Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 6.5.
Radoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Malý exkurz do duše šíleného golfisty z kolekce Bell
Autor: Bell (Občasný) - publikováno 1.4.2006 (14:36:07)
další>

Malý exkurz do duše šíleného golfisty

 

            Dnešní den začal opravdu báječně. Probudil jsem se do slunečného rána, svěží  a plný elánu. Taková rána jsou pro mě čím dál, tím více vzácnější. Častěji se probouzím s pocitem, že jsem celou noc tahal putny s uhlím do pátého patra a se zbožným přáním spát ještě dalších osm hodin.

            Žena spí stočena do neuvěřitelného klubíčka. Je to poloha embrya v mateřském lůně nebo chcete-li zimomřivé kočky. Ten pohled mě vždy poněkud dojímá, ale současně si uvědomuji první problém. Dostat ji z této polohy a hlavně z postele. Její metabolizmus po ránu je neuvěřitelná záležitost. Lenochod tříprstý je proti mojí ženušce hotové tornádo.

            Minimálně deset minut jí trvá, než zjistí, že žije. Dalších deset minut kdo je, kde je a tak to pokračuje v tom lepším případě skoro hodinu. Je-li nutné tento proces urychlit, což dnes je, jsem nucen použít fintu. Pracnou, ponižující, ale jedinou účinnou, ověřenou dlouhým soužitím. Hrnek silné kávy, pitelné teploty, nesený k lůžku pevně přikrytý - k tomuto účelu se mi velice osvědčily noviny - odkrytý v momentě, kdy je tác s kávou co nejblíže k nosu mého drahouška. Jediná metoda, která ji probere k životu, aniž by potřebovala oněch neuvěřitelných šedesát minut.

            Vůně kávy ji donutí pootevřít oči. Slastně se usměje na hrnek kávy, rozbalí klubko svého těla a posadí se. Tác putuje na klín, oči zase zavře a začne popíjet. Když se začíná objevovat dno šálku, nastává správný moment, kdy mohu navrhnout program dne. Vím, že už je schopna vnímat co se jí říká. To co jí povídám je vždy stejné.

„Broučínku, je sobota, je nádherně, jdeme hrát.“ Hlas ladím do tiché, něžné tóniny.

„Nenávidím soboty, neděle, golf a tebe,“  opáčí brouček, oči stále zavřené.

„Jdu udělat baštu a ty šup z postele,“ dotírám vemlouvavě, bráníc se učinit mému chlapství zadost a zařvat : „Padej z té postele, nebo jedu sám.“

            Jet sám by nebyl problém. Problém by byl dohrát a nesmět si dát pivko či dvě, nebo kdyby má hra byla veleúspěšná i nějakou tu whisky. Nejsem tak bohatý, abych si mohl platit řidiče. Moje žena tuto funkci zvládne docela slušně a hlavně mnohem levněji.

            Za hodinu sedíme v autě. Brouček sice ještě připitoměle kouká kde vlastně je, ale vyjíždíme.  Jsem dobrý, pouhá hodina na cestu do ráje ! Dvacet let pořád stejná rallye, cestu ani nevnímám a v klidu si promýšlím strategii dnešní hry.

            Ano, jsem jedna z obětí drogy, která se nazývá golf. Když jsem si s ní před dvaceti lety začal, netušil jsem vůbec do čeho se řítím. Hydra golfu mě uchválila a slupla jako malinu. Nevím jak pro koho, ale pro mě není golf sport, ani hra. Pro mě je to neustávající boj, se sebou samým, s hřištěm, s holemi a hlavně s tím malým bílým neřádem – golfovým míčkem. Jestli někde platí nejvíce slova Werichovy písně „jednou jsi nahoře, jednou dole“, pak jsou pro golf přímo přízračná. Měla by být jako memento napsaná na každém bagu  pro ty hrozné chvíle, kdy vás golfový Bůh zavrhne, z důvodů vám zcela neznámých. Je to zlomyslný Bůh.

            Co zavrhne. On vás zadupe do nejhlubšího bahna, rozcupuje na hadry vaše sebevědomí, poníží před ženou, přáteli. Z chlapa udělá zamindrákovaný uzlíček nervů a kupu klepajícího se sulcu z tlustého prasete. To vše bez jakékoliv výstrahy a dokonale, aby vás pak, opět z neznámých příčin, milostivě z toho marasmu pozvedl a dopřál vám se pomalu vzpamatovat. Vylížete si utržené rány a  znovu se derete vzhůru k oslnivým výkonům.

            Momentálně se těším jeho přízni. Jsem „nahoře“. Zvládl jsem jedničku dřevo, poslouchá jak švýcarské hodinky. Mám vynikající krátkou hru, skvěle patuji. Průměr dva paty na jamku je slušný. To stačí, protože jsem se zatraceně prodloužil. Mé rány jsou poměrně rovné a dlouhé, míč končí na ferveji a ne v hlubokém lese.

            Celkem vzato, kdyby nebylo smůly, která kazí moji jinak znamenitou hru, tak mistrovská kategorie je nadosah. Tu docela malá větvička stromu pošle perfektně udeřený míček hluboko do lesa, tu zůstane míček viset nad jamkou a je bezvětří a místo jasného berdy je tu jen par. Pak zase míček, z neznámých důvodů skončí v bunkru, zůstane v hluboké šlápotě, kterou nějaký golfový ignorant po sobě nezahrabal a místo paru je tu těžko uhrané bogy. To jsou vesměs maličkosti kazící mé jinak skvělé číslo. Jsem prostě ve formě. Golf je pro mě zdrojem radosti a pýchy. Vše zlé je zapomenuto a opět se mohu dívat na svět s hrdě zdviženou hlavou.

            Jsme u cíle. Ač není žádný turnaj, klubovna je plná, hučí jako včelí úl. Krásný den vylákal i sváteční hráče. Ženuška je již zcela probuzena a nastává vítání s přítomnými dámami.

„Dáme kafe, holky ?“

            Holky dají i když už každá z nich má určitě jedno v sobě. Společenská vložka je pro naše dámy nejdůležitější částí golfové hry. Mužská část osazenstva pro tuto chvíli trpně rezignuje, jejich duše však skučí bolestí nad promarněným časem. Společenské ambice našich žen je však nutno respektovat, budeme je po hře potřebovat. Trpělivě čekáme jak se situace vyvine.

            Dneska by to chtělo zahrát si s chlapama. Drahoušek sice moje rány ocení, ale jen tehdy, když je spokojena se svými, což je velice zřídka. Jsem-li ve šlágu já, ona má útlum. Ač špatně slyším, občas zaslechnu po mém krásném  drajvu místo pochvaly „abys nám nepukl, Ježíšku“, „řekneme si to na grýnu, nádivo“ a je po radosti.

            Má řádně probuzená žena má golf skoro tak ráda jako já. Je mi věrným partnerem, když nemám s kým hrát, ale málo platné není partnerem rovnocenným. Nedokáže ocenit ty jemné finty, které se mi daří zahrát. Nedocení tu sílu paží a ducha, kterou dokáži udeřit míč a poslat jej co nejdál, doprostřed ferveje. To dokáže jen chlap, spoluhráč i soupeř.

„Tak co děvčata, jak se dnes hraje ?“ Opatrně sonduji, přerušujíc ševelení dam.

            Děvčata odvětí, že hrají spolu, což je pro nás truchlící pozůstalé signál k úprku do šatny. Hurá ! Vyšlo to a jde se na věc. Dohodnuty jsou hodnoty o které se hraje, co se hraje, kdo s kým a proti komu. O co je dané – o pivo, přesto je třeba tuto skutečnost vždy upřesnit. Kolik ? Jedno za každou vyhranou jamku. Bude to boj, adrenalin v krvi  stoupá jako jarní povodeň. Tuším, že dnes je můj den a ta piva moje.

            Konečně stojíme na odpališti první jamky. Ještě poslední rozcvičení, los o pořadí. První týčko jde do země. Začíná zápolení se spoluhráči, hřištěm a boj o přízeň golfového Boha.

           



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 3.4.2006 > s tím spamem zkusíme něco udělat
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > zklamala> Díky
<reagovat 
Bell (Občasný) - 3.4.2006 >

Odmítám už se tady hádat - redakce bez uživalů by tedy byla na co ? že by jste se hodnotili navzájem ? - to je slovíčkaření, servr potřebuje max. dva adminy a jede.

Osobně se domnívám, že je dobře když pár erudovaných lidí dokáže (pokud možno slušně) posoudit a  ev.poradit autorům, ale asi by jste měli být pečlivější ve výběru redaktorů. Také doporučit redaktorům, aby jejich připomínky byly věcné, neponižující a ne vulgární. Mohu ti takových kritik poslat hafo. A už vůbec by se měli zdržet připomínek k hodnocení ostatních uživatelů, zlečovat je, či jim dávat najevo, že jsou úplně blbí, když se ji líbí něco jiného než vážené redakci.

 

Viz připomínky Ztratily :

Myslím, že jistou výpovědní hodnotu má už to, jací lidé jak tvůj text hodnotí a jaké argumenty přitom používají - opravdu máš pocit, že tohle je fér ?

Ujišťuji tě, že vůbec nejde o to co jsem tady publikovala, (poprvé a naposledy), ale o ty druhé, mladé a začínající. Bože já jsem hotová matka Tereza.


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.4.2006 > V hodnocení se v podstatě shoduju s Václavem.

Znát pravopis, čárky, přechodníky, velká písmena je fajn, na druhou stranu pokud je text výtečnej, člověk autorovi leccos odpustí. Kromě toho přechodníku a několika čárek tu žádné do očí bijící chyby nemáš.

Na první pohled kultivovaný text při čtení trochu drhne: kostrbatě působí neustálé opakování slov - často nesmyslně (viz "neuvěřitelný") i některé vazby ("vylízat si rány") -> začátečnické chyby. A další souhlas s Vaškem, text je příliš popisný a blíží se víc fejetonu než povídce.
-------------------------------------------------------

Myslím, že jistou výpovědní hodnotu má už to, jací lidé jak tvůj text hodnotí a jaké argumenty přitom používají.

Rýpovo psaní se ti čistě subjektivně líbit nemusí, což nic nemění na tom, že jeho jediný text tu byl nedávno skutečným zjevením nejen pro mě, navzájem se na něj upozorňovali lidé, jejichž názorů a vědomostí si vážím.
Rýp jakousi budoucnost v literatuře má. A tys nepodala jediný věcný argumet proti tomu.

Jsi pro mě poměrně záhadná osoba. Chvílema si opravdu myslím, žes Filip a v duchu si tak přijdu dušševně spřízněná s tím týpkem, co napsal Blade Runner. Ale tys taková chameleonka, jednou máma od plotny, která v podstatě ničemu nerozumí, podruhé člověk s jazykovým citem, který rozumí všemu, pak fotky zvířat v umyvadle...


Body: 3
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > zklamala> 

Mnoho povyku pro nic - mě by docela zajímalo, co váženou redakci tak děsně štve. No alespoň se tenhle zatuchlý rybník trochu rozhýbal. Mohla jsem sem dát fantasy povídku, báseň cokoliv. Taky jsem nemusela dávat vůbec nic. Reakce by byla úplně stejná.

 

Myslím, že jistou výpovědní hodnotu má už to, jací lidé jak tvůj text hodnotí a jaké argumenty přitom používají. - tohle je podpásovka, kterou urážíš všechny kdo si dovolili hodnotit to kladně. Elementární ukázka toho jak redakce pohrdá těmi, díky jimž existuje.


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 3.4.2006 > Bell> 

Do podobých debat, jako je tahle, nemám ve zvyku zasahovat.

Tady ovšem musím upřesnit tvé na hlavu postavené tvrzení.

Redakce neexistuje díky uživatelům. Redakce existuje pro uživatele.

Ujišťuji tě, že nikdo z redaktorů z toho nemá nic, kromě práce navíc a občas dobrého pocitu z toho, že pomáhá udržovat v chodu něco, co určitému okruhu lídí slouží.


<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > Naty> Öomlouvám se ale odpověď jsem napsla do hodnocení, takže ti posílám avízo.
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 4.4.2006 > Četl jsem ty komentáře a můj názor na některé místní redaktory je stále jasnější...Prokoukl jsem, že argumenty proti Bell jsou založené na nicotných větách , které mohly být sice formulovány lépe, ale byly nepodstatnou součástí jiného sdělení..
Bell: No konečně jsem si od tebe něco přečet..Píšeš dobře. Máš cit pro jazyk, skvělé vypravěčství i sloh, přirozenou plynulost, zmáknuté hovorové obraty a vůbec tleskám. Takže podle mě máš všechno, co je potřeba k napsání dobrého díla.Souhlasím se zařazením spíše - fejeton. Tématicky mě to moc nevytrhlo.. Těším se na brzkou inspiraci se stejně obratným jazykem jako jsem viděl tady.
Body: 4
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 4.4.2006 > Ještě bych rád doplnil, že Bell tady dělá vemi záslužnou činnost..-komentuje téměř každé dílo a podle mě od ní nikdo body zadarmo nedostane. V tom, že tu dřív ani žádné psaní nezveřejňovala je navíc taky nějáká objektivita, kterou my amatéři občas hledáme.
Měl jsem tu kdysi jednu povídku, která prošla zcela bez po všimnutí a přitom myslím, že byla moje nejlepší.., ale Bell si tam cestu našla.Děkuji
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 4.4.2006 > WhiteShadow> Stíne, děkuji ti za moji podporu. Abych pravdu řekla docela mi pomohla, díky. Já opravdu nechápu proč celou redakci tak štvu. Rozčiluje je, že jsem slušná, čili upjatá nána, že někomu opravím chyby, které vidím, že se mi líbí věci, které se nelíbí jim. Když mě někdo napadne tak se bráním, tvrdě, ale slušně. To co předvedl Mráz a rýp moje hlava nebere. Mají smůlu já se nedám, to si piš. Jim vůbec nešlo o to co jsem napsala, dopadlo by to stejně kdybych sem dala cokoliv. Nakonec třeba je chyba fakt ve mě.
<reagovat 
vrtusík (Občasný) - 4.4.2006 >
Body: 4
<reagovat 
skorpik (Občasný) - 4.4.2006 >  wow, 74 poznámok, qa mojou 75. Bell, veď ťa vlastne dostali do popredného čítania na toteme. Mne sa to páčilo a hotovo, bez ohľadu na to, či si bodovala mňa. 
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 4.4.2006 > skorpik> Díky moc - no teď tě ovšem nebudou mít rádi - tohle téma je dost specifické a mnoha lidem to nic neřekne, asi jsem špatně volila. I když kdybych sem dala báseň, tak dopadnu stejně. Jen bych chtěla vědět proč 
<reagovat 
 skorpik (Občasný) - 4.4.2006 > Bell> ja to nejak prežijem, keď ma nebudú mať radi, čo už. Nemôže ma mať rád každý
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 4.4.2006 > skorpik> Vlastně negativní reklama, taky reklama a nakonec co nám můžou - dát za jedna a to snad přežijeme. Ale já slibuji, že už nebudu publikovat.
<reagovat 
 skorpik (Občasný) - 4.4.2006 > Bell> hm, no ja neviem. Ľudia sú predsa rozliční - našťastie, každému sa páči niečo iné. Keby sme všetci boli  umeleci a všetkým sa páčilo to isté, bola by to nuda.  Ja síce uznávam, že zo mňa asi umelec nikdy nebude, to ale neznamená, že zahodím foťák. Keby som bola na tvojom mieste, tiež nezahodím klávesnicu , nakoniec publikovala si v prvom rade pre seba a podelila si sa o to. Mne je to sympatické, či už sa to niekomu inému páči, alebo nie
<reagovat 
jitřeňák (Občasný) - 4.4.2006 > Ten text a následná reakce je kvintesence odpadní prózy na Totemu a důvodů její mnízké kvality. Přeju hodně štěstí redaktoru Mrázovi, který dočasně vytáhl na křížovou výpravu proti lidské blbosti manifestující se v pokusech o prózu.

Škoda, že jáson aka hlemejžď a Filip se perou jen na fórech, protože ti by dílo dokonali, ztotemizovali.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 5.4.2006 > jitřeňák> Bravo, já se tedy mylně domnívala, že právě Totem slouží lidem kteří se pokoušejí o prózu. Netušila jsem, že tento serv slouží pouze pro díla vysoké umělecké kvality. Děkuji, že jste mě vyvedl z omylu. Jen je škoda, že až po 80 různých příspěvcích. Kdyby jste mi tato laskavá slova napsal hned z počátku, tak bych se zastyděla a ten hnus okamžitě stáhla. Přeji hezký den.
<reagovat 
jitřeňák (Občasný) - 5.4.2006 > "kdyby jste... tak by jste..." :) Větvení v tom, myslím, nehraje žádnou roli. Mráze neobdivuju, neznám ho, ale s jeho hodnocením i poznámkami souhlasím, ani mi nepřijde příliš arogantní či egocentrický, prostě jen říká věci jasně, ale to je všechno vuřt. Narážel jsem jen na to, že tento příspěvek je pro Totem typický jak textem, tak i diskuzí pod ním. Nejspíš proto si ho zirael uložila s tím, že je "memorabilní" (divný anglismus, ale což). Poměrně jasně se tu ukazuje, že málokomu jde o text, většině jde o sebepresentaci, sebeobhajobu, disputaci atd. Mě samozřejmě nevyjímaje, já také na Totem nechodím kvůli textům. Abych si užil tu chvilku na výsluní než se zase vrátím do ústraní, zabojuji si teď po boku Václava Mráze a rozeberu konec Vaší (jak ostentativně to vykání používáte! nechutné...) poslední poznámky.


(1)Mají-li takový lidé váš obdiv, já nemohu nic, než váš obdiv respektovat, protože mi po tom nic není. (2)Nebyla jsem to kdo začal urážet a útočil. A že jsem se bránila, ano byla to chyba. Měla jsem tu svoji nevymáchanou pusu držet a tohle jsem si mohla ušetřit. (3)Nemám co bych víc dodala a ještě jednou děkuji za váš zájem.

ad (1) Proč byste (= by jste) respektovala něco, po čem Vám nic není? Není to nesmysl, neznamená to pak spíš ignoraci? Zřetelně se ukazuje, že tato věta mě nemá informovat o vašem postoji k mému potenciálnímu obdivu vuči Mrázovi, ale že Vás má ukázat jako tu, co je nad věcí, tolerantní a plná respektu.

ad (2) Zaujímáte pózu ukřivděné a pragmatika tohoto řečového aktu (neboli účel té věty) spočívá v naznačení, že to byl Mráz, kdo začal urážet a útočit. Vzápětí si ještě naoko sypete popel na hlavu, že jste se "jako vůbec začala bránit". Pochybuji, že si ve skutečnosti myslíte, že by to byla chyba, jistě byste do toho šla znovu, znovu byste se bránila, protože stále cítíte, že na to máte právo a že Mráz vám nějakým způsobem křivdí, či Vás přímo a hloupě uráží.

ad (3) Příliš zájmu jsem neprojevil a tak se nabízí chápat poslední větu jako ironickou tečku, což ukazuje vůli mít poslední slovo a vyjít z klání jako morální vítěz, člověk nad věcí (věcnými argumenty zvítězit nešlo a tak jste se uchýlila ke starému osvědčenému triku řeckých demagogů, totiž vyzdvihnout své morální kvality, popř. zpochybnit tyto na oponentově straně).






Teď jsem krááásně přispěl do diskuse, jsem na sebe hrdý. Škoda jen, že nemám takovou výdrž jako jáson nebo Filip. Loučím se staronovým pozdravem: umění zdar a próze zvlášť!
<reagovat 
jitřeňák (Občasný) - 5.4.2006 > Jak vidíš, Bell, k tomu právě Totem neslouží, ačkoli by sloužit měl (nebo aspoň takový snad byl kdysi étos celého toho podniku, tak před třemi, čtyřmi lety). Neslouží k tomu právě proto, že si sem každy vlepí co chce a není moc přístupný k diskuzi - komu se nějaký text nelíbí, tak o něj většinou ani slovem nezavadí; pokud se líbí, tak dostane 5(D) a je vymalováno. Uznej, že při takové inflaci pětek ztrácí celé hodnocení smysl. Je pochopitelné, že až na výjimky (jako je třeba tato snaha Václava Mráze) nikomu nestojí za to, aby dal jedničku pod text, který se zcela míjí s jeho literárním vkusem. Takže se prostě utvoří skupiny lidí s podobným vkusem, kteří se navzájem čtou a pětkují se a nerozumí těm jiným skupinám. Ostatně, Mráz a Zklamala ti dali najevo v čem je tvůj text špatný a z tvých reakcí se rozhodně nezdá, že by to nějak přispělo k rozvoji tvého umu psát prózu. Takže Totem začínajícím prozaikům neslouží, on o tu službu nikdo totiž nestojí (neboť si každý myslí, že má ten správný vkus a že jeho díla tomu vkusu činí zadost) - a když se někdo tváří, že o to stojí, pak se v reakcích stejně ukáže, že to je jinak. Jistě, výjimky potvrzují pravidlo. Ty ta výjimka očividně nejsi.


Pokud jsi tím sloužením Totemu lidem myslela možnost publikovat svá díla, pak tuto službu Totem bezesporu plní, ale to snad ani nestojí za řeč, to si každý může taky založit svůj blog.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 5.4.2006 > jitřeňák> Já to stáhnu, kdyby jste si vypnul větvení, tak by jste viděl jasně, že vůbec nešlo o to co jsem napsala ( špatná interpunkce, a přechodník a to beru), ale o pro mě docela nepochopitelnou animozitu vůči mě, jako osobě. Ano, dovolila jsem si tady opravovat gramatické chyby, ev. úpravu textu nic víc nic míň. Nikdy jsem tady nikoho nenapadla a to že jsem slušná je označováno jako, že jsem blbá upjatá nána. A že jsem se bránila, snad proto, že mě učili, že proti blbosti a zlobě by měl člověk bojovat i když je to boj marný a nekonečný. Můžete dál tleskat Mrázovi, je arogantní, egocentrický, neuznává ženské (viz jeho fórum o píšících vagínách). Mají-li takový lidé váš obdiv, já nemohu nic, než váš obdiv respektovat, protože mi po tom nic není. Nebyla jsem to kdo začal urážet a útočil. A že jsem se bránila, ano byla to chyba. Měla jsem tu svoji nevymáchanou pusu držet a tohle jsem si mohla ušetřit. Nemám co bych víc dodala a ještě jednou děkuji za váš zájem.  
<reagovat 
 skorpik (Občasný) - 5.4.2006 > jitřeňák> 

Takto doslovne je to napísané v úvode, takže nechápem, kde je problém, že niečo zverejnila Bell. Nikde tam nie je napísané, že zverejnené dielo musí zodpovedať vkusu niektorého z jednotlivcov.

 

 

Totem je internetový kulturní magazín a zároveň prostor pro všechny, kteří chtějí prezentovat svá díla, výtvory, články, recenze i jakékoliv nápady v oblasti poezie, prózy, fotografie, grafiky, výtvarného umění, hudby, filmu, divadla, mystiky, filozofie a dalších. Své příspěvky může kdokoliv sám vložit, zařadit do rubriky, určit datum zveřejnění, obohatit je o obrázky nebo zvuky a to vše přímo přes tento WEB.


<reagovat 
zirael (Občasný) - 4.4.2006 >

memorabilní.

 

ukládám.


<reagovat 
 Bell (Občasný) - 4.4.2006 > zirael> memorabilní - můžeš mi prosím vysvětlit význam toho slova. Poctivě jsem hledala a nenašla. Děkuji.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 4.4.2006 > zirael> ukládáš jako ukázku zlotřilosti redakce, nebo jako ukázku lidské hlouposti? :-)
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 5.4.2006 > Bell> 

memorabilní = zapamatováníhodné

 

česky tuším není ani jedno, ale já to holt používám:)


<reagovat 
 zirael (Občasný) - 5.4.2006 > Václav Mráz> co bys řekl?:)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 4.4.2006 > Václav Mráz> Ty si nedáš pokoj, že jo. Jen se vyřaď  hochu, dokud jsi mlád.
<reagovat 
back (Občasný) - 8.4.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 9.4.2006 > back> Díky
<reagovat 
Červená dlaždička (Občasný) - 10.4.2006 > Příjemné čtení. Příliš mě to neoslovilo, ale dobře napsané myslím.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 23.6.2006 > ty bys bez písmáku ani nekýchnul, že?;))
<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 23.6.2006 > ztratila> Fenomén Písmák byl umřen. Nyní zbývá pouhé jméno domény a žalostné rozkládající se trosky.
Závislost je velmi nepříjemná, pakliže se stane nedostupným objekt tej závislosti
Na druhou stranu, těší mne, vzhledem k tomu že se počly projevovat jisté fyziologické následky, že jsem byl osvobozen ze závislosti pročítat po večerech s červenou fixkou štosy výtisků pubertálních povídek a pak po celý den pod ně psát stránkové kritiky v povětšinou planém očekávání, že se moje sliznice setkají s nějakou tou náctiletou sliznicí zvlhlou pod vlivem mojho tokání, už jsem nestíhal ani zásobovat všechny své alternicky novou tvorbou, natožpak vykazovat do patřičných mezí všechny ty exhibující kokoty, kokotky, ychtyly a hulibrky, adminy a redaktory a jiné namyšlené strůjce nejnesmyslnějších pakáren tak příznačných pro uzavřené společnosti s přísnou hierarchií.

tak!
Doporučil 
<reagovat 
Vihar (Občasný) - 23.6.2006 > Lucie Plocová z Písmáka:
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=181501



Já autor, kritik, poučitel
Snažil se vždy velice
A teď je tu najednou Ona
- ta autorská slepice

Pije krev mi po doušcích
A snad vůbec netuší
Jak její básně, tak jiné
Bodají mě do uší?

*:o)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 24.6.2006 >

Poněkud vyvanulá demagogie:) - Literatura by měla plnit i nějaké jiné funkce, estetickou třeba.

 

Mně na tý říkance nejvíc vadí asi ta příležitostnost, afektovaně a trapně se tu reprodukuje cosi, co by se dalo říct srozumitelně třemi větami.-

 


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 23.6.2006 >

Přiznám se, že situaci na Písmáku nesleduju, nezajímá mě. Jediný, co mi z toho vyplynulo, že ti nejde o literaturu, ale o netovou komunikaci. Ta příležitostná říkačka je jednak slabá, jednak trapná. Nevím, cos tím chtěl říct.


<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 23.6.2006 > ztratila> Co je to jít o literaturu? Literatura je synonymum pro písemné sdělování/ukládání informací. Prvotní je snaha o nezkreslený přenos informace mezi lidskými mozky. Způsoby, jakým se to děje jsou podružné, ale mohou být líbivé, tu méně, tu více. Stejně jako třeba sex, tj pohlavní rozmnožování, svým způsobem druh literatury (chápané jako přenos informace) provozované nukleovými kyselinami pohlavně se rozmnožujících jedinců, sloužící reprodukci a přenosu genetické informace. To, že se ze sexu stejně jako z literatury stává někdy samoúčelnost sama pro sebe, je jistým způsobem úchylka.


První sloka mi připadne velmi trefná a poetická
(považuji se za kohouta)

Padla, já fárám,
Jdu si zaplavat do kamenolomu

<reagovat 
 zirael (Občasný) - 24.6.2006 > Vihar> tímhle (Co je to jít o literaturu? Literatura je synonymum pro písemné sdělování/ukládání informací. Prvotní je snaha o nezkreslený přenos informace mezi lidskými mozky. Způsoby, jakým se to děje jsou podružné, ale mohou být líbivé, tu méně, tu více) jsi to fakt rozštíp... uložila bych si to.. kdybych to už neměla uložený odpředtim :)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 24.6.2006 >

Ano,

když vejdeš do výtahu a prohodíš tři slova s liftboyem, je to literatura

když popřeješ babičce k svátku, je to literatura

když se praštíš a vykřikneš TA DVĚ SLOVA, z nichž jedno je předložka - je to literatura:

vždycky je to literatura. je to takovej totální přístup, možná i vihar bude tak trochu totální:)


<reagovat 
Vihar (Občasný) - 23.6.2006 > Ta diskuze je špek - jak říká zirael, zapamatováníhodná

Být to na Písmáku, už by jí kotelník bral lopatou do kotelny a šup na rošt k podobným hořlavým skvostům

Od včerejška se pod mojím Puberťákem odehrává v principu ten samý střet


----------------

Golfová hřiště miluju - výtečně se po nich jezdí na koni.

napsané je to dobře, sic golf a jiné stupidní zábavy podnikatelů s osudem civilizace na třetí planetě sluneční soustavy bytostně.. nemohu vystát, ale jsem rád, že tu taková povídka je.

Body: 4
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 24.6.2006 > Vihar> Víš hraju golf už od 80 let ... to, že je to dnes sport pro lidi kteří chtějí být IN za to nemohu ... blbá zábava, no nevím ... šlapu deset kilometrů, táhnu za sebou deset kilo železa a snažím se dostat míč do jamky na co nejméně úderů ... soupeřem je mi hřiště a ne lidé ... jinak je to droga, pořád zkoušíš pokořit hřiště víceméně neúspěšně, ale asi už je tak člověk stavěný, že si nedá pokoj :-) Ono s těmi koňmi to bude stejné, jen asi citově mnohem hezčí. Jinak díky, teplé slovo i kočku potěší.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 3.8.2006 > Milá Bell,
je to velmi zdařile a vtipně napsáno. :-)))
Myslím, že máš patřičný nadhled na určité věci ... a ve Tvých dílkách je to znát.

:-)
pa

Siby
Body: 5
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.10.2006 >

nechápem, čo sú tam za chyby, ale pravdepodobne sa na nich dá popracovať

samo, v češtine nie som doma, (ani moc v slovenčine, bóže, to sú strašné veci, keď publikujú jzykový volovia)

 "Je to poloha embrya v mateřském lůně, nebo chcete-li zimomřivé kočky."
- tam je zle chcete-li??? /mne to znelo dobre, ale to môže byť neskúsenosťou s jazykom/

 

píšeš zaujímavo, takže má zmysel na sebe popracovať napriek propomienkam

záver sa mi zdá odfláknutý, už som ho, cez stavbu viet, skoro ani čítať nevedela - myslím, že aj niekto iný to tu napísal

tiež by som to nedala za poviedku, je to skôr nejaká próza, ako poviedke tomu chýba nejaký centrálny"dej", či ako sa  poviedkovej zápletke hovorí

/ale sama som raz napísala poviedku, čo nebola poviedka, respektíve bolo diskutabilné, či to poviedka je/

 

celkom mi sadla charakteristika postavy na niektorých ľudí, v tomto text nebol zlý

keby som bola zodpovedný redaktor, asi by som bola prísnejšia, lenže som iba čitateľ, bežný občan a odceňujem niektoré spojenia, razanciu a atmosféru

za ten záver, kedy som sa skoro nevedela vymotať, čo tam vlastne ako pili, či nepili, bodíček dole - pre mňa rušivý moment

možno by stálo zato záver prerobiť

niektoré spojenia sa opakujú - to sa myslím vypracuje častým písaním textu, kedy to už aj tebe pôjde na nervy

 

písaniu zdar

 

 

 


 


Body: 4
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 29.11.2006 > maxima gali> díky ... mě tady jen fascinuje, že popis jednoho dne (mimochodem napsaný na jeden zátah, jen tak pro pobavení) tady spustil takovou bouři. Nejsem ani spisovatel a už nikdy nebudu a nikdy jsem se nebrala vážně. Cokoliv dělám, dělám prostě jen tak protože se mi prostě chce. Životní krédo "Blbinky a bigbít". Možná je to tak špatně, ale když nejde wo život tak proč ne, že jo. Každopádně  po téhle zkušenosti bych sem už nenapsala  ani parte za odevšího Totemáka. Toteme plač, genius odchází . Měj se moc fajn.
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 29.11.2006 > Bell> 

 - humor ti nechýba

ale kľudne sa vybodni na kritiky a píš si čo chceš a kedy chceš

ja milujem "vážnosti" písania a celé teórie o tom kto má a nemá písať

snáď nechceš svojím "útekom" podporiť miestne škatule?

oni iba vyzerajú naoko dôležito

 

to sa mi píše, inému, a samu ma všetko rozhádže

 


<reagovat 
 Bell (Občasný) - 29.11.2006 > maxima gali> já neutíkám - jen hrdě odcházím středem. Taky mám s nima soucit (což oni nemají), aby někoho kvůli mě trefil šlak, tak to si nelajznu . No, nebudu zastírat, že mě to nerozhodilo -  to bych lhala. Plakala jsem do polštáře, že mě nikdo nemá rád  a že insirace Johnem Updikem si mi krutě nevyplatila. Komu by se taky v téhle zatuchlé české kotlině vyplatila, že jo ? Tak - tobě přeji do tvorby hodně chuti a ať se ti dílo daří.  
<reagovat 
Rachell (Občasný) - 7.4.2008 > hezky se to čte...možná jen trochu víc štávy by to chtělo ...jinak prima
Body: 3
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (4) 5 6
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter