Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
pohřeb
Autor: rajta (Občasný) - publikováno 21.2.2006 (19:33:24)

 

       Umřel. Je mrtvý. Byl a už není. Je to zvláštní pocit dívat se na mrtvého člověka. Sedí tu v křesle, tak jako vždycky, ale jen s jedním rozdílem. Nežije.

       Proč vlastně nezavolám 155? Ti by dojeli, naložili ho a odvezli pryč. Pak by byl pohřeb v kostele, spousta rodin, lidí známých i neznámých. Plno věnců a pláče. Spuštění do hrobu a symbolické hození jedné lopatičky na víko rakve. Pak hostina v nejbližší hospodě na oslavu mrtvého a jde se domů. Nějací lidé ho zakopou úplně, položí na hrob kamennou desku a zmizí. A pokaždé, když si já nebo někdo jiný vzpomene, donese mu na hrob kytku nebo zapálí svíčku. Hrob se propadne a pohřbí se tam další člen rodiny, kterého potkal stejně šťastný osud jako tady toho v křesle.

       Je to všechno tak prosté. Tak proč to neudělám a nechám ho koukat na mě nevidomýma očima?

       Musím jít ven. Nechám ho tady a až se vrátím, tak zavolám 155 a rozloučím se s ním.

       Vychovával mě. A myslím, že dobře. Mé dětství i dospělost byly v pohodě. Ovšem tohle je čára přes rozpočet. Vypadla jsem ven a zapálila si, ikdyž to často nedělám. Musela jsem přemýšlet. Nejvhodnější se mi zdál odchod na starý, polorozpadlý most, přes jakousi kaluž, které se možná kdysi říkalo potok. Po cestě malou dědinou, jsem ale potkala kámoše, a tak nastala změna trasy. Bavili jsme se o hodně věcech, abych já zapomněla. Nešlo to.

       „Ty prosím tě a kolik stojí takový pohřeb?

       „Jak tě tohle napadlo? Umřel ti někdo?

       „Ne, já jen tak se ptám. Kolik?“

       „No já to nevím přesně, ale nebude to laciné. Si vem třeba, že toho mrtvého musí někdy odvést do patřičného ústavu. Teď ho tam nějaký čas uchovávají. Pak taky se musí pozůstalí rozhodnout, jestli ho chtějí pohřbít nebo spálit...“ při vyjmenovávání jednotlivých položek je zároveň odpočítával na prstech. „...A když ho dáš spálit, tak mu budeš muset koupit urnu, pak místo. Když ho pohřbíš, tak zase rakev, místo, to někdo musí vykopat. Následuje samotný pohřeb, jo ještě taky nějaký pomník, to musíš vybrat. Pak to zas musí někdo zakopat. A taky po pohřbu je dobré, když uděláš nějakou rozlučku, třeba někde v hospodě nebo doma, a z toho je bordel. No, když to tak sečtu, tak na 30 tisíc a ještě plno starostí. Jednou jsem pomáhal zařizovat pohřeb a řeknu ti, no strašné!!

       „Jo jasně, díky. Už se stmívá a ten můj ostříž by se po mě sháněl.

       „Jo, v pohodě. A příště, až se potkáme, tak doufám, že se budem bavit na jiné téma.“ úsměv.

       „Tak čau.

       „Pa.

 

* * *

 

       Došla jsem domů a k mému překvapení tam seděl úplně stejně, jako když jsem ho opustila. Dnes už volat sanitku nebudu. Až zítra.

       Seděla jsem naproti němu v křesle a přemýšlela o tom, co mi řekl kámoš a dívala jsem se na něj za světla lampy z venku. Neměla jsem rožnuto.

 

* * *

 

       A tak se stalo, že kapky první jarní bouřky dopadaly na čerstvě rozrytou zem v naší zahradě, ve které odpočívala osoba mě blízká. Rozloučila jsem se s ním a bez starostí a bez pomoci jiných lidí a peněz.



Poznámky k tomuto příspěvku
annandale (Občasný) - 15.3.2006 > nech to uz bejt, proboha! Stejne jsi nepochopila o co go..., rozhodne ne o to, kdo co vyprovokoval nebo kdo za co muze. Na me je tohle opravdu malicherny. Ale to je jedno. A ta debata je stejne prehazena... musela bys to cist cely, a jeste se doptavat, ale doufam ze na tom nejsi tak spatne, ze by se ti chtelo. Vsechno co tady v souvislosti s timto rikam, se obraci stejne pro ti me, ale takova je proste komunikace na netu, takova je tady spolecenska dynamika, bulvarni, pavlacova - jak jinak, ja tohle nemusim, nesedi mi to, nechci do toho bejt vtahovana a jaksi jsem se nechala. Opravdu muj problem.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 15.3.2006 > annandale> 

promiň, že tě opět otravuju, ale tvé chování mě zaráží.

"A ta debata je stejne prehazena... musela bys to cist cely, a jeste se doptavat, "

probůh, to mi řekni, jak je ta dbata přeházená? Vždyť to navazuje všechno na sebe. A na co se doptávat? Je to tady celé, nic sme si neříkali/y jinde než tu. Každý není blbec, aby to nepochopil. To jsi opravdu tak tvrdohlavá?

"Vsechno co tady v souvislosti s timto rikam, se obraci stejne pro ti me,"

no jasně, to se nediv, že když pleskneš blbost (to děláme všichni, ale taky se umíme omluvit), tak se to obrací proti tobě. Hele a když ti pár lidí řekne, že opravdu asi nemáš pravdu, tak tě hned nikdo nepochopil a tváříš se uraženě, jak jsou všichni špatní, holka, vzbuď se, stáhni ocas mezi nohy a mlč.

Nejvíce mě ovšem vytáčí, to tvé: neřešte to a dejte mi s tím pokoj... ha a kdo na to téma založil celé fórum? Kdo tam zmiňuje nick Rajta? Snad to celé není narážka (i) na tuhle celou debatu?

Nemyslím si, že si blbá, jen je mi tě líto.


<reagovat 
 rajta (Občasný) - 15.3.2006 > annandale> vidím, že nemáš co říct
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 17.3.2006 > rajta> uz tu tvoji poznamku necetla, nezajima me to, mej se.

<reagovat 
Čtenář - 19.3.2006 > ...jo, co dílo samo neřekne, huba nedopoví...
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 19.3.2006 > čtenář> 

za prvé, nevím co si tím chtěl/a, "dílo" jako takové se zde nerozebíralo, tudíž jsem si jej neobhajovalo

a za druhé příště raději nepiš, když se ani neumíš podepsat


<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter