Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Po kapkách
Autor: BELA1 (Občasný) - publikováno 21.3.2006 (14:09:59)

 

Po malých kapkách

-  žilou

míza odtéká

-         Ááách.....

jsem dívka  -  nebo žena prokletá ?

 

Do noci ukrývám svůj klid

-     zběsilou touhu 

"stále žít"

 

Má síla chřadne

-     denně víc

paprsek slunce  -  tolik bolí

 

Dnes život svůj

chci zachránit

-     proč se jenom

tolik

bojím



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 22.3.2006 >

Po přečtení debaty mohu napsat:  v básničce jsem našel zalíbení, takže mohu s klidným vědomím napsat, že se mi líbí.

Nesnaží se vyvolat dojetí ani neposkytuje čtenáři nějakou praktickou informaci.Je to vyjádření osobního pocitu autora, tedy legitimní lyrika někoho, kdo prdí na to , aby se snažil dělat vysoce exkluzivní, uměleckou a  vytříbenou poezii.


Doporučil 
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 22.3.2006 > Raimund> děkuji.....napsal jsi to přesně
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 23.3.2006 > Raimund> Snaží se (básnička, co autorka, to je mně v tuhle chvíli fuk) vyvolat dojetí. A vyvolává.
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 23.3.2006 > Alissie -- takže mně to nepovíš? Ani Pjerovi? Proboha, není to žádný útok, zajímá mě to upřímně.
<reagovat 
MiKa (Stálý) - 23.3.2006 >

alissie v básni používá omleté sentimentální obrazy, ale jedno jí přiznám: ta báseň plyne (a je tím jaksi taksi svým způsobem čistá)


<reagovat 
sibyla (Občasný) - 23.3.2006 > Velmi lidské. :-)))
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 22.3.2006 >

Nesnižuju ničí názor, každý má právo si rozhodnout, co se mu líbí. Textům rozumím a umím s nimi pracovat – lépe než valná část uživatelů, hůře než někteří jiní – proto se pohybuju tu a ne třeba v jejich oboru. Nevidím nic špatnýho na tom si tuhle eventualitu přiznat, ačkoli nemám ani potřebu ji skandovat do světa.

Co se komu líbí – a že se to líbí hodně lidem – ale není měřítkem kvality. Troškovy komedie o nadržených babičkách taky těší davy. K čemuž nakonec směřovala ta moje poznámka.

Co kdy říct či napsat si budu i dál rozhodovat sama. Samozřejmě uznávám, že moje slova mohou vyznívat tvrdě – ale mě popravdě řečeno takový úspěch takhle špatný básničky překvapil. A myslím si, že je dobře, když to tu tak funguje, i s těmi silnými slovy – i když je Totem otevřený prostor, je třeba hledat a rozlišovat zrno od plev. To bychom byli jako vojsko grafomanů, co se vzájemně plácaj po zádech a jásaj z každýho písmenka.


<reagovat 
 Bell (Občasný) - 22.3.2006 > Ztratila> Z toho tvého proslovu mi začal blbnou už i počítač Asi tak špatná není, když se líbí. Jsi schopna připustit alespoň tento argument ?
Doporučil 
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 22.3.2006 > Ztratila> 

Ty se díváš na Trošku? :)

učitelé podporují archiváře!

celá protiargumentace je postavená na hlavu... Alisiina báseň odpovídá její ikoně.


Body: 2
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 22.3.2006 > Ztratila> to jsi napsala správně ženo
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 22.3.2006 > Bell> Díky za tvou podporu:-)) V naší historii je několik umělců,spisovatelů a básníků, kteří ve své době byli pro smích těm úspěšným....a přešel čas a dnes se o nich učí ve škole....(tím nechci naznačit, že jsem kdoví jaký básník)...myslím, že jako všichni zde....jen amatéři:-))
Nikdy jsem nepochopila proč někdo rozebírá hodnocení těch druhých a né básně...tak jak je to v tomto případě....
mám příměr..."nekupuji něco co rozhodně nechci...dokonce se na to ani nepodívám"..jedině v případě, že......:-))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 23.3.2006 > ALISSIE> Taky moc tyto debaty nechápu. Já píšu tam, co se mně líbí. A tohle se mně líbilo.
Když se mi dílko nelíbí, tak tam nepíšu. :-)

Píšeš osobitě, což mně osobně se hodně líbí. :-)))

Jen tak dááál :-)
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 23.3.2006 > sibyla> Děkuji...
<reagovat 
 MiKa (Stálý) - 23.3.2006 > sibyla> a já bych nejraději dala své doporučení téhle poznámce, už dlouho jsem se tak nepobavila :))
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 24.3.2006 > sibyla> a tohle se mně líbilo
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.3.2006 > ALISSIE> :-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.3.2006 > pjer> :-))

Tak hlavně, že je veselo.
<reagovat 
-TA (Občasný) - 24.3.2006 > Já ti to nebudu vymlouvat, přesto je pro mě systém "co můžu pochválím, co nemůžu, tomu se vyhnu" špatný - ochuzuje autory o zpětnou vazbu, kterou tu hledají.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 26.3.2006 >
Body: 1
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 26.3.2006 > Jonáš> dup, dup, dup
<reagovat 
Barča (Občasný) - 22.3.2006 > Souhlasím se Ztratilou, kromě subjektu je v každé tvorbě i vnitřní, náročněji pojatá objektivita. ( Je to vlastně jeden z tvůrčích prvků, jinak by se každá tvorba stala za chvíli jen pouhým řemeslem ... )
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 22.3.2006 > Barča> O tom ovšem ten spor není, máš pravdu
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 26.3.2006 > Barča> pozoru hodná poznámka
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 22.3.2006 > ALISSIE> Ale já přece nekritizuji ze svého osobního pohledu ( i když ten je tam také, pochopitelně ), anobrž i sama se cítím pod drobnohledem všeobecnější kritiky.( Proto se také snažím dívat se kriticky i na své vlastní texty.) Velmi by mi chyběly např. právě negativní poznámky, neboť ty znamenají ( svou přísností ) pro mne hlubší zamyšlení a přínos ... To také vím, že já nejsem ta pravá povolaná, proto se snažím všechno podrobněji vysvětlovat ... ( Alissie, když jsi smazala jednu poznámku pro mne, tak jsi mi to mohla říct, teď tato moje odpověď vyznívá beze smyslu .... )
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.3.2006 > chyba lávky.)) - jakože ve všem. recenzenti tu jsou. nad něčím vkusem se zastavit lze. někteří lidé hodnotí jen na základě vlastního vkusu, jiní (a nemusejí to být nuntě redaktoři) ne.
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 27.3.2006 >
Body: 2
<reagovat 
Ardilla (Občasný) - 27.3.2006 > Pěkná:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.3.2006 >

Přes všechny ty strašlivosti, přes všechny ty zbytečné inverze, přes tu cukernatou ulepenost... se mně to docela líbí. Řekněme, že jsem dneska docela nechalo spát hlavu, že uspím i žlázy... a nechávám do sebe proudit ten cit.

Ale jindy... vlastně už svornost a jednotnost bodování a déčkování známých troubů by měla varovat.

ALISSIE, vidělo jsem tvou básničku ve sborníku českého naivismu 20. století (jmenuje se to myslím Kámen do voda). Chtělo bych se tě zeptat, jestli o tom víš, co tomu říkáš... a jestli ti třeba nevadí být označena za naivistku. A jak se to vlastně stalo, že ses do té knížky dostala a jestli z toho máš radost. Za odpověď děkuju.


<reagovat 
 pjer (Občasný) - 22.3.2006 > opičí tělo> 

taky jsem tě tam viděl a chtěl jsem se zeptat na podobné. díky za odpověď.


<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 28.3.2006 > pjer> Odpověď pod ALISSIINÝM Andělem.
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 29.3.2006 > Zlaté kapradí> alissiin anděl? co je to? kdo?
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.3.2006 >
Body: 2
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.5.2006 > Tahle část debaty mě, ač padající na hubu, rozesmála. Mohly byste pokračovat?:)
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 25.3.2006 >

Tady je tolik odborníků?! Co to nechat na každým, ať posoudí dle svého mínění?

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 25.3.2006 > jaspra> O nic jiného tu nejde. Hodnotil hodnocení mi připadá zcela irelevantní, protože žádný profesionální recenzent tu není (a kdyby byl, tak by to nedělal). To že se mi báseň líbí, neznamená, že jsem blbec - mám prostě jiné vnímání a šmytec Že jo ?
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 25.3.2006 > Bell> Správně. :-) Máš pravdu. :-)
<reagovat 
 čtenář Profesionální recenzent - 27.3.2006 > Bell> Jsem tady. Samozřejmě zamlčím své jméno, kdyby se rozneslo, že píšu (co -> kdyby se rozneslo, že jsem se podíval na Totem; co -> kdyby se rozneslo, že vím, co je Totem), byl bych vyloučen z cechu profesionálních recenzentů. Mám jednu poznámku: my, profesionální recenzenti se samozřejmě koukáme, co a jak recenzujou naši kolegové profesionální recenzenti. A pokud napíšou koninu, rádi jim v tom vomácháme držku a ukážeme světu, že mys (teda já) jsme ti nejchytřejší, nejvtipnější... a že tomu zkrátka rozumíme. Myslím, že to tak klidně můžete dělat i vy amatéři... dokonce bez toho možná zdegenerujete v partu blbečků.
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 12.5.2006 > Bell> Bell, teď jsem tady našla tu tvou poznámku o profesionálním recenzentovi... můžu se - upřímně a bez ironie - optat, co tím míníš? Co například takový recenzent umí, kam píše, apod.?
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 12.5.2006 > zirael> recenze - text shrnující hodnocení díla, kritika, posudek - dle slovníku. Recenzent - kritik. Zde tedy profesionální kritik, t.j. člověk mající puvoár k hodnocení děl autorů. Jejich články (kritiky)  jsou téměř v každých novinách, odborných časopisech i na enzimech. Npř. Mirka Spáčilová je profesionální (tedy člověk živící se) recenzent (kritik) na vysílání TV. Opravdu jsem si nevšimla, že by tu byl někdo, kdo má odpovídají vzdělání a živí se v reále kritikami. Tady se vyskytují pouze kritici amatéři - doufám, že alespoň v tom mi dáš za pravdu. (Podle toho také některé kritiky vypadají
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 13.5.2006 > Bell> Dík. Puvoár je pěkný slovo - z francouzštiny? Přesto bych byla opatrná, jako je to s tou profesionalitou: ti, co píší "do téměř každých novin", mají k té opravdové profesionalitě, respektive erudovanosti a rozhledu často dost daleko. ... Bylo by pro tebe uspokojivé, kdyby tady na Totemu působil kritik píšící řekněme do Literárek, A2, Hostu nebo Tvaru? Anebo třeba bohemista?
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 13.5.2006 > zirael> 

Tuhle naprosto neplodnou debatu končím. Jde mi jen a jen o to, aby se tu lidi neuráželi, neponižovali (bohemistou Mrázem), aby místo arogance nastoupilo opravdu jen objektivní posouzení, slušné a věcné (ze strany profesionální kritičky zirael) a nenapadali lidé, kteří mají na dílo názor jiný. Kritika příspěvků pod díly rozhodně není účelem Totemu a napadání jejich autorů je irelevantní. 

Je zajímavé, že v sekci Výtvarno ..., tohle není. Lumig je prostě slušný člověk, hodnotí věcně, bez emocí a urážek a rozhodně nerozdává jen dobrá hodnocení. Tam panuje pohoda a klid. Tady pavlač. Za tu je odpovědný arogantní redaktor, který v tomto ohledu vede prim.

Na jednu stranu by člověk rád podpořil Totem (pomocí, penězi), na druhou si soudný člověk řekne, že počká až si redakce uvědomí, že tudy cesta nevede. Že svěřit jakoukoliv sekci by měla člověku přinejmenším slušnému, tolerantnímu k chybám druhých a nenechat si z portálu udělat arénu pokleslých sprosťáren a vzájemného napadání nejen příspěvků, ale i těch která k nim píší  hodnocení. Je snadné říci záporné hodnocení slušně, pokud jsme byli ke slušnosti vychováni a pokud se za slušné lidi považujeme. Pokud ne, tak na portálu věnujícím se kultuře nemáme co pohledávat. 


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 14.5.2006 > Bell> 

Specielně pod tímto příspěvkem, považuji narážku na Václava Mráze za neopodstatněnou.

Namítla jsem to už ve zprávách, kam jsi mi tuhle poznámku poslala. Protože jsi ale argumentovala tím, že se to netýká pouze tohoto příspěvku, ale celé jeho redaktorské činnosti, přeci jen mi to nedalo, abych se na to nepodívala. Ačkoli jsem ve zmíněné diskuzi ve zprávách uznala, že s Václavovým slovním projevem bývaly v minulosti problémy, zdůraznila jsem, že tento projev se za jeho působení v redakci hodně vylepšil. Prošla jsem si dodatečně všechny jeho poznámky zatím za poslední měsíc a nenašla jsem nic, co bych mu mohla odůvodněně vytknout.


<reagovat 
 zirael (Občasný) - 14.5.2006 > Bell> Taktéž končím, škoda - vyvlékla ses jako dříve. Ještě pár upřesnění. ...
1) To, že je někdo bohemista nebo recenzent samozřejmě neznamená, že musí mít vždy pravdu. Spíš to naznačuje, že se v literatuře orientuje i teoreticky a že je více nebo méně schopen toho tebou adorovaného objektivního pohledu – ne proto, že je "lepší", ale protože to prostě má v popisu práce a je to jeho způsob a zvyk. Mě a Mráze jsi vytáhla sama; neměla jsem v úmyslu si tady honit ego, ale spíš tě chytit za slova, která tak neuváženě trousíš (viz Bell 25.3. "hodnotit hodnocení mi připadá zcela irelevantní, protože žádný profesionální recenzent tu není"). ...
2) Uvědom si, že ztratila a já a mráz a spol. jsme tu, protože máme rádi literaturu. Ne pro naše ega, ne pro zlomyslnost někomu přilepit jedničku. Protože máme rádi literaturu, chceme ji tady – logicky – číst co nejlepší, co nejkvalitnější. Mně připadá přirozené, aby tu existoval nějaký nástroj "k selekci" (s nadsázkou, samozřejmě), což jsou konkrétně body a déčka. Je to normální a správné, že jsou tu texty horší a lepší a že existuje viditelný způsob, jak je – třebaže soukromě a pro jednotlivce – od sebe odlišit. ...
3) Nikdo z nás tří pokud vím nikoho nenapadá. Že Mráz někdy tak docela neudrží před ústy servítek může být politováníhodné, ale jinak myslím svou redaktorskou funkci plní dobře a zodpovědně. Stejně jako ztratila. Je-li prostě něco blábol, a já (my) na základě svých zkušeností, četby a rozumu to za blábol v poznámce označíme, není to útok, je to prostě komentář. Já si to můžu dovolit spíš, nejsem redaktor, výše zmínění dva pokud vím podobná slova volí zřídkakdy. Názor jako názor – nemá větší váhu, jen si dovolí být negativní. To se přece smí, ne? ...
4) Pohoda a klid je pro literaturu to největší nebezpečí.

<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter