítalo. Neviděli jsme a nevidíme v ní nic špatného. Vzbudí-li ta věc u někoho nepříčetné nadšení, zastíni-li všechny ostatní, pak je to tak přece v pořádku. Že by mohlo být členů poroty víc, s tím souhlasím, ale ne o mnoho víc. Pět nebo šest, víc už určitě ne. Škrtat nejvyšší a nejnižší hodnocení není dobrá myšlenka, zvýhodňuje to fotografie průměrné, které se jakžtakž všem líbí a nám šlo o pravý opak. Chtěli jsme hodnocení vyplývající z jasného, zřetelně artikulovaného názoru, ne z rozvařené kaše průměru. Dokonce jsme uvažovali o opačné metodě, zvýhodňovat fotografie nejrozporuplnější, ale nenašli jsme použitelnou metodu výpočtu.
<reagovat 
 al-ash (Občasný) - 7.7.2006 > S.P.> no sem kokot, nechápu proč ty svoje výkřiky píšu když vím že sou bez nároku na racionální odpověď...
Doporučil 
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 17.7.2006 > al-ash> Snad jsem odpověděl dostatečně racionálně. Právě diskutujeme o další možné soutěži, v níž by bylo složení poroty jiné, počet členů o něco větší (najdou-li se) a navíc variabilní. Každý další návrh vítám, i když netvrdím, že ho nutně upotřebíme. Základní premisou je nehodnotit podle průměrného vkusu ani podle koláčů sledovanosti, ale vyzvednout fotografie polarizující, nekonvenční. Nic pro masy.
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter